Hârezmi Eğitim Modeli Deneyim Paylaşım Günleri
457
12:20
15.02.2021

Hârezmî Eğitim Modeli, öğrencilerin okulda öğrendiklerinin güncel hayatla bağlantısını kurmalarının öneminden hareketle geliştirildi.Hârezmî Eğitim Modeli; "bilgi işlemsel düşünme becerisiyle bilgisayar bilimleri öğretimi", "programlara öğretim araçları bilimleri öğretimi", "disiplinler arası yaklaşımla bilgisayar bilimleri öğretimi", "robotik ve oyun yolu ile bilgisayar bilimleri öğretimi" ve "sosyal bilimleri STEM eğitimine ekleyerek bilgisayar bilimleri öğretimi" şeklinde beş temele dayanıyor. 

Girişimci, Yenilikçi ve Yaratıcı

Hârezmî Eğitim Modeli; planlama ve problem çözme yetisine, eleştirel, yaratıcı düşünme ve etkili iletişim becerilerine sahip, kendini geliştirebilen, ulusal ve uluslararası ölçütlerde bilgi, beceri, tutum ve davranışın kazandırılması ile girişimci, yenilikçi, yaratıcı, dil becerileri yüksek, iletişime ve öğrenmeye açık, özgüven ve sorumluluk sahibi, sağlıklı ve mutlu bireylerin yetişmesine imkân sağlamayı hedefliyor.

Modeli kapsamında deneyim paylaşım günleri düzenleniyor. Eğitim Bilişim Ağı üzerinden çevrim içi olarak düzenlenen etkinlikte öğretmenlerimiz, yaptıkları sunumlarda eğitim süreçlerindeki bilgi ve tecrübelerini paylaştılar. Böylece hem kendileri heyecan ve meraklarını aktararak deneyimlerini geniş kitlelere duyurup örnek olarak daha çok çocuğa ulaşmalarını sağlıyorlar hem de öğretmenlerimiz başka yöntem ve teknikleri öğrenerek kendi bilgi, becerileri ile harmanlayıp öğrencilerine aktarıyorlar.

405 Öğretmenimiz Katıldı

Fatih Ulubatlı Hasan İlkokulu ve Ümraniye Nurten Yıldırım Sancak Anaokulu ile başlayan deneyim paylaşım günleri diğer okul ve öğretmenlerimizle devam edecek. Diğer illerde Hârezmî Eğitim Modeli'ne başvuran öğretmenler ve koordinatörlerin de buluştuğu çevrim içi etkinliğe 405 öğretmenimiz katıldı.

Öğretmenlerimiz Hârezmî Eğitim Modeli sürecine dâhil olmaya nasıl karar verdikleri, öğrencilere rehberlik ederken hangi yolları izledikleri başta olmak üzere  katılımcılara deneyimlerini anlattılar.

15-02-202115-02-202115-02-202115-02-2021

Yayın Tarihi: 15.02.2021