Page 101 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 101

EĞİTİM VE DE KÜLTÜR





































          İStanbul Mİllî EğİtİM MüdürlüğüMüz İlE İl kültür VE turİzM Müdürlüğü araSında İMzalanan
          İş bİrlİğİ Protokolü İlE öğrEncİlEr  MüzE, kütüPhanE VE Sanat MEkânlarından Etkİn
          şEkİldE yararlanıP, tarİhİ MEkânlarda dErS yaPabİlEcEk.


          Bir şehirde ikamet edenlerin şehirlerine sahip çıkmaları ve o şehrin kültürel mirasının kendi iç dinamikleriyle sürdürü-
          lebilirliğinin sağlanması ancak şehirde yaşayanların kültürel mirasa ve bu alanla ilgili etkinliklere dair bilinç düzeyinin
          arttırılmasıyla mümkündür.  İstanbul’un tarihi zenginliği açısından müzeler, nadir eserler kütüphaneleri ile eğitim
          ortamları arasında köprüler kurulması gerekiyor. Müdürlüğümüz bunun için Kurumsal İş Birlikleriyle 2023 Eğitim
          Vizyonu İstanbul Projesini hayata geçirdi


          Bu kapsamda İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğümüz ile İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü arasında imzalanan iş birliği
          protokolü ile öğrenciler müze, kütüphane ve sanat mekânlarından etkin şekilde yararlanıp, tarihi mekânlarda ders
          yapabilecek. Topkapı Sarayı Müzesi’nde gerçekleşen protokolü İstanbul Millî Eğitim Müdürümüz Levent Yazıcı ile İl
          Kültür ve Turizm Müdürü Coşkun Yılmaz   imza altına aldı.

          Eğitim Ortamlarını Zenginleştirmek
          İmza töreninde konuşan İl Millî Eğitim Müdürümüz Yazıcı, öğretmen ve öğrenciler için yeni dönemde 2023 Vizyonu
          doğrultusunda çok önemli bir adım attıklarını söyledi. Yazıcı, Millî Eğitim Bakanlığı’nın yeni dönem çalışmaları içeri-
          sinde çağın ve geleceğin beceriyle donanmış ve bu becerilerini insanlığın faydasına kullanabilen, bilime meraklı, kül-
          tür ve sanata duyarlı, ahlaklı bireyler yetiştirme hedeflerinin bulunduğunu dile getirdi. Kültür ve sanat ortamlarının
          öğrencilerin çok yönlü yetiştirilmesi açısından önemli olduğunu ifade eden Yazıcı, şöyle konuştu:


          “Çocuklarımız eğitimi sadece okulda dört duvar arasında algılamasınlar. Sanatın, kültürün olduğu ortamların, kütüp-
          hanelerin, zenginliği içerisinde oluşan ortamların arasında yer alarak buralardan da yararlanmalarını istiyoruz. Ön-
          celikle öğrenci ve öğretmenlerimizin bir eğitim modeli olarak müzelerden yararlanmasını istiyoruz. Tarihle, kültürle
          ilişkili birçok konunun okul ortamı yerine müzelerde, kültür ve sanat ortamlarında işlenmesini istiyoruz. Ders prog-
          ramları içerisinde bunlara yer verilmesini çok önemsiyoruz. Bu ortamlarla birlikte İstanbul’u tanıma noktasında plan-
          lanmış geziler yapılacak. Beraberinde de bunlarla ilgili bilgi-beceri yarışmaları düzenlenecek. Önce ilçelerde sonra
          bütün İstanbul’u kapsayacak bir tasarımla bunları hayata geçirmek istiyoruz.”


     100      AR-GE B LTENİ ’19
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106