Page 29 - Akademi Dergisi-NİSAN-2025
P. 29

mesini izlemesi ve duygularını yapıcı   na katkıda bulunmadır.
              bir şekilde ifade etmesidir.
                                                 Bu beceriler çocukların öfkelendikle-
              •  Sosyal  farkındalık  -  başkalarının   rinde kendilerini sakinleştirmelerine,
              bakış  açısından  bakabilme  ve  onlar-  arkadaşlık  kurmalarına,  ilişki  çatış-
              la empati kurma; bireysel ve grupsal   malarını  saygılı  bir  şekilde  çözmele-
              benzerlik  ve  farklılıkları  tanıma  ve   rine, etik ve güvenli seçimler yapma-
              takdir etme; toplumsal davranış stan-  larına  olanak  tanır.  Bu  kapasiteleri
              dartlarını belirleme ve bunlara uyma;   geliştirmek için çocukların kendileri-
              aile, okul ve toplum kaynaklarını ta-  ni  değerli  ve  saygıdeğer  hissettikleri
              nıma ve kullanmadır.               güvenli, besleyici ve iyi yönetilen or-
              • İlişki becerileri - iş birliğine dayalı   tamlarda bulunmaları; sosyal ve duy-
              sağlıklı ve karşılıklı ilişkiler kurma ve   gusal  açıdan  yetkin  kişilerle  anlamlı   DOSYA
              sürdürme;  uygunsuz  sosyal  baskıya   etkileşimler kurmaları gereklidir.
              direnme; kişiler arası çatışmayı önle-  Sosyal  duygusal  beceriler,  öğrenci-
              me, yönetme ve çözme ve gerektiğin-                                         27
                                                 lerin  okul  ortamında  sosyal  açıdan
              de yardım aramadır.
                                                 yetkin  vatandaşlar  olmalarını  sağlar
              •  Sorumlu  karar  verme  -  etik  stan-  ve okul içinde olumlu bir okul iklimi-
              dartları,  güvenlik  kaygılarını,  uygun   nin oluşturulmasına yardımcı olur. Bu
              davranış  standartlarını,  başkalarına   becerilerin  geliştirilmesine  verilecek
              saygıyı ve çeşitli eylemlerin olası so-  önem, öğrenmeye hazır ve daha gü-   İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
              nuçlarını  göz  önünde  bulundurarak   venli bir ortama katkıda bulunan öğ-
              karar verme; karar verme becerilerini   renciler  yetiştirirken  onların  sağlıklı
              akademik ve sosyal durumlara uygu-  ve mutlu çocuklar olarak gelişimlerini
              lama  ve  okulunun/toplumun  refahı-  sürdürmelerini destekler.
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34