Page 194 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 194

SİBER GÜVENLİK STRATEJİ GELİŞTİRME TOPLANTISI





































           İl MüdürlüğüMüzün SİbEr güVEnlİk StratEjİ gElİştİrME toPlantıSı, cankurtaran öğ-
           rEtMEnEVİ’ndE yaPıldı.

           Değişen dünya şartlarında tüm kurumların siber güvenlikle ilgili sorunların çözümüne yönelik sorumluluk almaları,
           yenilikçi çözümler üretmeleri ve ortak iyi için mücadele etmeleri büyük önem taşımaktadır. Bu çerçevede İstanbul
           Millî Eğitim Müdürü Sayın Levent Yazıcı, İl Müdür Yardımcısı Murat Altınöz, Müdürlüğümüz Yenilik ve Eğitim Teknolo-
           jileri Siber Güvenlik Ekibi ve 5 farklı üniversiteden alanlarında uzman 7 akademisyen strateji geliştirme toplantısında
           bir araya geldiler.

           Cankurtaran Öğretmenevi’nde 19 Ekim 2018 saat 18.00’de yapılan toplantıya, Trakya Üniversitesinden Doç. Dr. Nil-
           gün Tosun; İstanbul Üniversitesinden Prof. Dr. Sevinç Gülseçen, Doç. Dr. Serap Emir, Dr. Zerrin Ayvaz Reis;  İstanbul
           Üniversitesi Cerrahpaşa’dan Dr. Muhammed Ali Aydın; Boğaziçi Üniversitesinden Doç. Dr. Bilgin Metin; İstanbul Tek-
           nik Üniversitesinden Dr. Öğr. Üyesi Nafiz Ünlü katıldı. Toplantıda, siber güvenlik ve sosyal medyanın doğru kullanımı
           konularında önümüzdeki dönemin yol haritası üzerinde duruldu. İl Millî Eğitim Müdürümüz Levent Yazıcı öncülüğün-
           de hedefler belirlendi.


           Siber Güvenlik Lisesi İhtiyacı
           Toplantıda, tüm dünyada son hızla gelişen yapay zekâ teknolojileri ve bu teknolojilerin eğitim öğretim süreçlerine
           dâhil edilmesi hususundaki görüşler paylaşıldı. Çok köklü değişiklikler içindeki akışkan dünyada siber güvenlik alanın-
           da okullarımızda yapılması öngörülen çalışmaların neler olabileceği ayrıntılı bir şekilde müzakere edildi.  Türkiye’de
           siber güvenlik alanında yetişmiş nitelikli uzman ihtiyacının karşılanması amacıyla tematik bir “Siber Güvenlik Lisesi”
           ihtiyacının ortaya çıktığı belirtildi.

           Bunun dışında teknomedyatik dünyada, sanal âlem, internet bağımlılığı, bilinçli sosyal medya kullanımı, siber ahlak,
           dijital okuryazarlık ve dijital birey konularındaki yaklaşımlar üzerinde duruldu. Dijital içeriğe ulaşım ve dijital içerikle
           etkileşim sürecinde olup bitenleri bütünlüklü bir şekilde değerlendirmenin önemine değinildi. Çünkü bireyler, iç içe
           geçen bağlantıların, multimedyanın,  etkileşimli grafiklerin ve simülasyonların yer aldığı internet sitesinde gezinirken
           karar verme mekanizmasını harekete geçirebilmelidir. Bu çerçevede olumsuzlukları azaltacak bir çıkış yolu bulmak
           için eğitim ortamlarında eleştirel bilinci yeşertecek çalışmaların hayata geçirilmesi gerektiği vurgulandı.



                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  193
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199