İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İSTANBUL ÖLÇME DEĞERLENDİRME DERGİSİNİN 3. SAYISI YAYIMLADI

Sınıf içi ölçme değerlendirmeye dair önemli başlıklara ve güncel konulara yer veren ve tüm paydaşlar arasında akademik bir köprü oluşturmayı amaçlayan İstanbul Ölçme Değerlendirme dergisi 3. Sayısı yayımlandı.
İSTANBUL ÖLÇME DEĞERLENDİRME DERGİSİNİN 3. SAYISI YAYIMLADI

İstanbul Ölçme Değerlendirme dergisinin bu sayısı "Sınıf İçi Ölçme Değerlendirme" teması ile okurlarının karşısına çıkıyor. Derginin bu sayısında sınıf içi ölçme değerlendirmenin teknoloji ile bağlantısı, farklı derslerde ve öğrenim seviyelerindeki sınıf içi ölçme değerlendirme sistemlerinin kurgulanışı ve güncel yöntemler ele alındı.

 

Dr. Öğr. Üyesi Betül Polat, "Eğitimde Teknolojinin Yeni Yüzü: Elektronik Portfolyolar" başlıklı yazısında elektronik portfolyoların kâğıt tabanlı portfolyolara göre güçlü ve zayıf yönleri üzerinde durdu.  Aynı zamanda elektronik portfolyoların tasarımı ve uygulanması ile ilgili güncel bilgiler paylaştı.

 

Doç. Dr. Deha Doğan, "Alternatif (Tamamlayıcı) Değerlendirme (Durum Belirleme) Yöntemleri Kavramlarına İlişkin Bir Tartışma Yazısı" başlıklı yazısında öğreticinin ölçme ve değerlendirme yöntemleri arasından, amaç ve koşullar çerçevesinde uygun olanı seçip doğru bir şekilde kullanılmasının önemine vurgu yaptı.

 

"Beden Eğitimi (Oyun-Spor) Dersinde Ölçme ve Değerlendirme" başlıklı yazısında Prof. Dr. Fatma Çelik Kayapınar ise geleneksel yöntem ile çağdaş yaklaşımı karşılaştırarak fiziksel uygunluk özelliklerinin ölçülmesi, antropometrik özelliklerin ölçümü, fiziksel uygunluk ile ilgili motor özelliklerin ölçülmesi gibi konuları ele aldı.

 

Dergide ayrıca "Yükseköğretimdeki Sınıf İçi Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarının Değerlendirilmesi" başlıklı yazısıyla Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Şata, "Eğitimde Paradigma Değişimi ve Web 2.0 Biçimlendirici Değerlendirme Araçları" başlıklı yazısıyla Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Salih Şimşek, "Nasıl Otomatik Madde Üretilir?" başlıklı yazısıyla Doç. Dr. Sevilay Kilmen, "Sınıf İçi Değerlendirmede Öğretmen Tutumu" başlıklı yazısıyla Prof. Dr. Ercan Yılmaz, "Öğretmen Beklentileri ve Bu Beklentilerin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkileri" başlıklı yazısıyla Dr. Öğr. Üyesi Tuğba Karadavut, "Geniş Ölçekli Testlerin Eğitimdeki Yeri ve Kullanımı" yazısıyla ve son olarak Prof. Dr. Mehtap Çakan'a ait makaleler yer alıyor.

 

"Sınıf İçi Ölçme Değerlendirme" temalı İstanbul Ölçme Değerlendirme dergisinin üçüncü sayısına ulaşmak için tıklayınız.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.