İSTANBUL ÖLÇME DEĞERLENDİRME DERGİSİ'NİN BEŞİNCİ SAYISI OKUYUCUYLA BULUŞTU
898
16:59
13.10.2024

Alanında uzman akademisyenlerin ve eğitimcilerin katkılarıyla hazırlanan bu sayıda, eğitimde ölçme ve değerlendirme alanında önemli yenilikler ele alındı. Bu sayının dikkat çeken makalelerinden biri, Dr. Öğr. Üyesi Gürsu Aşık'ın "Dersin Nabzını Tutmak: Biçimlendirici Değerlendirme ile Öğrenmeyi Yönlendirme" başlıklı yazısı. Aşık, biçimlendirici değerlendirmenin tanımı ve temel ilkelerini ele alırken, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde bu yöntemin sınıf içi uygulamalarını ve teknolojilerle entegrasyonunu inceliyor.

Doç. Dr. Özge Altıntaş ise "Bilişsel Tanıya Dayalı Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Testlerin Sınıf İçi Değerlendirmelerde İzleme Amaçlı Kullanımı" başlıklı makalesinde, bireyselleştirilmiş değerlendirme yaklaşımlarının genç kuşakların değişen özelliklerine nasıl uyarlanabileceğini, bu yöntemlerin öğrenme süreçlerine entegrasyonunu ve öğrenci gelişimini izleme yollarını ele alıyor. Prof. Dr. Nesrin Işıkoğlu'nun "Oyun Temelli Değerlendirme" başlıklı makalesi, oyun temelli değerlendirmenin çocuk gelişimindeki önemini ve bu yöntemin nasıl uygulanabileceğini detaylı bir şekilde açıklıyor. Yine oyun temelli değerlendirme sürecine dair örnek uygulamalar ve değerlendirme formları da makalede yer buluyor.

Doç. Dr. Duygu Koçak'ın "Yapay Zekânın Biçimlendirici Değerlendirmede Kullanımı: Avantaj ve Zorlukları" başlıklı yazısında ise yapay zekânın biçimlendirici değerlendirme süreçlerine katkısı ele alınıyor. Koçak, yapay zekânın öğretmenlerin karşılaştığı zorlukları aşmada nasıl yardımcı olabileceğini ve bu alandaki kullanımına dair avantaj ve zorlukları tartışıyor. Arş. Gör. Dr. Ali Temurtaş ve Prof. Dr. Cem Oktay Güzeller'in birlikte yazdığı "Ölçme ve Değerlendirmede Yapay Zekâ Uygulamaları" başlıklı makalede de yapay zekânın genel etkileri ve eğitimde ölçme değerlendirmeye olan yansımaları ele alınıyor. Özellikle yapay zekâ uygulamalarının nasıl kullanılması gerektiği ve bu süreçlerde dikkat edilmesi gereken noktalar üzerinde duruluyor.

Doç. Dr. Elçin Ölmezer Öztürk, "Dilde Ölçme Değerlendirme Okuryazarlığı" başlıklı makalesinde, yabancı dil öğretmenlerinin ölçme değerlendirme konusunda sahip olması gereken bilgi ve becerilere dikkat çekiyor ve bu konuda farkındalığın artırılması adına öneriler sunuyor. Gözde Köprülü ve Merve Öksüzoğlu ise "Sınıf Ortamında Yaratıcı Düşünme Becerilerinin Ölçülmesi" başlıklı makalelerinde, yaratıcı düşünme becerilerinin eğitimdeki önemini ve bu becerilerin nasıl ölçülebileceğine dair yöntemleri tartışıyor. Yaratıcı düşünme becerilerinin gelişimi için uygun eğitim ortamlarının nasıl oluşturulabileceği üzerine de değiniliyor.

Son olarak, Prof. Dr. İsmail Karakaya, Fatma Büşra Fincan Kuzudişli ve Arş. Gör. Gökhan Gümüş'ün birlikte kaleme aldığı "Çoklu Cevaplı Madde Türünün Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Ölçülmesinde Sağlayacağı Yararlar ve Diğer Soru Türleri ile Karşılaştırılması" başlıklı makalede, sınavlarda sıkça kullanılan madde türlerinin yanı sıra çoklu cevaplı maddelerin öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini nasıl geliştirdiği inceleniyor. Farklı madde türlerinin karşılaştırıldığı bu çalışmada, çoklu cevaplı maddelerin sınavlarda nasıl kullanılabileceğine dair örnekler de sunuluyor.

İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi'nin beşinci sayısında, eğitimde ölçme ve değerlendirme süreçlerine dair yenilikçi yöntemler ve yaklaşımlar geniş bir perspektifle ele alınıyor.

 Dergiye ulaşmak için tıklayınız.

Yayın Tarihi: 13.10.2024