Page 94 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 94

Sahada bu değişimi uygulayacak ve niteliğini yükseltecek
                                                             olanlar sizlersiniz. Sizlerin bu değişime sahip çıktığını görmek
                                                             bizleri daha da umutlandırdı. Katkılarınızdan dolayı hepinize
                                                             teşekkür  ediyorum.”  diye  konuştu.  Toplantıda  ayrıca  soru
                                                             hazırlama  başta  olmak  üzere  ölçme  değerlendirme  süreci
                                                             bağlamında yapılan çalışmalar paylaşıldı. Görüş alışverişinde
                                                             bulunuldu.
                                                                Süreç Odaklı Bütünleşik Bir Anlayış

             Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürümüz Dr. Sadri Şensoy,  buradaki toplantının ardından İstanbul
           Ölçme Değerlendirme Merkezi ziyareti kapsamında Matematik, Fen Bilimleri ve Türkçe dersleri soru ekiplerimizde yer alan
           öğretmenlerimizle bir araya geldi.
             Genel Müdürümüz Şensoy, İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzün Tuna Salonundaki toplantıda 2023 Eğitim Vizyonunda
           konulan  birinci  hedefin,  eğitim  kalitesinin  artırılması  için  ölçme  ve  değerlendirme  yöntemlerin  etkinleştirilmesi
           olduğunu hatırlattı.  Şensoy, sözlerini şöyle sürdürdü: “Hepinizin bildiği gibi 2023 Eğitim Vizyonunda, hedeflenen ölçme
           değerlendirmedeki soru yaklaşımı akıl yürütme, eleştirel düşünme, yorumlama, tahmin etme ve benzeri zihinsel becerilerin
           sınanmasını  öne  çıkarıyor.  Artık  bilgi  depolamak,  formül  ezberlemek  gibi  işlemlere  ihtiyacın  kalmadığı  bir  yaklaşım
           sergileniyor. Her ay paylaştığımız örnek sorularla belirsizlik ortadan kaldırıldı ve öğrencilerimizin deneyimi arttırıldı. Bundan
           sonraki çalışmalarda ölçme değerlendirmede süreç ve sonuç odaklı bütünleşik bir anlayış ortaya konulacaktır. Bu bağlamda
           sizlerin hazırladığınız sorular oldukça önemli.” dedi. Şenşoy, öğretmenlerimize ölçme değerlendirme süreçlerine büyük
           katkılar sunacak çalışmalarında başarılar diledi.

             TIMSS Uygulaması

             Türkiye  genelinde  60  ilimizde  Nisan  ayında  yapılan
           Uluslararası  Fen  ve  Matematik  Eğilimleri  Araştırması
           TIMSS  2019  Nihai  Uygulaması  ile  ilgili  düzenlemeler
           netleşti.  Uygulamanın  uluslararası  standartlara  uygun
           şekilde  yürütülebilmesi  için    okul  yöneticilerinin  yapacağı
           çalışmalar,  elektronik  altyapının  hazırlanmasına  ilişkin
           detaylar, öğretmen ve öğrencilerin moral motivasyonunun
           sağlanmasına  yönelik  bir  dizi  çalışma  yapıldı.  Ayrıca
           bu  okullarda  görev  yapan  Fen  Bilimleri  ve  Matematik
           öğretmenleriyle  TIMSS  2019  uygulamasının  değerlendirme
           çerçevesiyle ilgili detaylar paylaşıldı.

               Bu  çerçevede  Ölçme,  Değerlendirme  ve  Sınav  Hizmetleri  Genel  Müdürümüz  Dr.  Sadri  Şensoy,  İl  Millî  Eğitim
           Müdürlüğümüzdeki  toplantıların  ardından  Halil  Bedii  Yönetken  Ortaokulumuzu  ziyaret  ederek  öğretmen  ve
           öğrencilerimizle bir araya geldi.

             Şensoy,  2023  Eğitim  Vizyonu  çerçevesinde  görüş  alışverişinde  bulunmanın  önemine  değinerek,  öğretmen  ve
           öğrencilerden  gelecek  taleplerin  dikkate  alınmasının  bakanlığımızın  genel  felsefesi  olduğunu  kaydetti.    Öğrenci  ve
           öğretmenlerden gelen talepleri birebir dinleyen Şensoy, verimli bir toplantı olduğunu belirterek öğrenci ve öğretmenlere
           teşekkür etti.

















                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  93
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99