Page 8 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 8

hazırlamaları, uygulama süreçlerine katılmaları heyecanımızı artırıyor. Zaten öğrencinin başarısını belirleyen temel
           faktör öğretmenlerdir. Öğretmenimizin var olan öğrenme macerasının öğrencilerini çok yönlü geliştirecek şekilde
           desteklenmesi her şeyin ötesinde.


           Her zaman doğruyu ve iyiyi pusula kabul eden projelerimizin bir kısmının odağında özgün uygulamalarla materyal
           geliştirme örneklerinin paylaşılması yer alıyor. Teknolojinin yerinin çok belirginleştiği bir dünyada öğretmenlerin ni-
           telikleri ve yaklaşımları da çok büyük bir önem kazanıyor. Artık bilginin her yerde olduğu bu dönemde esas farkı yara-
           tan, öğrencinin bilgiye eriştiğinde bunu nasıl kullanacağını bilmesidir. Öğrencilerimizin düşünme becerisi kazanması
           önemli, zaten kalıcı olan, onlara ömür boyu öğrenmeyi ve düşünmeyi öğretmek…

           İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz kurum kültürümüze değer katan, model alınabilir örnek projeler yaratan, ilham veren,
           sürdürülebilir bir yaklaşımı benimsemektedir. Müdürlüğümüz vizyon projeleriyle, okulların, yöneticilerin, velilerin
           ve öğretmenlerin eğitimin çeşitli alanları ile ilgili bakış açılarında farkındalık yarattı. Her yönüyle nitelikli ve etkin bir
           eğitim anlayışını uygulamaya geçirdi. Sosyal, sportif, kültürel, akademik, değerler eğitimi ve mesleki teknik eğitim
           odaklı projelerimiz bunun olmazsa olmazı. Öğretmenlerimiz, velilerimiz ve öğrencilerimiz birçok platformda bir araya
           gelmeye devam ediyor.

           “Öğretmeniyle Güzel İstanbul”,
           “Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara”,
           “Yurdumun Değerleri”,
           “Okulumda Bir Ses İki Hareket”,
           “Temel Fikirlerden Temel Bilimlere Bilim Olimpiyatları”,
           “Farklılıklarımızla Yaşıyoruz Engelleri Aşıyoruz”,
           “Okul Sanayi İş Birliği”,
           “Yenilikçi Öğretim Materyalleri Tasarım Yarışması”,
           “Bir Harf Bin İstanbul”,
           “Umudum Öğretmenim”,
           “Sağlıklı Gelecek İçin Hijyenik Okullar”
           gibi projelerimiz öğrencilerimizi akademik, manevi ve sosyal bakımdan geliştirecek niteliktedir.  Zira her biri 2023
           Eğitim Vizyon Belgesi doğrultusunda çoklu iş birlikleriyle öğretme ve öğrenmeye yenilikçi yaklaşım sunuyor. Ayrıca
           “Fuat Sezgin’in İzinde” başlığıyla hayata geçirdiğimiz projemiz ise,  Fuat Sezgin Yılı farkındalığını artırmakla kalmaya-
           cak. Merhum Fuat Sezgin hocamız özelinde bilimler tarihine, kültür mirasımıza, müzede eğitimin imkânlarına dikkat
           çekecek.

           Öğretmenlerimizin mesleki gelişmelerini sağlamak temel hedeflerimiz arasında. Bu bağlamda, İstanbul Öğretmen
           Akademileri kapsamındaki faaliyetlerimiz çeşitlenerek sürüyor. Farklı branşlardan öğretmenlerimizin bir arada çalış-
           ma imkânı bulmaları, eğitim ve öğretimde kullanılabilecek özgün uygulamalara, materyal tasarımlarına yönelmeleri
           gerekiyor. Böylelikle öğretmenlerimiz, disiplinlerarası yaklaşımla, kendilerini yetiştirme imkânı buluyor. Hayata ve eği-
           time farklı pencerelerden bakabilmeyi başarıyorlar. Büyük bir heyecanla yürüttüğümüz ve çok rağbet gören İstanbul
           Öğretmen Akademilerinin eğitim dünyamıza yeni ufuklar açmaya devam ettiği kanaatindeyiz.

           Eğitimciler olarak Türkiye’ye layık kalıcı çalışmalar yapmak zorunda olduğumuzun bilincindeyiz. Çeşitli yarışmalar,
           sergiler, eğitim ve öğretim yılının başından bu yana öğrenci ve eğitimcilerimizle bir araya gelerek gerçekleştirdiğimiz
           çalışmalar bunun yansıması. Bilim ve öğrenme şenliklerinin yanında hazırlıkları devam eden diğer etkinliklerimizle
           eğitim süreçlerimizin daha gelişkin hâle geleceğini ümit ediyoruz.

           Öğrencilerimizin nitelikli okuryazarlar olarak geleceğe emin adımlarla yürümeleri için okuma kültürüne daha çok
           ihtiyacımız var. Ancak okuma kültürü, öğrencilerimize kazandırılıp bir alışkanlık hâline getirilirse, daha kültürlü ve
           sosyal bireyler meydana geleceğinin farkındayız. Kütüphaneler, okul dergileri, destanlar odaklı projelerimizin önemli
           sonuçlar doğuracağı söylenebilir. Çünkü projelerimiz “Eğitim yaşama hazırlanmak değil, bizzat yaşamın kendisidir”
           anlayışından hareketle hazırlandı. Hiç şüphesiz her biri uzun vadeli bir perspektifle zamanın ruhuna uygun bir şekilde
           değişmeyi ve gelişmeyi sürdürecek.



                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  7
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13