Page 11 - Akademi Dergisi-OCAK-2025
P. 11
Dr. Ömer Faruk YELKENCİ:
SARAYBOSNA, İSTANBUL’DUR,
BURSA’DIR, RİZE’DİR, BİNGÖL’DÜR
Konuşanlar: H. Hale. YURTTABİR, Tuba CEBECİ
Sayın Bakan Yardımcımız Dr. Ömer Faruk YELKENCİ ile Bosna Hersek ile
eğitim işbirliklerini ve yürütülen projeleri konuştuk.
Sayın Bakanım, Bosna Hersek ile şında Türkçe öğrenmeye olan talepte
Türkiye arasında eğitim alandaki ciddi bir artışa neden olmuştur. Bu
iş birliğini geliştirmek adına Millî doğrultuda, Yunus Emre Enstitüsü,
Eğitim Bakanlığı olarak pek çok bir yandan ihtiyaç duyulan ülkelerde
proje yürütülüyor. Öncelikli olarak Türk Kültür Merkezleri açarken di-
bu projelerden genel hatlarıyla bah- ğer yandan ilgili ülkenin okullarında
sedebilir misiniz? Türkçenin seçmeli yabancı dil olarak
öğretilmesi çalışmalarına destek ver-
Bosna Hersek bizim kardeşlik huku-
mektedir. “Tercihim Türkçe Projesi”
kumuzun en güçlü olduğu Balkan ül-
ile Bosna Hersek’te Türkçe öğrenen
kelerinden bir tanesi. Birçok alanda
öğrencilerin motivasyonlarını artır-
hizmet gören TİKA gibi, Yunus Emre
mak, Türkiye ve Bosna Hersek ara-
Enstitüsü gibi, Türkiye Maarif Vakfı
sında eğitim iş birliğini güçlendirmek
gibi, YTB gibi birçok kuruluşumuz bu-
ve kültürel öğrenme fırsatları sunmak RÖPORTAJ
ralarda çok güzel hizmetler yürütü-
hedeflenmektedir. Bu proje, gençler
yor. Bunlardan en önemlilerinden biri
arasında dayanışma ve kaynaşmayı
de elbette ki Yunus Emre Enstitüsü.
desteklerken, Türkçenin Bosna Her- 9
Millî Eğitim Bakanlığı olarak Yunus
sek’teki okullarda seçmeli yabancı dil
Emre Enstitüsü ile beraber gerçekleş-
olarak okutulmasına yönelik ilginin
tirmiş olduğumuz “Tercihim Türkçe
her geçen yıl artmasını sağlamaktadır.
Projesi” ve “Kardeş Okul Projesi” iki
Bakanlığımız, Yunus Emre Enstitüsü
güzel örnek çalışma.
ve Bosna Hersek Federasyonu Bilim
Türkiye'nin son on yılda ekonomik, ve Eğitim Bakanlığı arasında imzala- İSTANBUL AKADEMİ DERGİSİ
siyasi ve kültürel alanlarda elde ettiği nan iş birliği protokolü çerçevesinde
başarılar hem kendi bölgesinde hem düzenlenen kardeş okul ziyaretleri,
de dünyada önemli bir konum kazan- iki ülke arasındaki bağları daha da
masını sağlamıştır. Bu başarı, yurt dı- pekiştirmektedir. Türkiye’deki kardeş