Page 28 - Akademi Dergisi-NİSAN-2025
P. 28

I.Tutum                            rencilerimizle yakından ilgileniyoruz,
                                                    onların  deneyimlerini  kayda  alıyor,
                 “Gerekeni  yapıyoruz  fakat  bunları
                                                    etkili  önlemler  geliştirmek  için  ebe-
                 dışarıya yansıtmıyoruz, süreci başka-
                                                    veynlerle birlikte çalışıyoruz.
                 larıyla paylaşmıyoruz. Zorbalıkla mü-
                 cadele programını açık etmek demek   Zorbalığın okul dışında da devam et-
                 okulda  zorbalık  olduğunu  kabul  et-  tiğini  biliyoruz  ama  okul  içindeyken
                 mek demektir. Bu, okul için kötü rek-  hem  eğitmenler  hem  de  öğrenciler
                 lam olur. Bir süre önce kaleme alınan   olarak  önlem  ve  müdahale  teknikle-
                 bir mücadele programımız vardı, bir   rimizi  geliştirmeye,  deneyimlemeye
                 yerlerde duruyor. Bizim okulumuzda   gayret  ediyoruz.  Zorbalığı  önlemede
                 zorbalık olmaz. Bu anlattıklarınız do-  ne kadar geniş bir toplulukla birlikte
                 ğal büyüme sürecinin bir parçası.”  çalışabilirsek, ne kadar çok kişiyle işe
                                                    yarayan  yaklaşımları  paylaşırsak  o
                 II.Tutum
                                                    kadar etkili olur.
                 “Bir seminer sonrasında çıkarmış ol-
                                                    Zorbalıkla  mücadele  demek,  öğren-
                 duğumuz bir mücadele programımız
                                                    cilerle  iş  birliği  yapmak,  okulda  po-
                 var.  Arada  bir  öğretmenlerimize  ve
                                                    zitif  bir  rol  oynamalarını  sağlayarak
                 velilerimize anlatıyoruz. Zorbalık ko-
                                                    onlara  güç  kazandırmak  demektir.
                 nusu  okulumuzda  işlendi,  çoğumuz
                                                    Zorbalığı önlemenin ötesinde okulda
                 biliyoruz ama mücadele programının
                                                    karşılıklı saygı temelli ilişkilerin geliş-
                 ayrıntılarına çok hakim değiliz. PDR   mesini destekliyoruz.”
                 zümremiz zorbalık konusunda görev-
                                                    Zorbalığı Önlemede Sosyal
                 li. Yazılı belgeyi kendilerinden isteye-
                                                    Duygusal Öğrenmenin Rolünü
                 bilirsiniz.”
                                                    Anlamak Şart
                 III.Tutum
                                                    Milli Eğitim Bakanlığı’nın da son yıl-
                 “Öğrencilerimiz, velilerimiz ve perso-  larda  gündemine  aldığı  ve  destekle-
                 nelimiz  için  tavsiye  ve  destek  prog-  diği  SDÖ  kavramının  5  temel  alanı
         DOSYA   ramlarını ara ara güncelliyoruz. Per-  vardır:
                 sonelimiz  etkileşim  halinde,  etkili
                 bulduğumuz  uygulamaları  düzenli   • Öz farkındalık - kişinin duyguları-
     26          olarak birbirimizle paylaşıyoruz. Ön-  nı, ilgi alanlarını, değerlerini ve güç-
                 leyici  etkinlikler  düzenliyoruz.  Zor-  lü  yönlerini/yeteneklerini  doğru  bir
                                                    şekilde  değerlendirmesi  ve  sağlam
                 balıkla  mücadele  yöntemleri  hem
         İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ  tarafından biliniyor.”  • Öz yönetim - stresle başa çıkmak,
                                                    temellere dayanan bir özgüven duy-
                 öğrencilerimiz  hem  öğretmenlerimiz
                                                    gusunu sürdürmesidir.
                 IV. Tutum
                                                    dürtüleri kontrol etmek ve engellerin
                 “Okulumuzun  zorbalıkla  mücadele
                                                    üstesinden gelmek için kişinin duygu-
                 politikaları  herkes  tarafından  bilinir
                                                    larını düzenlemesi; kişisel ve akade-
                 ve uygulamalar herkesçe sahiplenilir.
                                                    mik hedefler belirlemesi ve ardından
                                                    bu hedeflere ulaşma yolundaki ilerle-
                 Zorbalık  eylemlerine  karşı  bazı  öğ-
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33