Page 29 - Akademi Dergisi-NİSAN-2025
P. 29
mesini izlemesi ve duygularını yapıcı na katkıda bulunmadır.
bir şekilde ifade etmesidir.
Bu beceriler çocukların öfkelendikle-
• Sosyal farkındalık - başkalarının rinde kendilerini sakinleştirmelerine,
bakış açısından bakabilme ve onlar- arkadaşlık kurmalarına, ilişki çatış-
la empati kurma; bireysel ve grupsal malarını saygılı bir şekilde çözmele-
benzerlik ve farklılıkları tanıma ve rine, etik ve güvenli seçimler yapma-
takdir etme; toplumsal davranış stan- larına olanak tanır. Bu kapasiteleri
dartlarını belirleme ve bunlara uyma; geliştirmek için çocukların kendileri-
aile, okul ve toplum kaynaklarını ta- ni değerli ve saygıdeğer hissettikleri
nıma ve kullanmadır. güvenli, besleyici ve iyi yönetilen or-
• İlişki becerileri - iş birliğine dayalı tamlarda bulunmaları; sosyal ve duy-
sağlıklı ve karşılıklı ilişkiler kurma ve gusal açıdan yetkin kişilerle anlamlı DOSYA
sürdürme; uygunsuz sosyal baskıya etkileşimler kurmaları gereklidir.
direnme; kişiler arası çatışmayı önle- Sosyal duygusal beceriler, öğrenci-
me, yönetme ve çözme ve gerektiğin- 27
lerin okul ortamında sosyal açıdan
de yardım aramadır.
yetkin vatandaşlar olmalarını sağlar
• Sorumlu karar verme - etik stan- ve okul içinde olumlu bir okul iklimi-
dartları, güvenlik kaygılarını, uygun nin oluşturulmasına yardımcı olur. Bu
davranış standartlarını, başkalarına becerilerin geliştirilmesine verilecek
saygıyı ve çeşitli eylemlerin olası so- önem, öğrenmeye hazır ve daha gü- İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
nuçlarını göz önünde bulundurarak venli bir ortama katkıda bulunan öğ-
karar verme; karar verme becerilerini renciler yetiştirirken onların sağlıklı
akademik ve sosyal durumlara uygu- ve mutlu çocuklar olarak gelişimlerini
lama ve okulunun/toplumun refahı- sürdürmelerini destekler.

