Page 178 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 178
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE KALİTE KÜLTÜRÜ
İStanbul’da dört okuluMuzu zİyarEt EdEn Mİllî EğİtİM bakan yardıMcıMız Sayın Mah-
Mut özEr, MESlEkİ VE tEknİk EğİtİM kuruMlarıMızda kalİtE kültürünün gElİştİrİlEcE-
ğİnİ bElİrttİ.
Türkiye’nin geleceği için mesleki ve teknik eğitimin önemli olmasından dolayı 2023 Vizyon Belgesi’nde bu eğitim
alanını güçlendirmeye dönük hedefler öne çıktı. Millî Eğitim Bakanlığımız, sektörlerle çoklu iş birliklerini öne çıkaran,
ülkemizin önceliklerine göre kendisini sürekli güncelleyen dinamik bir mesleki ve teknik eğitimin inşası üzerine çalışı-
yor. Mesleki ve teknik eğitimde gelişmesi gereken alanların belirlenmesi, araştırmalarla irdelenip daha iyi anlaşılması
ve sonrasında paydaşların da içinde olduğu süreçte uygulanabilir ve sürdürülebilir çözümlerin geliştirilmesi için eği-
tim ekosistemimizde veri temelli ve katılımcı süreçler oldukça önemli.
Raporlardan Sahaya
Bu kapsamda Bakanlığımız öncelikle “Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Görünümü” ve “Mesleki ve Teknik Or-
taöğretimde Kurumsal Dış Değerlendirme Raporu” olmak üzere iki ayrıntılı rapor hazırladı ve kamuoyu ile paylaştı.
Mesleki ve teknik eğitimde; eğitim, üretim ve istihdam ilişkisini adım adım güçlendirmek için mevcut fiziki altyapı ile
eğitim ve öğretim faaliyetleri hakkında detaylı bir bilgi havuzunun oluşması gerekiyor. Zira mesleki ve teknik eğitim
güçlendikçe, yükseköğretime olan talep de daha makul ve gerçekçi bir çerçeveye oturacaktır.
Millî Eğitim Bakan Yardımcımız Sayın Mahmut Özer, İstanbul’da 2023 Eğitim Vizyonu’nda öne çıkan mesleki ve teknik
eğitim kurumlarımızı ziyaret etti. Kalite kültürü, iyileştirme, sektörle iş birliği özellikle döner sermaye konusunda
atılacak adımları birlikte değerlendirmeye yönelik ziyarette Talim Terbiye Kurulu Başkanı Sayın Alpaslan Durmuş ve İl
Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı da bulundu.
Önce Beşiktaş İSOV Dinçkök Anadolu Teknik Lisesi ziyaret edildi. Yüksek fiziki donanıma sahip bu okulda endüstriyel
otomasyon, elektronik ve yenilenebilir enerji alanlarında inceleme yapıldı. Üreten okullar kapsamında kurumun dö-
ner sermaye kapasitesi değerlendirildi. Mesleki ve teknik eğitim alanlardaki sektörlerin en çok kümelendiği şehirle-
rin başında İstanbul’un geldiğini belirten Bakan Yardımcımız Mahmut Özer, “Mesleki ve teknik eğitimi üretim süreçle-
ri ile ilişkilendirmeye büyük önem veriyoruz. Bu nedenle önümüzdeki dönem eğitim verdiğimiz tüm alanlarda, döner
sermaye kapsamında üretimi yaygınlaştırmayı planlıyoruz.” dedi. Ayrıca okulda bulunan yüksek kapasiteli konferans
ve spor salonlarının daha etkin kullanılması ile ilgili neler yapılabileceği üzerinde duruldu.
AR-GE B LTENİ ’19 177