Page 44 - Akademi Dergisi-NİSAN-2025
P. 44
bunu yapmaya çalışıyoruz. Kitapların tiğimiz nokta, dijital mecralarda var
içeriğinden başlayarak baskı kalitesi- olacaktık. Sadece basılı materyal ile
ne kadar en özenli şekilde çalışıyoruz. değil podcastler, videocastler ile ço-
Kitap basılınca da işimiz bitmiyor, et- cuk yayıncılığını gündem edecektik.
kinlikler ile çocuğun kitap ile yakın- Aynı zamanda sosyal medyamızı da
dan bir etkileşim içinde olmasını sağ- bir “çocuk portal”ı olarak kullana-
lıyoruz. Çocuğun ebeveyni, eğitmeni caktık. Ebeveynler, eğitmenler ve bu
veya akranı ile etkileşim içerisinde konu ile ilgilenen kişiler ilham ala-
olması öğrenmesini kolaylaştıran bir caktı. Üçüncü önem verdiğimiz şey
şey. ise, çocuk yayıncılığı yaparken nasıl
bir felsefi yaklaşımımız olduğunu ve
Çocuk yayıncılığında, telif süresi
olmasını hayal ettiğimizi alandaki in-
RÖPORTAJ çeviri veya telifli eser yayınlamanın sanlarla konuşacaktık. Bunun için çe-
dolmuş kitap yayınlamanın dışında,
şitli paneller, çalıştaylar, açık oturum-
yanı sıra belki de zoru seçerek ekip
çalışması ile nitelikli içerik ürettiği- lar ve buluşmalar organize edecektik.
42 nizi de görüyoruz. Bu çabanın altın- Şimdi baktığımızda bu üç hedefimizi
da yatan felsefi zemin nedir?
de yapıyoruz. Çocuk meselesini her
açıdan anlamlandırmayı ve yenilik-
Fibula ilk günden itibaren üç ana
İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ ilki matbu eserdi. Çocuklar için basılı Ülkemizdeki çocuk yayıncılığının
çi bir tarz ile çocuklar için üretmeyi
noktayı hedef belirledi. Bunlardan
önemsiyoruz.
materyal üretecektik. Baskı ve renk
dünya ölçeğinde ne durumda oldu-
kaliteleri iyi olacak, konu seçimleri
ğunu düşünüyorsunuz? İthal eden
de yeni bir bakış açısı kazandıracak-
pozisyonunda mı yoksa ihraç eden
tı. Çocuklar kitabın kapağını ilk gör-
konumundayız? İhraç-ithal dengesi
düklerinden itibaren onlara yeni bir
hakkında ne düşünüyorsunuz?
deneyim sunacaktı. İkinci dikkat et-

