14596
10:20
09.12.2022

PROJENİN AMACI

Eğitim kurumlarında yapılan yolculukta ana aktör öğretmendir. Zira öğretmen hayatlarına dokunduğu bireylerin eğitiminde ustalığını ortaya koyar ve insanlaşmanın vasıtası rolünü üstlenir. Bir öğretmenin bilgi ve beceriden önce çocuğa şefkatini vermesiöğrenme yolculuğunun en önemli kısmıdır. Böyle olduğunda her çocuğun kendi içinde saklı olan müfredat açığa çıkacaktır. Ancak o zaman merak tetiklenir, cesaret yeşerir ve tutku vücut bulur. Çocuklar arasındaki farklılıkları doğal bir zenginlik olarak gören öğretmen, duygusal güveni, fiziksel hijyeni ve bilişsel merakı birleştirerek, bir fidana su verircesine sözü geçen tutku ve cesareti güçlendirir.

2023 Eğitim Vizyonu'na göre eğitim kurumlarında yapılan yolculukta ana aktör öğretmendir. Zira öğretmen hayatlarına dokunduğu bireylerin eğitiminde ustalığını ortaya koyar ve insanlaşmanın vasıtası rolünü üstlenir.Öğretmeniyle Güzel İstanbul Projesi öğretmenin mesleki rolü ve toplumdaki statüsü konusunda yapılacak etkinliklerle, eğitim sistemimizin temel taşı olan öğretmenin yeterliliğini, fedakârlığını, diğerkâmlığını ortaya koyarak toplumsal farkındalığı artırmayı amaçlıyor.

Projenin hedefleri arasında öğretmenlerin eğitim-öğretim odaklı süreçlerde gönüllü görevler üstlenmesi, bağımsız projeler oluşturması, meslektaşlarının gelişimine destek vermesi, deneyim paylaşımı, etkili öğrenme-öğretme ortamları oluşturma sürecinde niteliği artıracak uygulamalar geliştirilmesini desteklemek ve serbest zaman etkinlikleri yer alıyor.

 PROJEYİ YÜRÜTECEK KİŞİ/KURUM/ KURULUŞLAR

  • İstanbul Valiliği
  • İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü
  • İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri
  • Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü
  • Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü
  • Basın Yayın Kuruluşları
  • Yerel yönetimler

PROJENİN KAPSAMI

Proje, İstanbul'da görev yapan tüm öğretmenleri hedeflemektedir.

UYGULAMA SÜRESİ

Proje, 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılında uygulanacaktır.

PROJE İLETİŞİM

istmemarge34@gmail.com

https://twitter.com/ogretmenist34?lang=tr

Yayın Tarihi: 09.12.2022