Page 7 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 7

TAKDİM






































          Eğitimle ilgili araştırmalar dünyada eğitim sistemlerinde uzun süredir büyük bir dönüşüm yaşandığını gösteriyor.
          Gelişimine hep beraber şahit olduğumuz teknoloji, okullar için yeni başlangıçların önemini her geçen gün artırıyor.
          Nüfusunun yarısı gençlerden oluşan Türkiye’nin bu yüzyılda iddialı olmasının yolu çocuklarını daha iyi eğitmekten
          geçiyor. Bu ise ancak yeterince dikkat, sabır ve merakla gerçekleşebilir. Geçmişle gelecek arasındaki çabalarımızın
          tarihimizden aldığımız güçle perçinlenmesi de önemli. Bilindiği üzere Millî Eğitim Bakanlığımız gelecek odaklı dü-
          şünürken çıtayı her zaman daha yükseğe koymayı misyon edinmiştir. Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyon Belgesinin
          oluşturduğu çerçeve, yerel ve evrensel arasında bir denge kuruyor. Zamanın ruhunu iyi takip ederken, doğru projeler
          ve uygulamalarla çağın önünde olmayı hedefliyor.

          Güçlü yarınlar için hazırlanan 2023 Eğitim Vizyon Belgesi,  nitelikli ve kapsayıcı eğitim hedefi doğrultusunda her
          öğrencimizin kendini tanımasını önceliyor. Onların insani, millî, manevi değerler ile donanmalarını ve çevre duyar-
          lılığını içselleştirmeleri üzerinde duruyor. Bu doğrultuda hayata geçirdiğimiz projelerimiz, eğitimde gerçekleşmesini
          öngördüğümüz değişimin önünün açılmasına katkı sağlamaya başladı. Kurumsal altyapısı oluşturulan çalışmalarımıza
          devam ederken, birbirinden öğrenmenin neticesi olan yeni birtakım projelerimiz de hayata geçirilecek.



         Güçlü yarınlar için hazırlanan 2023 Eğitim Vizyon Belgesi,  nitelikli ve kapsayıcı
             eğitim hedefi doğrultusunda her öğrencimizin kendini tanımasını önceliyor.



          İstanbul, ülkemizde nüfusun en fazla olduğu, kültür, sanat, sanayi ve ekonomi gibi her alanda lokomotif konumun-
          da… Hiç şüphesiz şehrimiz, eğitim alanında da öncü bir misyona sahip. Bu sebeple yükümüz biraz daha ağır, çalışma
          arzumuz da bir o kadar büyüktür. Kültür ile medeniyeti, bilim ile teknolojiyi, mesleki ve teknik eğitimle sektör iş bir-
          liklerini harmanlayan projelerimiz eğitim ortamlarının niteliğinin artmasına imkân tanıyor.

          Eğitim faaliyetlerimiz, öğrencilerimizin mesleki çizgisinde ve entelektüel serüveninde esaslı zemini hazırlama göre-
          vini yerine getirmelidir. Başka bir ifadeyle eğitim süreci, öğrencilerimize ileride kullanabileceği en geniş perspektifi
          kazandırmayı hedeflemelidir. Öğretmen ve okul merkezli ama diğer paydaşları içeren çalışmalar bunun imkânsız
          olmadığı gösterir. Şunu ifade etmeliyim ki; cesaretli, yenilikçi ve değişimin peşinde olan öğretmenlerimizin proje


          6   AR-GE B LTENİ ’19
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12