Page 106 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 106
TERCİHİM TÜRKÇE
İl Mİllî EğİtİM MüdürlüğüMüzdE, tErcİhİM türkçE kardEş okul ProjESİ kaPSaMında
kardEş okul MüdürlErİ bİr araya gEldİ.
Türkiye’nin son on yılda ekonomik, siyasi ve kültürel açıdan elde ettiği başarılar, gerek kendi coğrafyasında gerekse
dünyada önemli bir yer edinmesini sağladı. Bu durum yurt dışında Türkçeyi öğrenmeye yönelik ciddi bir talep artışını
beraberinde getirdi. Bu çerçevede Yunus Emre Enstitüsü, bu talepleri karşılamak amacıyla bir taraftan ihtiyaç duyu-
lan ülkelerde Türk Kültür Merkezlerini devreye sokarken öte yandan devlet okullarında Türkçenin seçmeli yabancı dil
olarak okutulması çalışmalarına katkı sunuyor.
Türkçenin seçmeli yabancı dil olarak resmî öğretim programlarına girişi konusunda yapılan çalışmalar, müfredat
programlarının oluşturulması, temel eğitimin ilk ve ikinci basamağına yönelik yabancı dil olarak Türkçe ders kitapları-
nın hazırlanması şeklinde iki ana başlık altında toplanmaktadır. Bu konuda ilk kez program ve ders malzemesi ihtiyacı
Bosna Hersek’te ortaya çıktı.
Kardeş Okul Sayısı 203’e ulaştı
Bosna-Hersek Eğitim Bakanlığı ve Türkiye Cumhuriyeti Eğitim Bakanlığı ve Yunus Emre Enstitüsü arasında imzalanan
üçlü protokol doğrultusunda Bosna’da 8.500 öğrenci Türkçe öğretimi görüyor. Tercihim Türkçe Projesi kapsamında
203 okul İstanbul’daki okullarla kardeş yapıldı. Kardeş okullar arasında karşılıklı ziyaretler yapılıyor ve bu ziyaret akışı
şimdiye kadar 2500’ü geçti.
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzde, Tercihim Türkçe Kardeş Okul Projesi kapsamında kardeş okul müdürleri bir araya
geldi. İstanbul Salonundaki toplantıya Yunus Emre Enstitüsü Başkanı Prof. Dr. Şeref Ateş’in yanı sıra eski milletvekili
Hüseyin Kansu, İl Millî Eğitim Müdür Yardımcılarımız Menderes Kaya ile Mehmet Nezir Eryarsoy ve ilgili okul mü-
dürleri katıldı.
Türkçeye İlgi Artıyor
Yunus Emre Enstitüsü Başkanı Ateş, toplantıdaki konuşmasında, projenin çok önemli olduğunu ve her açıdan des-
teklediklerini belirtti. Bilindiği üzere Tercihim Türkçe Projesi kapsamında öğrencilere ve öğretmenlere yönelik çeşitli
faaliyetler gerçekleştirilmesinin yanı sıra binlerce öğrenciyi bir araya getiren büyük şenlikler ve festivaller düzenle-
niyor. Öğrencilere materyal ve kırtasiye desteğinde bulunan Yunus Emre Enstitüsü, özellikle öğretmenlerin mesleki
gelişimlerine katkı sunmak amacıyla çeşitli eğitimler veriyor ve kültürel seminer programları düzenliyor.
AR-GE B LTENİ ’19 105