Page 98 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 98
FRC ROBOT YARIŞMASI FİNALİ
MüdürüMüz Sayın lEVEnt yazıcı, ülkEr SPortS arEna’da 19-22 EkİM 2018 tarİhlErİ ara-
Sında gErçEklEşEn “turkİSh robotİc off-SEaSon 2018 turnuVaları”nın fİnalİnE katıldı.
FRC, mühendislikten, ekip çalışmasına, stratejiden, zaman yönetimine, birçok bilgi ve beceriyi lise çağı öğrencilerinin
deneyimlemesine imkân sağlıyor. Bu yarışma ile fizik derslerinde öğrenilen teorik bilgileri uygulayan öğrenciler, aynı
zamanda yardımseverliği, risk alabilmeyi, inisiyatif kullanabilmeyi, sportmenliği ve zorluklar karşısında asla pes et-
memeleri gerektiğini de öğreniyor.
2017’de üçüncüsü düzenlenen etkinlikte Türkiye’nin farklı bölgelerindeki lise öğrencilerinden oluşan 53 ve İtalya’dan
gelen 1 takım yarıştı. 19-22 Ekim 2018 tarihleri arasında dördüncüsü düzenlenen turnuva ise 13 ilden birçok liseli öğ-
rencisini bir araya getirdi. 61 takımın yaptıkları robotlarıyla yarıştığı FRC, Ülker Sports Arena’da düzenlendi. Takımlar
halinde okullarını temsil eden gençler en iyi olabilmek için yarıştı.
Sorunlar İçin İnovatif Çözümler
Yarışma, öğrencileri sorunları için inovatif çözümler aramaya ve potansiyellerini keşfetmeleri için sınırlarını zorlama-
ya teşvik ediyor. Böylece öğrencilere öğretmenler, veliler, mentörler, yöneticiler ve profesyoneller ile çalışma ortamı
sağlayarak geleceğin mühendisleri, bilim insanları ve liderleri olmaları için ilham veriyor.
Kazanmanın veya galibiyetin değil dayanışma ve iş birliğinin ön plana çıktığı etkinliğin amacı; lise çağındaki gençlerin
takım ruhunu, yardımlaşmayı ve sonuç yerine sürece odaklanarak, birlikte kazanmayı benimsemesidir. Öğrenciler-
den, belirlenen oyun ve kurallar dâhilinde robotlarını yapmaları, aynı zamanda kendi iş planlarını oluşturup kaynak
bularak sürdürülebilir bir takım oluşturması bekleniyor. Robot performansının yanı sıra teknik birikimleri ve topluma
kazandırdıkları değerler ile incelenen takımlar bu ölçütler çerçevesinde farklı sektörlerden alanında uzman jürilerin
değerlendirmesi sonucu ödüllendiriliyor.
AR-GE B LTENİ ’19 97