Page 102 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 102
Okul kütüphaneleri ve İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü’ne bağlı kütüphaneler arasında entegrasyon sağlamak istedik-
lerini aktaran Yazıcı, ayrıca öğrencilerin dil becerilerini geliştirip, diyaloglarına hız kazandırmak istediklerini belirtti.
Öğrencilerin tarihi mekânlardan da istifade edebileceklerini dile getiren Yazıcı, “Örneğin tarih dersiyle ilgili öğren-
cilerimiz, somut olarak olaylar örgüsünü Topkapı Sarayı’nda da öğrenebilecek. Sadece burada değil kendilerine en
yakın diğer ortamlardan da istifade edecekler. Müze gezmeyen öğrenci kalmasın istiyoruz. Zira günümüzde müzeler
sadece koleksiyonları saklayan ve sergileyen yerler değil aynı zamanda toplumla yakın ilişki kuran, eğitim faaliyetleri,
müzik etkinlikleri düzenleyen pro-aktif kurumlardır. Kentin çeperinde yaşayan öğrencilerimizin müzelere hatta hiç
görmedikleri tarihi yarımadaya, boğaza ziyaretlerinin sağlanması için kalıcı ve sürdürülebilir uygulamalar düşünece-
ğiz. Ayrıca öğrencilerimizin konser, sinema ve tiyatro salonları başta olmak üzere kültür sanat alanındaki etkinliklere
katılımını artırmaya yönelik farklı modeller de uygulama amacındayız.” diye konuştu.
Kültür ve Sanata Erişim
Yazıcı, “Günümüzde kültür ve sanat faaliyetlerine erişim ve katılım imkânlarının geliştirilmesi kültür politikalarının
temel öncelikleri arasında kabul ediliyor. İstanbul’da zorunlu eğitim çağındaki öğrencilerimizin kültür-sanat izleyicisi
olması ve kültür-sanata katılım alışkanlıklarının geliştirilmesi için bu doğrultuda bir eylem planı hazırlanması oldukça
yararlı olacaktır” ifadelerini kullandı.
İl Kültür ve Turizm Müdürü Coşkun Yılmaz ise önemli olanın insanın kendi kimliği, kişiliği, kendi tarihi, kendi coğrafyası
ve kültür ikliminde en güzel şekilde yetişerek dünyaya örnek, bütün insanlığı kucaklayacak bir duyguyla bezenmesi
olduğunu söyledi. Kültür ve eğitimin ayrılmaz bir bütünün iki parçası olduğunu belirten Yılmaz, şunları kaydetti:
“İki müdürlük olarak bakanlarımızın imzalamış olduğu protokol çerçevesinde çok kapsamlı bir protokol metni ha-
zırladık. Öğrenci ve öğretmenlerimize büyük müjdelerimiz var. Protokolü Topkapı’da imzalamayı önemsedik. Burası
tarihin, dünyanın, sanatın, eğitimin kalbi… Burası, bir idare merkezidir ama aynı zamanda Osmanlı’nın en iyi eğitim,
sanat ve edebiyat kurumunun olduğu yerdir. Topkapı, tarihte hem eğitimde, hem kültürde, hem sanatta, hem idare-
de dünya tarihine örneklik oluşturacak bir mecra. Bundan sonra müzelerde, kütüphanelerde, okullarda çok farklı bir
gelişim olacaktır.”
AR-GE B LTENİ ’19 101