Page 198 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 198
KENDİNE GÜVEN, PAYLAŞ!
İStanbul Mİllî EğİtİM MüdürlüğüMüzün tübİtak 4006 bİlİM fuarları dEStEklEME Progra-
Mının tanıtıM VE bİlgİlEndİrME toPlantıları taMaMlandı.
TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarları Destekleme Programı, 5-12. sınıf öğrencilerinin, eğitim ve öğretim programı çerçeve-
sinde, kendi ilgi alanları doğrultusunda belirledikleri konular üzerine araştırma yaparak, araştırmalarının sonuçlarını
sergileyebilecekleri ve eğlenerek öğrenebilecekleri bir ortamın oluşturulmasını amaçlıyor.
Müdürlüğümüze bağlı 39 ilçemizin resmî ortaokul ve ortaöğretim okullarının proje yürütücüleriyle otuz ayrı TÜ-
BİTAK 4006 Proje tanıtma ve bilgilendirme toplantıları yapıldı. Toplantıların amacı İl Millî Eğitim Müdürlüğümüze
bağlı kurumlarımızda öğretmen ve öğrencilerimizde araştırma ve proje yapma konusunda farkındalık oluşturulması,
bilime olan ilgilerinin artırılmasıydı. Ayrıca okul müdürlerinin Bilim Fuarı’nın her aşamasında yürütücü ve danışman
öğretmenlere gerekli desteği vermesini sağlamak ve bu doğrultuda projelerde kalite ve nicelik artışının sağlanması
hedeflendi. Bu toplantıların ardından başvuru sayımızda müthiş bir artış görüldü. 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılında
İstanbul’da TÜBİTAK tarafından kabul edilen ve yürütülen TÜBİTAK 4006 proje sayısı 259 iken, 2017-2018 Eğitim
Öğretim Yılında 635 okula ulaştı.
Bu sayı 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılında 1410’a ulaşmıştır. Bu sayılar 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılında TÜBİTAK
4006 projelerine başvuruların yüzde yüz arttığını göstermektedir. İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız Levent Özil, okul-
larımızın kendilerini geliştirmeleri açısından projelerin önemli olduğunu belirterek, “Proje sayılarındaki artış, her bir
okulumuzun, var olan imkânlarını göz önüne alarak yapacağı planla kendi hedefleri doğrultusunda mesafe kat edebi-
leceğini gösteriyor. Bu başvurular tüm okullarımızdaki gelişmeler öğrencilerimizin fikir üreten, araştıran ve yenilikçi
bakış açısıyla hareket eden bireyler olma noktasında desteklendiğini gösteriyor. Okullarımızın ve öğrencilerimizin
projeleriyle TÜBİTAK 4006’ya müracaatlarının bir önceki yıldan fazla olması ümit verici… Okullarımızda ilgi, istidat ve
yetenekleri keşfedilmemiş nice öğrencilerimizi ortaya çıkarıp, ilgi alanına yönlendirerek 30- 40 yıl sonrasında ülkemi-
zin Fuat Sezginlerini, Aziz Sancarlarını yetiştirmeyi mümkün kılacak gelişmelere bugünden yön vermeyi hedefliyoruz.
Kat ettiğimiz sürece katkı sunan akademisyenlerimize, yöneticilerimize, öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşek-
kür ediyorum.” dedi.
AR-GE B LTENİ ’19 197