Page 94 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 94
Sahada bu değişimi uygulayacak ve niteliğini yükseltecek
olanlar sizlersiniz. Sizlerin bu değişime sahip çıktığını görmek
bizleri daha da umutlandırdı. Katkılarınızdan dolayı hepinize
teşekkür ediyorum.” diye konuştu. Toplantıda ayrıca soru
hazırlama başta olmak üzere ölçme değerlendirme süreci
bağlamında yapılan çalışmalar paylaşıldı. Görüş alışverişinde
bulunuldu.
Süreç Odaklı Bütünleşik Bir Anlayış
Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürümüz Dr. Sadri Şensoy, buradaki toplantının ardından İstanbul
Ölçme Değerlendirme Merkezi ziyareti kapsamında Matematik, Fen Bilimleri ve Türkçe dersleri soru ekiplerimizde yer alan
öğretmenlerimizle bir araya geldi.
Genel Müdürümüz Şensoy, İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzün Tuna Salonundaki toplantıda 2023 Eğitim Vizyonunda
konulan birinci hedefin, eğitim kalitesinin artırılması için ölçme ve değerlendirme yöntemlerin etkinleştirilmesi
olduğunu hatırlattı. Şensoy, sözlerini şöyle sürdürdü: “Hepinizin bildiği gibi 2023 Eğitim Vizyonunda, hedeflenen ölçme
değerlendirmedeki soru yaklaşımı akıl yürütme, eleştirel düşünme, yorumlama, tahmin etme ve benzeri zihinsel becerilerin
sınanmasını öne çıkarıyor. Artık bilgi depolamak, formül ezberlemek gibi işlemlere ihtiyacın kalmadığı bir yaklaşım
sergileniyor. Her ay paylaştığımız örnek sorularla belirsizlik ortadan kaldırıldı ve öğrencilerimizin deneyimi arttırıldı. Bundan
sonraki çalışmalarda ölçme değerlendirmede süreç ve sonuç odaklı bütünleşik bir anlayış ortaya konulacaktır. Bu bağlamda
sizlerin hazırladığınız sorular oldukça önemli.” dedi. Şenşoy, öğretmenlerimize ölçme değerlendirme süreçlerine büyük
katkılar sunacak çalışmalarında başarılar diledi.
TIMSS Uygulaması
Türkiye genelinde 60 ilimizde Nisan ayında yapılan
Uluslararası Fen ve Matematik Eğilimleri Araştırması
TIMSS 2019 Nihai Uygulaması ile ilgili düzenlemeler
netleşti. Uygulamanın uluslararası standartlara uygun
şekilde yürütülebilmesi için okul yöneticilerinin yapacağı
çalışmalar, elektronik altyapının hazırlanmasına ilişkin
detaylar, öğretmen ve öğrencilerin moral motivasyonunun
sağlanmasına yönelik bir dizi çalışma yapıldı. Ayrıca
bu okullarda görev yapan Fen Bilimleri ve Matematik
öğretmenleriyle TIMSS 2019 uygulamasının değerlendirme
çerçevesiyle ilgili detaylar paylaşıldı.
Bu çerçevede Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürümüz Dr. Sadri Şensoy, İl Millî Eğitim
Müdürlüğümüzdeki toplantıların ardından Halil Bedii Yönetken Ortaokulumuzu ziyaret ederek öğretmen ve
öğrencilerimizle bir araya geldi.
Şensoy, 2023 Eğitim Vizyonu çerçevesinde görüş alışverişinde bulunmanın önemine değinerek, öğretmen ve
öğrencilerden gelecek taleplerin dikkate alınmasının bakanlığımızın genel felsefesi olduğunu kaydetti. Öğrenci ve
öğretmenlerden gelen talepleri birebir dinleyen Şensoy, verimli bir toplantı olduğunu belirterek öğrenci ve öğretmenlere
teşekkür etti.
AR-GE B LTENİ ’19 93