İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Fİ-JİTAL GELECEK ZİRVESİ

İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz ve Üsküdar Üniversitesi iş birliğinde Fi-jital Gelecek Zirvesi düzenlendi. 
Fİ-JİTAL GELECEK ZİRVESİ

İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz ve Üsküdar Üniversitesi iş birliği ile 7-11 Haziran 2021 tarihleri arasında Fi-jital Gelecek Zirvesi 2021 düzenlendi. Salgın nedeniyle çevrim içi düzenlenen zirve, Gazeteci Şaban Özdemir moderatörlüğünde İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı ve Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü, Psikiyatrist Sayın Prof. Dr. Nevzat Tarhan'ın katıldığı panelle başladı.

İl Millî Eğitim Müdürü Levent Yazıcı, Üsküdar Üniversitesi ile birlikte 2023 Eğitim Vizyonun öngördüğü kurumsal iş birlikleri anlayışları ile çok yönlü çalışmalar sürdürdüklerini belirterek "Bu bağlamda Fi-jital Gelecek Zirvesi, eğitim ortamlarını ve geleceğin öğrenme ortamlarını düşünme açısından önemli bir katkı sunacak." dedi. 

Çok Yönlü Gelişim ve Fi-jitalleşme Manifestosu

Uzaktan eğitim sürecine geçişle birlikte aslında sadece Türkiye'de değil, dünyanın her yerinde öğrenim boyutunun önemli oranda etkilendiğini kaydeden Yazıcı, "Bu etkinin sanıldığının aksine akademik değil, duygusal ve sosyal alanlarla ilgili olduğunu düşünüyorum. Yani öğrencimizin çok yönlü gelişimine dönük aslında farklı boyutlar içeriyor. Akademik olarak öğrenme çok yönlü etkilendi diye varsayıyoruz ama bunun daha fazla çocuğun bütünselliği ve duygusal çerçevesi içerisinde gerçekleştiğini düşüyorum." diye konuştu. Uzaktan eğitim ortamında bu bağlamda teknolojik olarak yapılacak çalışmalar kadar sunulabilecek psikososyal desteklerin de çokça önem kazandığını kaydeden Yazıcı, "Bu çerçevede öğretmen, öğrenci, anne-baba ve bu süreçlerle ilgili olarak değer üreten tüm sivil toplum örgütleri de aynı bağlamda birçok görevler üstleniyor. Tabii bizler de aynı kapsayıcı ve kuşatıcı heyecanla çalışmaya devam ediyoruz." dedi.

Levent Yazıcı, şunları söyledi: "Bu bağlamda Üsküdar Üniversitesinin yönetimi, akademisi, idari kadrosu ile birlikte 'Yeni normaller ve yeni cevaplar' başlığı altında yayınladığı belki bir anlamda fi-jitalleşme manifestosunun çok yönlü olarak değerlendirilmesi gerekiyor. Özellikle şunu ifade etmek isterim ki Millî Eğitim Bakanlığı, burada Üsküdar Üniversitesinin cevap aradığı sorular içerisinde gerçekten çok farklı, belli boyutları ile ifade edilmesi gereken çalışmalar yürüttü. Bu çerçevede Millî Eğitim Bakanlığı salgın sürecine birçok konuda hazırlıklı olarak girdi. Çünkü sürecin ilk başladığı andan itibaren uzaktan eğitimle ilgili olarak hepsini tek tek anlatmaya gerek yok ama Üsküdar Üniversitesinin fi-jitalleşme manifesto metnine denk düşen birkaç hususu özellikle ifade etmek gerekir. Dijitalleşme ve ulusal geçerliliği olan sertifikalar konusunun gerçekten altı çizilmesi gerekiyor. Millî Eğitim Bakanlığı olarak salgının ilk günlerinden itibaren şu sahneyi gördük; Avrupa'daki birçok ülke ve Amerika aslında uzaktan eğitime başlayamamışken ülkemizde mevcut altyapı, kurulan kurumsal işbirlikleri ve öğretmenlerimizin fedakârlıkları ile çok hızlı bir şekilde uzaktan eğitim süreci başladı."

Okuldaki Sosyalleşmenin Önemi

Levent Yazıcı, "Bu süreçte okul öğrenmesinin, okuldaki sosyalleşmenin, okuldaki olgunlaşma sürecinin okulda öğrencinin bulunması ile elde edilen veya elde edilebilen kazanımların ne kadar hayati olduğunu aslında bir kere daha gördük. Öğrenme temeli mutlaka öğrencinin duygularıyla, düşünceleri ile bütünlük içeresinde yürümesi gerekiyor. Sadece belli yeterlilikler gerçekten öğrencinin çok yönlü gelişimine katkı sağlamıyor. Bizim hep ifade ettiğimiz gibi, belki de bizim en kolay telafi edebileceğimiz yön akademik eksiklikler. Ama öğrenciye bütünlük içinde geliştireceğimiz, geliştirmemiz gereken asıl hayati konuları öğrencimizin duygu dünyasının, düşüncelerinin, sosyal yönünün, kültürel yönünün, toplumsal becerilerinin bütünlük içinde geliştirilmesi olacaktır." dedi.

 21. Yüzyıl Becerileri

Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü, Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan da açılış panelinde yaptığı konuşmada Fi-jital Gelecek Zirvesi'nin, İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü ile birlikte oluşturulduğunu belirterek "İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü'nün bu konuyla ilgili vizyonu çok önemliydi. Bu vizyonu bize kattı, hocalarımız ve ekibimizle birlikte hazırlık yaptık. Küresel olarak dijital bir dönüşüm yaşanıyor. Örneğin EBA TV çok güzel bir olgu oldu bizler için. EBA TV'nin eğitim ve bilişim sisteminin çok ciddi bir olgu olduğu anlaşıldı. İlk zamanlarda birkaç haftalık şok yaşandı, biz de yaşadık ama hızla toparlandı." dedi. 21'nci yüzyıl becerilerinden birisinin de öğrenen örgüt ilkesi olduğunu kaydeden Tarhan, "Öğrenen örgüt ilkesine göre herkes öğreniyor. Öğretmen de öğreniyor, öğrenci de öğreniyor, toplum da öğreniyor ve hayat boyu öğrenme gerçekleşiyor." dedi.

Dijitalleşme, Hayatımız ve Kaygılar 

Küresel salgın sürecinde özellikle eğitimde ve sağlıkta dijitalleşmenin çok acil olduğunu kaydeden Prof. Dr. Nevzat Tarhan, "Her ikisinde de Millî Eğitim Bakanlığımız ve biz üniversite olarak olgu örnekleri sunmuş olduk. Önümüzdeki ay normalleşmeyi umuyoruz, tünelin ucu göründü. Böyle bir durumda bu dijitalleşme hayatımızı nasıl etkiledi? Kovid'in verdiği zorunlu dijitalleşme bize, eğitime ne öğretti diye sorguluyorum. Bundan sonra yeni normallerimizde nasıl hareket etmeliyiz? Hem bu kurum bazında hem de bizi dinleyen gençlerimizin, eğitimcilerimizin ve ailelerimizin bazında da aynı durum geçerli." diye konuştu.

Krizlerde tehlikede iki ayak olduğunu belirten Tarhan, "Birinci ayağı tehdit, ikinci ayağı ise fırsat ayağıdır. Hep tehdide odaklandığımız zaman bakıyoruz ki insanların kaygısı yükselmiş, bir şekilde devamlı enfeksiyon hastalıkları uzmanlarını izliyorlar. Enfeksiyon hastalıkları uzmanını izleyince tehdit odaklı kaygı yükseliyor, kaygı yükselince pandemi sonrası psikiyatrik problemler artmaya başladı. Buna karşı bir tehdit var ama her tehdidin içinde bir fırsat ve kazanım da vardır. Evde zorunlu kapanma olduğunda, izolasyon olduğunda veya çocuklarımızla beraber olduğumuz zaman onu ben nasıl hayatımda daha iyi ve güzele doğru yönlendiririm, şekillendiririm diye düşünmesini sağlamaya çalıştık." dedi.

Uzaktan Öğrenim ve Duygu Dünyası

Geçen yol küresel salgının ilk atağından sonra yaz mevsiminde üniversitede akademisyenlerin katılımıyla tam gün beyin fırtınası yaptıklarını kaydeden Prof. Dr. Nevzat Tarhan, "100 akademisyen ve üst yönetimle birlikte ciddi bir vizyon toplantısı gerçekleştirdik. Onun sonucunda böyle bir manifesto yayınlamak istedik. Öğrenim uzaktan olur ama eğitim uzaktan olmaz. O yüzden fi-jital yapalım istedik. Fakat fi-jital yapma ile ilgili de zorluklar oldu ama artık hiç olmazsa bazı telafilerle yürüyebilecek." dedi. 

Tarhan, "Çocukları duygusal ve sosyal anlamda ihmal etmemek çok önemliydi. Bununla ilgili yüksek bir bilincin olması muhakkak eğitimcileri, anneleri, babaları ve bütün eğitim ordusunu etkiledi. Öğrencilere sosyalleşmeyi, duygusal becerileri, duygusal okuryazarlığı ve kendi duygularını okumayı öğretmenin yanı sıra sosyalleşmenin beyinsel bir fenomen olduğu, beynin sosyallikten sorumlu alanlarının olduğu, bunların da gelişmesi gerektiği ve bilimsel kategori olduğu bir şekilde eğitimde görüşülmesi gerekiyor." diye konuştu.

Özellikle üniversite sınavına girecek adayların yoğun ilgi gösterdiği Fi-jital Gelecek Zirvesi 2021 kapsamında 8 Haziran 2021 Salı günü saat 20:00'de Üsküdar Üniversitesi Rektör Yardımcısı, Bağımlılık ve Adli Bilimler Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Sevil Atasoy, "Şiddetle İhtiyaç Duyulan ve Aniden Mümkün Olan Şey" başlıklı bir sunum yaptı ve gençlerle buluştu. 11 Haziran 2021 Cuma gününe kadar devam eden zirvede Psikolog Prof. Dr. Acar Baltaş, "Yapay Zekânın Sunacağı İmkânlar ve Sınırlar"; Üsküdar Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Deniz Ülke Arıboğan, "Hibrit Dönemde Fi-jital Eğitim";  Üsküdar Üniversitesi Psikoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sinan Canan "Dijital Gelecekte İnsan Kalmak" başlıklı konuşmalarıyla katıldı. Zoom üzerinden gerçekleştirilen zirve, Üsküdar Üniversitesi Resmi YouTube kanalından da takip edilebildi.

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.