Page 175 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 175

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM SEKTÖRLE BERABER





































          Mİllî EğİtİM bakan yardıMcıMız Sayın MahMut özEr, MESlEkİ EğİtİMİMİzE yön VErMEk
          VE İVME kazandırMak aMacıyla İto VE İSo başkanlarıyla bİr araya gEldİ.


          Milli Eğitim Bakanlığı,  mesleki ve teknik eğitim okullarının, eğitsel, sosyal ve ekonomik gereksinimlerinin sektör tara-
          fından giderilmesi yolu ile güçlendirilmesini hedefleyen projelerini derinleştiriyor. Bu çerçevede daha önceki yıllarda
          geliştirilen Okul-Sanayi İş Birliği İstanbul Modeli Projesinin kapsamı mesleki ve teknik eğitimin tüm alanlarını kap-
          sayacak şekilde genişletildi. Projenin amacı, mesleki ve teknik eğitimle sektörün ihtiyaç duyduğu yeterliklere sahip,
          sorumlu, nitelikli işgücünü yeni teknik ve yöntemlere dayalı bir şekilde yetiştirmesine imkân sağlamak.

          Proje ile mesleki ve teknik eğitim kurumlarının sanayi ve sektörle iş birliğinin sağlanarak arz-talep uyumsuzluğunun
          giderilmesi, yönetimsel ve operasyonel yeni bir mesleki ve teknik eğitim modeli oluşturulması hedefleniyor. 2023
          Vizyonu esas alınan bu amaç ve hedef kapsamında iş birlikleri üç başlık altında kurgulandı.

          Teknolojik, Deneyim ve İstihdam
          Teknolojik iş birliği ile sektörün sahip olduğu teknolojiyle okulda kuracağı atölye/laboratuvarlarda nitelikli teknik ele-
          man yetiştiren öğretmenlere aktaracağı güncel bilgi ve teknolojik eğitim desteği ile sektöre kazandırılması öngörülen
          öğrencilere sağlanacak güncel imkânlarla daha iyi bir eğitim – öğretim ortamı sağlanması hedefleniyor.

          Deneyim paylaşımı iş birliği çerçevesinde, işletmenin okula giderek ya da iş yerinde öğretmen ve öğrencilere, ilgili
          meslek alanındaki güncel uygulama ve yeniliklere dair deneyimlerin paylaşılması önceleniyor. Ayrıca tanıtım, konfe-
          rans, saha inceleme, fuar vb. organizasyonlarda okul ile sektörün yapacağı iş birliğini içeriyor. Böylelikle, öğrencilerin
          güncel uygulamalar ve yenilikler konusunda birinci elden, iş üzerinde bilgi edinmesi amaçlanıyor.

          İstihdam odaklı iş birliği ile öğrencilere, formel eğitimle sağlanan teorik bilgilerin uygulamaya taşınması ve uygula-
          maların gözlemlenmesi amacıyla paylaşılan işyeri deneyimlerinin işletmelerin istihdam politikalarında etkili olması
          bekleniyor. İşletmenin, staj döneminde, kendi şekillendirdiği öğrenciyi mezuniyetini takiben istihdam etme oranının
          arttırılması hedefleniyor.






     174      AR-GE B LTENİ ’19
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180