Model Birleşmiş Milletler Konferansı
1005
09:52
05.03.2019

Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi tarafından geleneksel hâle getirdiği “Model Birleşmiş Milletler Konferansı”nı (KAIHLMUN 19) bu yıl “Uygarlık Tarihi: Düşüş ve Yükseliş” temasıyla düzenledi. Konferans, Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi Şehit Mustafa Yaman Konferans Salonunda yapılan açılış töreniyle başladı.

Uygarlık Tarihi; Düşüş ve Yükseliş

Törene Kartal Kaymakamı Sayın Abdullah Demir, Kartal İlçe Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Ali Rıza Aka, okul müdürleri, misafirler, öğretmenler ve öğrenciler katıldı. İstanbul Medeniyet Üniversitesi ile ortaklaşa düzenlenen konferans, Birleşmiş Milletler simülasyonu olarak öğrenci ve katılımcıları ağırladı. Toplam 500 öğrencinin katıldığı konferansta Türkiye dışından 7 ülkeden 35 yabancı davetli yer aldı.

“Uygarlık Tarihi; Düşüş ve Yükseliş” konulu videoyla başlayan program, Prof. Dr. Atilla Arkan’ın “Medeniyet ve İslâm” başlıklı konuşmasıyla devam etti. Ardından 11. Sınıf öğrencisi olan Genel Direktörü Mehmet Enes Onuş, konferansın hazırlanma sürecinden bahsederek, emeği geçen herkese teşekkürlerini sundu.

Programın Genel Sekreteri 11. Sınıf öğrencisi Mehmet Fatih İzgi ise dünyadaki problemlere değindi ve bu bağlamda konferansın teması ile komite gündem maddelerini açıkladı. Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürümüz Sayın Mithat Tekçam ise 3 dilde, 8 komite ile böyle bir organizasyonu gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşadıkları belirterek katılımcılara, destek veren kurumlara ayrıca emek veren öğretmenlere ve öğrencilere teşekkür etti.

Dördüncüsü düzenlenen konferansta altısı İngilizce, biri Arapça ve biri de Osmanlı Türkçesi (Meclis-i Vükela) olmak üzere toplam sekiz komite bulundu. Birleşmiş Milletler Genel Kurulu, Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Teşkilatı, Bilim ve Teknoloji Evrensel Komisyonu, Paris Antlaşması 1951, Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi, Ortak Kriz Komitesi, Meclis-i Vükela ve Arap Birliği başlıklı komitelerde öğrenciler geçmişin, günümüzün ve geleceğin sorunlarını ele aldılar.

Küresel Sorunlara Çözüm Aramak

Öğrencilerin objektif bir politika anlayışına sahip olmalarını hedefleyen KAIHLMUN 19’da daha yaşanabilir bir dünya için fikir alışverişi yapıldı. Konferansa ev sahipliği yapan Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürümüz Mithat Tekçam, etkinlikle öğrencilerin dil yetkinliklerini kullanarak dünya meselelerine çözüm üretmelerini amaçladıklarını söyledi. Tekçam,  farklı şehirlerden, farklı ülkelerden ve farklı kültürlerden öğrencilerin tanışarak küresel sorunlara çözüm aramaları konferansın en önemli özelliği olduğunu belirtti. Konferansta öğrencilerin Birleşmiş Milletlerin simülasyonunu gerçekleştirdiğini belirten Tekçam, şunları kaydetti:

“Bu sene sekiz komite ile çalıştık, üç dilde programı gerçekleştirdik. Altı komitemiz İngilizce, bir komitemiz Arap Birliği, bir komitemiz de Divan-ı Hümayun olarak Osmanlı Türkçesiyle burada paylaşımlarda, tartışmalarda bulundular. Dünya meselelerine gençlerin bakışıyla güzel çözümler getirdiler. Birleşmiş Milletler farklı ülkelerde bu projeyi hayata geçiriyor. Projenin amacı öğrenci gözüyle dünya sorunlarının konuşulmasıdır. Proje, öğrencilerin hem yabancı dillerine olan katkısı hem de dünya meseleleriyle ilgili düşünmeleri, konuşmaları, tartışmaları ve fikir üretmelerini kapsıyor. ABD´den Pakistan´a kadar farklı ülkelerden, ulusal anlamda da şehir dışındaki farklı liselerden öğrenciler konferansımıza katıldı. 500 öğrencimiz bu çalışmanın içerisinde yer aldı. Dört gün boyunca bu çalışma devam etti.”

Perspektif, Entelektüel ve Akademik Bilgi Paylaşımı

Konferansın Genel Direktörü 11. Sınıf öğrencisi Mehmet Enes Onuş, tarih bilgisinin gelecek ile bağlantılı olduğunu ve bu bilginin sağlayabileceği yararlar olduğunu kaydetti.

“Uygarlık Tarihi: Düşüş ve Yükseliş” temasının, delegeler tarafından dört gün boyunca tartışıldığını anlatan Onuş, “Konferansın ana başlıkları arasında eğitim, perspektif, entelektüel ve akademik bilgi paylaşım ortamları oluşturulması ve uluslararası iş birliğinin güçlendirilmesi var. Farklı millet ve okullardan öğrenciler, toplumların gelişimleri, kültür zenginliği, iletişim sistemleri, evrensel ve bireysel anlayışları ve milletlerin oluşumları hakkında tartışmalar sonucunda çözümler ürettiler.” dedi.

Konferans hakkında bilgi veren konferansın Genel Sekreteri Muhammed Fatih İzgi de şunları kaydetti: “Konferansın komiteleri ve gündem maddeleri şu şekildedir: Bilim ve teknoloji evrensel komisyonu, evrensel enerji yetersizliği. BM Güvenlik Konseyi, Çin ve ABD arasındaki ekonomik çatışma ile şiddetlenen politik ve askeri sorunlar. BM Genel Meclisi, insan gen senkronizasyonunun etik bağlamında tartışılması ve siber uzayın potansiyel bir savaş alanına dönüşmesi. BM Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü, çatışma bölgelerinde kültürel mirasın korunması ve kaybolan dillerin muhafaza edilmesi. 1951 Paris Antlaşması, açık gündem. Kriz komitesi, komünizmin düşüşü, Sovyetler Birliği’nin dağılması… Arap Ligi, Arap dünyasında basın özgürlüğü ve Katar’ın izolasyonu. Meclis-i Vükela, açık gündem.”

Problemlere Çözüm Odaklı Yaklaşma İmkânı

İngiliz uyruklu olan 10. Sınıf öğrencisi Eli Evren Ross konferansa ikinci kez katıldı. Geçen yıl delege olarak Model Birleşmiş Milletler Konferansı’na katılan Ross, bu yıl ise komite başkanı olarak görev yaptı. Eli Evren Ross, KAIHLMUN 19’un en beğendiği organizasyonlardan olduğunu söylerken bu organizasyon sayesinde kendini daha çok geliştirdiğinin altını çizdi.

11. Sınıf öğrencisi Sümeyra Karacan ise bu organizasyon sayesinde henüz lise seviyesinde birçok akademik beceriyi erken kazandıklarını söyledi.

Aynı zamanda dünyanın küresel sorunlarını tanıma ve bu sorunlara çözüm üretme gibi bir fırsat yakaladıklarını söyleyen Sümeyra Karacan’a göre KAIHLMUN 19 öğrencilerin problemlere çözüm odaklı yaklaşmasını sağlıyor.

Öğrencilerin küresel sorunlara daha yakından bakmasına imkân sağlayan Model Birleşmiş Milletler Konferansı 3 Mart’ta sona erdi.

05-03-201905-03-201905-03-201905-03-201905-03-201905-03-201905-03-201905-03-2019

Yayın Tarihi: 05.03.2019