Page 29 - erasmus+ uygulama rehberi
P. 29

7             ARA RAPOR







            Ara Raporlama aşamasında, üretilen tüm Fikrî Çıktıların detaylarını, MobilityTool+’a giriş yapmalı ve

            Erasmus+ Proje Sonuçları Platformu’na yüklemelisiniz. Ayrıca, her Fikrî Çıktı için çalıştığınız gün sayısını
            her ortağınız için tüm personel kategorilerinde tutmanız, zaman çizelgelerini temel alarak ayrıntılı

            bir şekilde raporlamanız gerekmektedir. Kurum ve kuruluşlarda hizmet alımı yoluyla çalışan bireyler

            (örn. çevirmenler, web tasarımcıları) kurum personeli sayılmadıklarından çalışma saatleri Fikrî Çıktılar

            başlığı altında talep edilemez. Ortak kurum ve kuruluşlara dışarıdan hizmet veren bireylerin personel

            maliyetleri bu nedenle İstisnai Maliyetler bütçe kategorisine girer ve sadece proje bütçesine dâhil

            edilmişse ve bütçede onaylanmışsa talep edilebilir.



            Finansal Yönetim Raporlama aşamasında tüm harcamalarınızın kanıtlarını iletmeniz gerekmeyebilir.

            Ancak maliyetlerini talep ettiğiniz faaliyetlerin gerçekleşmiş olduğunu teyit etmelisiniz. Ayrıca

            proje finansmanınızı MobilityTool+ aracılığıyla yönetmeniz ve raporlamanız gerekmektedir. Ulusal

            Ajans, Ajans’ın kendisi veya Avrupa Komisyonu tarafından yapılabilecek kontrol ve denetimlere

            yönelik olarak, proje boyunca gerçekleştirilen tüm maliyetlerin finansal kayıtlarını ve destekleyici

            belgelerini muhafaza etmenizi önermektedir. Proje hibe bakiye ödemenizin ardından beş yıla

            kadar veya azami proje hibenizin 60.000 Euro’dan az olması durumunda üç yıla kadar bu kontrol ve

            denetimler gerçekleştirilebilir. Belgelerinizin, projenizin bakiye ödemesinin gerçekleştirildiği günden

            itibaren yukarıda belirtilen süre için muhafaza edilmesi gerekmektedir. Bu durumun tek istisnası
            ulusal  mevzuatta  daha  uzun  bir  sürenin  belirtilmesidir.  Kontrol  ve denetimlerde  talep  edilebilecek,

            temin ve muhafaza etmeniz gereken asgari belgeler, her bütçe başlığı için hibe sözleşmenizin

            II.16.2.5 maddesinde (birim katkıların hesaplanması) ve II.16.4.4 maddesinde (gerçek maliyetlerin

            hesaplanması) belirtilmiştir.

            Muhafaza Edilmesi Gereken Diğer Finansal Kayıt ve Destekleyici Doküman Örnekleri Aşağıdaki Gibidir:

                  Ortaklara yapılan ödemeleri ibraz eden banka transfer belgeleri. Bu belgeler bankanızdan resmî

                  olarak talep edilmiş belge olmalıdır. Ödeme talimatları belge olarak kabul edilemez. Ayrıca bu

                  belgeler, tarihleri ve transfer edilen miktarları ve ortakların kuruluş isimlerini açıkça göstermelidir.

                  Projede  seyahatler  için  kesilen  seyahat biletleri,  biniş  kartları  ve  yurtdışında  yapılan  tüm

                  harcamaların faturaları


                                                             29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34