
TÜBİTAK'ın temel amaçlarından biri, toplum genelinde bilim okuryazarlığını teşvik etmek, bilim, teknoloji, yenilik kültürünün gelişmesini ve yerleşmesini sağlamaktır. Bu çerçevedeki çalışmalar Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı tarafından yürütülmektedir.
4007 Bilim Şenlikleri Destekleme Programı, 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları ve 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları bu kapsamdaki önemli programlardandır. Programların tümü Millî Eğitim Bakanlığımızın bilim ve kültür temelli, beceri eksenli, yerli, millî ve aynı zamanda evrensel vizyonlu 2023 hedeflerine ulaşabilmek için oldukça önemli.
Geleceğin Bilim İnsanları
TÜBİTAK'ın desteklediği etkinlikler, öğrencilerimizin bireysel ilgileri doğrultusunda seçtikleri konuları inceleyerek hazırladıkları alt projelerle, bilimsel araştırma süreçlerini yaşayarak öğrenmelerine imkân tanıyor. 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılında İl Millî Eğitim Müdürlüğümüze bağlı kurumlarımız TÜBİTAK Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı tarafından desteklenen programlara başvurdu. Buna göre TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları programı çerçevesinde 4, 4007 Bilim Şenlikleri programında 6, 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamalarında ise 1 olmak üzere toplam 11 projemiz hibe desteği almaya hak kazandı.
Proje tabanlı çalışmalara önem verdiklerini belirten İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı "Yarışma ortamı olmadan farklı seviyedeki her öğrencimize proje hazırlama fırsatının sunulması başlı başına değerli. Araştırma tekniklerinin, raporlamanın ve sunum becerilerinin tabana yayılarak öğrencilerimize kazandırılması dahası bunun iş birliği içerisinde yapılması geleceğimize yön verecek gelişmelere kapı açıyor. Öğrencileriniz bu etkinliklerin planlanması ve hazırlanması süreçlerinde eleştirel düşünme, zaman yönetimi, problem çözme, yazılı ve sözlü sunum ile bilimsel araştırma becerilerini geliştiriyor. Böylece sabırlı bir şekilde çalışmayı öğrenerek, özgüven sahibi oluyor ve liderlik vasfı kazanıyor. Bu vesileyle geleceğin bilim insanı adayı öğrencilerimizi canı gönülden tebrik ediyorum." şeklinde konuştu.
Bilimsel Çalışmaların Anlamı
Her öğrencimizin bilime iz bırakabilmesini sağlayan programların öğretmenlerimizin süreci anlaması ve öğrencilere doğru bir şekilde aktarması ile gerçekleştiğini kaydeden Yazıcı şöyle devam etti: "Şuna inanıyoruz ki; öğretmenlerimizin özverileriyle yeşeren bilimsel çalışmaların anlamı çok büyük. Öğrencilerimizin onların rehberliğinde gerçekleştirdiği alt projelerle TÜBİTAK Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı tarafından desteklenen bu programlara başvurduğunu biliyoruz. Öğretmenlerimizin öğretim programlarında yer alan, araştırma ve sorgulamaya dayalı öğretim stratejisi, proje tabanlı öğrenme gibi farklı öğretim strateji ve yöntemlerini ön plana çıkarmaları sayesinde önemli bir mesafe kat ettik. Hibe desteği almaya hak kazanan kurumlarımızın çalışmalarına destek sunan öğretmenlerimize teşekkür ediyorum."
TÜBİTAK 4004, 4005 ve 4007 Projeleri 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Çağrı Programlarında ilimizin performansı şu şekilde gerçekleşti:
4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destek Programı
Toplam Türkiye'de desteklenen proje sayısı (2020) |
İl |
Desteklenen Proje Sayısı |
Kabul Edilen Proje Sayısı/Türkiye'de kabul edilen toplam sayı |
Başarı oranı |
92 |
İstanbul |
4 |
4/92 |
% 4 |
TÜBİTAK 4004 Programları Kapsamında Desteklenen Projelerimiz
S.N. |
Proje Türü |
Proje Yürütücüsü |
Yürütücü Kurum |
Proje Adı |
1 |
4004 |
ÖZGE CEYLAN |
KARTAL İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ |
Atık Ajanları Dönüşümün Peşinde-2 |
2 |
4004 |
SEVDA SEÇER |
ZEYTİNBURNU ŞEHİTLER BİLİM VE SANAT MERKEZİ |
Kaz Dağları'ndan Yıldızlara Dokunalım |
3 |
4004 |
YAKUP AYAYDIN |
BAHÇELİEVLER İTO BİLİM VE SANAT MERKEZİ |
Kâşifler Mavinin ve Yeşilin İzinde |
4 |
4004 |
HASAN EĞE |
ESENYURT BİLİM VE SANAT MERKEZİ |
Her Habitat Bir Tabiat |
4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destek Programı
Toplam Türkiye'de desteklenen proje sayısı (2020) |
İl |
Desteklenen Proje Sayısı |
Kabul Edilen Proje Sayısı/Türkiye'de kabul edilen toplam sayı |
Başarı oranı |
25 |
İstanbul |
1 |
1/25 |
% 4 |
TÜBİTAK 4005 Programları Kapsamında Desteklenen Projelerimiz
S.N. |
Proje Türü |
Proje Yürütücüsü |
Yürütücü Kurum |
Proje Adı |
1 |
4005 |
EDA ERMAĞAN ÇAĞLAR |
BEŞİKTAŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ |
Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde UBD Temelli Öğretim Tasarımı ve İçerik Zenginleştirme Uygulamaları |
4007 Bilim Şenlikleri Destek Programı
Toplam Türkiye'de desteklenen proje sayısı (2020) |
İl |
Desteklenen Proje Sayısı |
Kabul Edilen Proje Sayısı/Türkiye'de kabul edilen toplam sayı |
Başarı oranı |
54 |
İstanbul |
6 |
6/54 |
% 11 |
TÜBİTAK 4007 Programları Kapsamında Desteklenen Projelerimiz
S.N. |
Proje Türü |
Proje Yürütücüsü |
Yürütücü Kurum |
Proje Adı |
4007 |
ÖZGE CEYLAN |
KARTAL İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ |
Bilim Herkes İçin Herkes İçin Bilim |
|
4007 |
GÜLNUR ÇAT |
TUZLA İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ |
Gelecek Burada! Tuzla Bilim Şenliği |
|
4007 |
HASİP ALTIN |
SULTANBEYLİ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ |
Sultanbeyli Bilim Şenliği |
|
4007 |
ATAKAN AVCI |
BEYKOZ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ |
Özel/Minik Mucitler Bilim Şenliği |
|
4007 |
ERTAN KURUÖZ |
KARTAL İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ |
Kartal Robotik Ve Kodlama Bilim Şenliği |
|
4007 |
YAKUP AYAYDIN |
BAHÇELİEVLER İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ |
İstanbul Bilim Şenliği |