Page 199 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 199
UMUDUM ÖĞRETMENİM PROJESİ
Mİllî EğİtİM MüdürlüğüMüzün uMuduM öğrEtMEnİM ProjESİnİn İlçE tanıtıM toPlantı-
ları taMaMlandı
Çocuğun akademik ve sosyal başarılarını etkileyen birçok faktör vardır. Bunlar duygu-
sal faktörler, benlik algısı, motivasyon, zihinsel faktörler, cinsiyet faktörü, arkadaşlık ilişkileri,
okul-öğretmen faktörü, aile bireylerinin tutumları ve ebeveynlerden birinin kaybıdır. Çocukluğun ilk yılları olan okul
öncesi dönemde, okul yıllarında ailenin vermiş olduğu eğitim, sergiledikleri davranışlar ve ebeveyn kaybı çocuğun
kişilik gelişimini önemli oranda etkilemektedir. Yaşamın ilk yıllarını olumsuz şartlar içinde geçirmiş olan bireylerin bu
olumsuzlukları yetişkin olduklarında da devam ettirdikleri gözlenmiştir.
İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğü’nün hayata geçirdiği 23 proje içerisinde yer alan Umudum Öğretmenim, anne veya
babasını kaybeden yetim çocukların çok yönlü gelişiminin sağlanarak akademik başarılarının artırılmasını hedefle-
mektedir. Ayrıca proje kapsamında anne veya babasını kaybeden çocuklarımıza, ailelerine, akranlarına ve öğretmen-
lerine eğitim faaliyetleriyle birlikte farkındalık çalışmalarının yapılması amaçlanmaktadır.
Akademik Başarının Artırılması
Millî Eğitim Müdürlüğümüze bağlı resmî okullarda eğitim ve öğretim gören ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kurumla-
rında öğrenim gören yetim-öksüz veya ebeveyn yoksunluğu çeken çocuklarımıza yönelik Umudum Öğretmenim Pro-
jesinin ilçe tanıtım toplantıları başladı. İlk toplantı Kartal ve Bayrampaşa’da yapıldı. Bu toplantılarda okul temsilcileri,
il ve ilçe koordinatörleri bir araya geldiler.
Proje çerçevesinde öncelikli olarak öğrencilerin not durumları tespit edilecek ve öğrencilerin akademik anlamda
daha ileriye nasıl götürüleceği planlanacak. Öğrencilerin sosyal ve kültürel faaliyetlere katılımının sağlanması devam-
sızlık durumlarının takibi gibi çok yönlü bir rehberlik hedefleniyor.
Ebeveynlerini kaybetmiş öğrencilerin öncelendiği proje öğrencilerin geleceğini küçük dokunuşlarla iyi hâle getirmeyi
öngörüyor. Toplantıya katılan projenin il koordinatörlerinden Gülşen Özer, “Bireyler, birlikte yaşamış olduğu ailenin
ve almış olduğu aile eğitiminin etkilerini taşımaktadır. Anne veya babası olmayan yetim çocuklarımız, aile içi ilişki-
lerde eksik olduğu için psiko-sosyal gelişim evrelerinde duygusal, sosyal, kişilik gelişimi açısından uyum- davranış
sorunu yaşamaları ve çocuklarımızın akademik alanda başarısız olma olasılığı yüksektir.” ifadelerini kulandı. Projenin
hedeflerini anlattı.
198 AR-GE B LTENİ ’19