Page 30 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 30
EĞİTİM SİSTEMİ OKULDAN YÜKSELECEK
Mİllî EğİtİM bakanıMız zİya SElçuk, bEyoğlu anadolu İMaM hatİP lİSESİ´ndE düzEnlE-
nEn 2023 EğİtİM Vİzyonu PaylaşıM toPlantıSındakİ konuşMaSında okullar araSındakİ
farklılıkları azaltMak gErEktİğİnİ İfadE Ettİ.
21. yüzyıl hayatın her alanında olduğu gibi eğitim ve öğretim süreçlerinde de hızlı bir değişim ve dönüşüm sürecini
beraberinde getiriyor. Millî Eğitim Bakanlığımız, 2023 Vizyonu Belgesi doğrultusunda eğitim ekosisteminde yapılması
planlanan çalışmaları planlı bir şekilde yürütüyor. Vizyon Belgesinde Bakanlığımızın yeni dönemde oynayacağı rol,
talim ve terbiyeyi ülkenin ortak hedefine dayalı toplumsal bütünleşmesinin şimdi ve gelecek tasavvurunun inşasına
öncülük etmek şeklinde tanımlanıyor.
2023 Eğitim Vizyon Belgesi, zamanın ruhunu önemseyen yeni bir okul anlayışını eğitimle ilgili tüm aktör ve kuruluş-
ların iş birliğiyle ortaya konmasını önceliyor. Bu perspekxtiften hareketle İstanbul’daki çalışmaların çoklu iş birlikleri
çerçevesinde yürütülmesi için dün saat 09.00’da Beyoğlu Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde bir toplantı düzenlendi.
Toplantıya Millî Eğitim Bakanımız Ziya Selçuk´un yanı sıra Valimiz Sayın Ali Yerlikaya, İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın
Levent Yazıcı, üniversite rektörleri, ilçe kaymakamları, resmî kurum il müdürleri, ilçe millî eğitim müdürlerimiz, ilçe
emniyet müdürleri ve sivil toplum kuruluşları temsilcileri katıldı.
Temel Meselemiz İnsan
Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşının okunmasının ardından başlayan toplantıda Bakanımız Ziya Selçuk
bir konuşma yaptı. Bakanımız Selçuk, “Bütün Anadolu´da karşılaştığımız çocuklarımız, öğrencilerimiz ve öğretmen-
lerimiz bu bayrağı nasıl yükseltiriz konusunda güven inşa ediyorlar. Ben Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan´ın
liderliğinde eğitim ile ilgili yeni bir soluk ve nefesle yola devam edebileceğimizi düşünüyorum. Bunu söylerken elbet-
te bir güvencem var. Bu zamana kadar yapılan çok güzel işler var. Türkiye´de eğitim ile ilgili ne yapılabilir konusunda
birçok meslektaşımız ve müdürler rahatlıkla ifade edebilir. Bu işin omurgasında yer alan merkezi düşünce şöyle özet-
lenebilir. Biz okullarımız arasındaki imkân farklılıklarını azaltabilirsek, başarı farkları da azalacaktır. Sınav merkezli bir
Türkiye´den de biraz kurtulmuş olacağız. Bundan kurtulmuş olduğumuzda da eğitim sistemi, mahiyetine uygun bir
insan yetiştirme düzenine hizmet edecektir. İnsan yetiştirme derken, sistemimizin tam da omurgasına yerleşmelidir.
Çünkü insan meselesi halledilmeden fiziki meselelerin ya da teknik meselelerin halledilmesi gerçekten çok mümkün
değildir.” dedi.
AR-GE B LTENİ ’19 29