İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE ÇOCUKLARLA FELSEFE

Lisan Akademisi İngilizce öğretmenlerimizin çocuklar ve topluluklar için felsefe yöntemini, tanımalarını ve İngilizce öğretiminde uygulamalarını sağlamak amacıyla eğitim gerçekleştirdi.
            İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE ÇOCUKLARLA FELSEFE

Lisan Akademisi'nde İngilizce Öğretmenlerimizin 21. yüzyıl eğitim-öğretim aracı olan P4C'yi, yani çocuklar ve topluluklar için felsefe yöntemini, tanımalarını ve İngilizce öğretiminde uygulamalarını sağlamak amacıyla İstanbul Aydın Üniversitesi'nden Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Betül Toplu mentörlüğünde öğretmenlere yönelik eğitim gerçekleştirildi. Eğitimde P4C'nin ne olduğunu, nasıl ortaya çıktığını, kazanımlarının neler olduğunu, bir P4C kolaylaştırıcısının kullandığı araçların neler olduğunu, iyi bir P4C uyaranının nasıl bulunduğunu ve bu uyarana dayanarak nasıl felsefi sorular hazırlanacağı üzerinde duruldu.

İngilizce öğretimi bağlamında öğretmenlerimiz, dil ile ilgili bilgi ve kuralları öğretmenin yanı sıra, hedef dilin özgün bir şekilde kullanımını teşvik etmek amacıyla öğrencileri anlamlı görevlerle meşgul edebilecek bir öğrenme ortamı yaratmaya çalışıyor. Bu nedenle öğrencileri birbirleriyle iletişim kurmaya ve fikir alışverişinde bulunmaya teşvik etmek dil derslerinde sıkça kullanılan etkinliklerden biri.

Çocuklar İçin Felsefe (P4C) Nedir?

1960'lı yıllarda, Amerikalı felsefe profesörü Matthew Lipman derslerinde öğrencilerinin akıl yürütme becerilerinin yetersiz olduğunu gördükten sonra, doğru düşünmeyi öğrenmek için üniversite sıralarının geç olduğunun farkına varır. Bu farkındalıktan hareketle Lipman, Çocuklar İçin Felsefe (P4C) pedagojisini başlatır.

Matthew Lipman ve takipçilerinden Ann Sharp bu pedagojiyi geliştirirken, Sokratik Diyalog yöntemini temele alırlar. Bu yöntemde, başlangıçta karşımızdaki kişinin hiçbir şey bilmediği varsayılır ve ona sorular sorarak düşünmesi ve sorgulaması sağlanır.

P4C yönteminde soruşturan bir topluluk (Community of Inquiry) oluşturulur. Öğretmen burada "Kolaylaştırıcı" olarak adlandırılır. Kolaylaştırıcı tarafından yönlendirici sorular sorularak desteklenen soruşturma sırasında, kolaylaştırıcı soruşturmayı kontrol altında tutmaz. Çocuklar soruşturma sırasında, sorular sormaya, sorular üzerinde düşüncelerini ifade etmeye ve birbirlerini dinlemeye yönlendirilirler.

 

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.