Page 28 - Akademi Dergisi-NİSAN-2025
P. 28
I.Tutum rencilerimizle yakından ilgileniyoruz,
onların deneyimlerini kayda alıyor,
“Gerekeni yapıyoruz fakat bunları
etkili önlemler geliştirmek için ebe-
dışarıya yansıtmıyoruz, süreci başka-
veynlerle birlikte çalışıyoruz.
larıyla paylaşmıyoruz. Zorbalıkla mü-
cadele programını açık etmek demek Zorbalığın okul dışında da devam et-
okulda zorbalık olduğunu kabul et- tiğini biliyoruz ama okul içindeyken
mek demektir. Bu, okul için kötü rek- hem eğitmenler hem de öğrenciler
lam olur. Bir süre önce kaleme alınan olarak önlem ve müdahale teknikle-
bir mücadele programımız vardı, bir rimizi geliştirmeye, deneyimlemeye
yerlerde duruyor. Bizim okulumuzda gayret ediyoruz. Zorbalığı önlemede
zorbalık olmaz. Bu anlattıklarınız do- ne kadar geniş bir toplulukla birlikte
ğal büyüme sürecinin bir parçası.” çalışabilirsek, ne kadar çok kişiyle işe
yarayan yaklaşımları paylaşırsak o
II.Tutum
kadar etkili olur.
“Bir seminer sonrasında çıkarmış ol-
Zorbalıkla mücadele demek, öğren-
duğumuz bir mücadele programımız
cilerle iş birliği yapmak, okulda po-
var. Arada bir öğretmenlerimize ve
zitif bir rol oynamalarını sağlayarak
velilerimize anlatıyoruz. Zorbalık ko-
onlara güç kazandırmak demektir.
nusu okulumuzda işlendi, çoğumuz
Zorbalığı önlemenin ötesinde okulda
biliyoruz ama mücadele programının
karşılıklı saygı temelli ilişkilerin geliş-
ayrıntılarına çok hakim değiliz. PDR mesini destekliyoruz.”
zümremiz zorbalık konusunda görev-
Zorbalığı Önlemede Sosyal
li. Yazılı belgeyi kendilerinden isteye-
Duygusal Öğrenmenin Rolünü
bilirsiniz.”
Anlamak Şart
III.Tutum
Milli Eğitim Bakanlığı’nın da son yıl-
“Öğrencilerimiz, velilerimiz ve perso- larda gündemine aldığı ve destekle-
nelimiz için tavsiye ve destek prog- diği SDÖ kavramının 5 temel alanı
DOSYA ramlarını ara ara güncelliyoruz. Per- vardır:
sonelimiz etkileşim halinde, etkili
bulduğumuz uygulamaları düzenli • Öz farkındalık - kişinin duyguları-
26 olarak birbirimizle paylaşıyoruz. Ön- nı, ilgi alanlarını, değerlerini ve güç-
leyici etkinlikler düzenliyoruz. Zor- lü yönlerini/yeteneklerini doğru bir
şekilde değerlendirmesi ve sağlam
balıkla mücadele yöntemleri hem
İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ tarafından biliniyor.” • Öz yönetim - stresle başa çıkmak,
temellere dayanan bir özgüven duy-
öğrencilerimiz hem öğretmenlerimiz
gusunu sürdürmesidir.
IV. Tutum
dürtüleri kontrol etmek ve engellerin
“Okulumuzun zorbalıkla mücadele
üstesinden gelmek için kişinin duygu-
politikaları herkes tarafından bilinir
larını düzenlemesi; kişisel ve akade-
ve uygulamalar herkesçe sahiplenilir.
mik hedefler belirlemesi ve ardından
bu hedeflere ulaşma yolundaki ilerle-
Zorbalık eylemlerine karşı bazı öğ-

