İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

OKUL ŞARKILARI VE MARŞLARI PANELİ

Müzik Akademisi ile İstanbul Türk Müziği Dernek ve Vakıfları Dayanışma Konseyi çocuk/okul şarkıları ve marşları konulu bir panel düzenledi.
OKUL ŞARKILARI VE MARŞLARI PANELİ

Müzik Akademisi ile İstanbul Türk Müziği Dernek ve Vakıfları Dayanışma Konseyi çocuk/okul şarkıları ve marşları konulu bir panel düzenledi. Panelde eğitimde çok önemli bir konu masaya yatırıldı.

Panele Müzik Akademisi koordinatörü İlksen Kodal, Dr.Göktan Ay, Prof. Dr. H. Seval Köse, Vural Yıldırım, Öğr.Gör. Erol Sayan, Prof. Mutlu Torun, Prof. Dr.Süleyman Tarman, Ufuk Şenpire,  Dr. Öğr. Üyesi Yavuz Durak, Dr. Öğr. Üyesi Emine Kıvanç Öztuğ, Oğuzhan Özay Öğr. Gör. Dr. Atilla Çağdaş Değer, Dr. Öğr. Üyesi Yıldız Mutlu Yıldız gibi alanında çok değerli çalışmalar yapan akademisyenler, besteciler ve öğretmenler katıldı.

Çocuk Şarkılarının Önemi

Panelde çocuk şarkıları besteciliğinin önemi, gereklilikleri, yeterlilikleri ve dijital dönüşümde yeni nesil besteci tanımı üzerinde de önemli tespitlerde bulunuldu.  Millî Eğitim Bakanlığının öğretim programları kazanımlarına yönelik şarkı dağarcığından yola çıkılarak bir rapor da hazırlandı.

Bu rapora göre; okullarımızda "yetkin öğretmen" ve "akademisyen" sorununun olduğu; çocuklar için şarkıların/marşların/türkülerin onların sosyalleşmeleri, kendilerini göstermeleri, tanımaları, gelişmeleri için çok önemli olduğu vurgulandı.

Millî müziğimizin kendi özellikleri ile okul/çocuk şarkıları bestelemenin ve çocukların anlayabileceği Türk müziği makamlarında besteler yapılmasının gerekliliği üzerinde duruldu. Okul/çocuk şarkılarının çoğalması, bestecilerin özendirilmesi için yarışmalar yapılması, özendirmek için ödüller konulması, yarışmalarda derece alan bestelerin mutlaka seslendirilmesi konusuna dikkat çekildi.

Dönüşüm Süreci ve Yapılması Gerekenler

Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde, okul/çocuk şarkıları ve marşları denetleme odaklı bir yapının kurulması ve spor, güzel sanatlar, müzik alanındaki çalışmaları yönlendirecek/takip edecek/projelendirecek kurumların teşekkül ettirilmesi gibi mevzular üzerinde duruldu.

Müzik kültürünün teşekkülü, marş formunun özellikleri, velilerin müzik eğitimine yaklaşımları, çocuk şarkıları ve hayat ilişkisi konularında çeşitli örnekler üzerinden  çocukları müzikle tanıştırma üzerine çok önemli görüşler paylaşıldı.

Ayrıca raporda dijital konserlerin müziğe olan maddi-manevi katkısının tartışmasız çok büyük olduğunun altı çizilerek özellikle de gençlerin böylece sevdikleri sanatçılardan ve onların canlı konser performanslarından mahrum kalmadığı belirtildi.

Ülkemizdeki çok başarılı çocuk şarkılarının devlet denetiminde ulaşılabilir bir kanalda toplanıp ulaşılabilir kılınmasının önemi vurgulandı.

Müzik eğitiminde çocuk şarkıları, çocuk şarkıları besteciliği, 9-17 yaş arası müzik tercihleri, okul öncesi okul şarkıları, dijital dönüşümde yeni nesil besteci tanımı, Türkiye'de marş seslendirmek gibi konuların ele alındığı panele katılım yoğundu.

 

 

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.