Page 199 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 199

UMUDUM ÖĞRETMENİM PROJESİ



































          Mİllî EğİtİM MüdürlüğüMüzün uMuduM öğrEtMEnİM ProjESİnİn İlçE tanıtıM toPlantı-
          ları taMaMlandı


          Çocuğun   akademik    ve   sosyal   başarılarını   etkileyen   birçok   faktör   vardır.   Bunlar   duygu-
          sal  faktörler,  benlik  algısı,  motivasyon,  zihinsel  faktörler,  cinsiyet  faktörü,  arkadaşlık  ilişkileri,
          okul-öğretmen faktörü, aile bireylerinin tutumları ve ebeveynlerden birinin kaybıdır. Çocukluğun ilk yılları olan okul
          öncesi dönemde, okul yıllarında ailenin vermiş olduğu eğitim, sergiledikleri davranışlar ve ebeveyn kaybı çocuğun
          kişilik gelişimini önemli oranda etkilemektedir. Yaşamın ilk yıllarını olumsuz şartlar içinde geçirmiş olan bireylerin bu
          olumsuzlukları yetişkin olduklarında da devam ettirdikleri gözlenmiştir.

          İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğü’nün hayata geçirdiği 23 proje içerisinde yer alan Umudum Öğretmenim,  anne veya
          babasını kaybeden yetim çocukların çok yönlü gelişiminin sağlanarak akademik başarılarının artırılmasını hedefle-
          mektedir. Ayrıca proje kapsamında anne veya babasını kaybeden çocuklarımıza, ailelerine, akranlarına ve öğretmen-
          lerine eğitim faaliyetleriyle birlikte farkındalık çalışmalarının yapılması amaçlanmaktadır.

          Akademik Başarının Artırılması
          Millî Eğitim Müdürlüğümüze bağlı resmî okullarda eğitim ve öğretim gören ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kurumla-
          rında öğrenim gören yetim-öksüz veya ebeveyn yoksunluğu çeken çocuklarımıza yönelik Umudum Öğretmenim Pro-
          jesinin ilçe tanıtım toplantıları başladı. İlk toplantı Kartal ve Bayrampaşa’da yapıldı. Bu toplantılarda okul temsilcileri,
          il ve ilçe koordinatörleri bir araya geldiler.

          Proje çerçevesinde öncelikli olarak öğrencilerin not durumları tespit edilecek ve öğrencilerin akademik anlamda
          daha ileriye nasıl götürüleceği planlanacak. Öğrencilerin sosyal ve kültürel faaliyetlere katılımının sağlanması devam-
          sızlık durumlarının takibi gibi çok yönlü bir rehberlik hedefleniyor.

          Ebeveynlerini kaybetmiş öğrencilerin öncelendiği proje öğrencilerin geleceğini küçük dokunuşlarla iyi hâle getirmeyi
          öngörüyor. Toplantıya katılan projenin il koordinatörlerinden Gülşen Özer, “Bireyler, birlikte yaşamış olduğu ailenin
          ve almış olduğu aile eğitiminin etkilerini taşımaktadır. Anne veya babası olmayan yetim çocuklarımız, aile içi ilişki-
          lerde eksik olduğu için psiko-sosyal gelişim evrelerinde duygusal, sosyal, kişilik gelişimi açısından uyum- davranış
          sorunu yaşamaları ve çocuklarımızın akademik alanda başarısız olma olasılığı yüksektir.” ifadelerini kulandı. Projenin
          hedeflerini anlattı.

     198      AR-GE B LTENİ ’19
   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204