İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

HÂREZMÎ EĞİTİM MODELİ YENİ DÖNEM STRATEJİ GELİŞTİRME ÇALIŞTAYI

Hârezmî Eğitim Modeli Yeni Dönem Strateji Geliştirme Çalıştayı'nda modelin gelişimi açısından öneriler ve bunların hayata geçirilmesine yönelik stratejiler görüşüldü.
HÂREZMÎ EĞİTİM MODELİ YENİ DÖNEM STRATEJİ GELİŞTİRME ÇALIŞTAYI

Hârezmî Eğitim Modeli, öğrencilerimizin okulda öğrendiklerinin günlük hayatla bağlantısını kurmalarının öneminden hareketle geliştirilen bir eğitim modelidir. Öğrencilerimizin problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, bilgi okuryazarlığı, iletişim, iş birliği yapma, liderlik, sorumluluk alma ve özyönetim gibi becerilerini geliştirmek modelin temel hedefleridir. Katılımcı öğretmenlere diğer meslektaşlarıyla birlikte problem çözmeye dayalı özgün öğretim tasarımı yapma, uygulama ve aynı zamanda süreçte topladığı veriler ile bilimsel çalışmalar yapma olanakları sağlamaktadır.

Akademik Perspektif ve Çalıştay Konuları

Adile Sultan Kasrı Öğretmenevinde düzenlenen çalıştaya İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız Sayın Murat Altınöz, Bahçeşehir Üniversitesi Rektörü Sayın Prof. Dr. Şirin Karadeniz, İstanbul Aydın Üniversitesinden Sayın Prof. Dr. Belma Tuğrul, Yıldız Teknik Üniversitesinden Sayın Doç. Dr. Banu Yücel Toy, Bahçeşehir Üniversitesi Sayın Doç. Dr. Nihal Yurtseven, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa'dan Sayın Dr. Öğr. Üyesi Lokman Akbay, Yıldız Teknik Üniversitesinden Sayın Dr. Öğr. Üyesi Bünyamin Bavlı, Marmara Üniversitesinden Sayın Öğr. Gör. Dr. Elif Küçükoğlu, Marmara Üniversitesinden Sayın Arş. Gör. Dr. Mehmet Elibol, Hârezmî Eğitim Modeli İl Koordinatörü Neslihan Bektaş, Hârezmî Eğitim Modeli ilçe koordinatörleri, farklı branşlardan 16 öğretmenimiz ve öğrencilerimiz katıldı. 

Çalışma masalarında Hârezmî Eğitim Modeli'nin esasları, uygulamalarında ölçme ve durum belirleme, e-portfolyo, disiplinlerarası yaklaşımın yeniden yorumlanarak farklı disiplinlerin eşdeğerde yer alması, bilgi işlemsel düşünme becerilerinin (teknoloji ve bilgisayar kullanmadan) problem çözme sürecinde kullanımı, programlama becerilerinin öğrenme ortamlarında etkin kullanımı/bireysel yapılandırma ve anlamlı öğrenme için robotik ve oyun tasarımı, problem çözme sürecinde yaşam becerilerinin desteklenmesi, okul öncesinde Hârezmî Eğitim Modeli, Hârezmî Eğitim Modeli uygulama planları ele alındı.

Çalıştayda toplanan veriler ışığında belirlenen konular tartışıldı, modelin gelişimi açısından öneriler ve bunların hayata geçirilmesine yönelik stratejiler görüşüldü.

Yol Haritası, 21. Yüzyıl Becerileri ve Gelişim

Hârezmî Eğitim Modeli çalışmalarına değinen İl Millî Eğitim Müdürümüz Levent Yazıcı  açılış konuşmasında "Her organizasyon mutlaka kendi stratejisini zaman zaman değerlendirmeli, planlayıp uygulayıp kontrol ettikten sonra yol haritasında gerekli güncellemeleri yapmalı.  Hârezmî Eğitim Modeli birlikte yol aldığımız, birlikte geliştirmeye çalıştığımız bir model. Bahçeşehir Üniversitesi Rektörümüz Sayın Prof. Dr. Şirin Karadeniz Hoca'mız başta olmak üzere, değerli akademisyenler ve öğretmenlerimizin katkılarıyla başladı. Kendi içerisinde özel bir yaklaşım barındıran model İstanbul ilimizden başlayarak ülke genelinde karşılık buldu. Bu karşılık her geçen gün büyümeye devam ediyor." şeklinde konuştu.

Zaman zaman farklı ülkelerden ilgi gösteren model üzerinde düşünen kendi ülkesinde bütünleştireceği modeller ile hayata geçirmeye çalışan eğitimcilerin bulunduğunu belirten Yazıcı "Bu bize gurur veriyor, aynı zamanda mesuliyetimizi de artırıyor diye düşünüyorum. Çünkü biz eğer bu modeli güncelleyebilirsek, gelişmelerle bütünleştirirsek bir anlam kazanıyor. Nitekim 2023 Vizyon Belgemizle de Hârezmî Eğitim Modelini bütünleştirmeye çalışıyoruz. Bu yıl da çalıştayımızda yeni dönem için özellikle sınıf içi uygulamalar ve etkinliklerle beraber gerçekleştireceğimiz akademi yaklaşımı ve diğer etkinlikler, ölçme değerlendirme yaklaşımları, e-portfolyo, otantik ölçme araçları olmak üzere hangi konularda gelişmeliyiz, güncellemeliyiz bunlara birlikte karar vermeye çalışacağız. 21. yüzyıl becerilerini öğrencilerimize kazandırmak ama burada bizim tanımladığımız becerilerin de ötesinde, gençler nelere yöneliyor, 21.yüzyıl becerilerinden anladıkları nelerdir? Sadece akademisyenlerin ve bizlerin yaklaşımıyla değil, okulda aynı zamanda uygulayıcı olan öğretmenlerimizin temas ettikleri öğrencilerin görüşlerini de dikkate alıyoruz.  Hârezmî Eğitim Modeli geleneklerimize dayanan bir yandan da geleceğe farklı bir perspektifle bakmayı öncelemiş bir model. Yenilikçi bakış açısıyla sisteme, modele yeni yaklaşımlar kazandırmak önemli. Böyle olmadığında sürekli kendimizi tekrar etmiş oluruz. Yeni bir şey söylendiği için Hârezmî Eğitim Modeli karşılık buldu." ifadelerini kullandı.

Disiplinleri Bütünleştiren Yenilikçi Bir Model

Bahçeşehir Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Şirin Karadeniz ise açılış konuşmasında Hârezmî Eğitim Modeli'nin yukarıdan inme bir model olmadığını belirtti. Karadeniz "Tamamen öğretmenlerin ve akademisyenlerin bir araya gelerek ortaya koyduğu, planladığı, uyguladığı, değerlendirdiği ve tekrar güncellediği bir model. Modelin sahiplenilmesinin sebebi rutinin dışına çıkıp eğitimci olarak yeni şeyler söyleyip yapmamız diye düşünüyorum. Şu anda yaptığımız iş dünyada örnek gösterilecek bir çalışma. Dünyadaki eğitim sistemlerini sürekli takip ettiğim için bunu söyleyebiliyorum. Çünkü modelde hem co-teaching (birlikte öğretim), hem tasarım süreci ve hem de bilimsel çalışma ile veri toplayıp değerlendirme var. Ayrıca farklı disiplinleri bütünleştiren yenilikçi bir model... Bu açıdan eşi benzeri yok. Strateji çalıştayı çok önemli. Bu çalıştay ile önümüzdeki dönem nelerin değişeceğine, güncelleneceğine karar vereceğiz. Bu dinamik süreçte yapabileceğiniz her katkı çok değerlidir. Bu modelin uygulanmasında paydaşlarınız çok önemli. Veliyi işin içine katmak, onların uzmanlık alanlarından yararlanmak, onların sahiplenmesi çok kıymetli... Okul müdürlerinin liderliği çok değerli." dedi.

Daha sonra 9 farklı masada akademisyen, koordinatör ve uygulama öğretmenleri önerilerini ve bu önerilerin hayata geçirilmesine yönelik stratejilerini belirlediler. Ardından tüm grupların paylaşımları ile Hârezmî Eğitim Modeli Çalıştayı yeni dönem çalışmaları sona erdi. Çalıştay sonrasında tüm masaların raporları birleştirildikten sonra alınan kararlar doğrultusunda yeni dönem Hârezmî Eğitim Modeli'nin güncellenmesi için gerekli düzenlemeler yapılacak.

26-10-202126-10-202126-10-202126-10-202126-10-202126-10-202126-10-202126-10-202126-10-202126-10-202126-10-202126-10-2021

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.