Page 85 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 85
Toros, İTÜ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin pek çok alanda önemli farklılıklara sahip olduğunu dile getirerek, şunları
söyledi:
“İTÜ’nün en önemli özelliği, liseye katkı sağlayacak öğretmenlerin, İTÜ’nün bilim, teknoloji, mühendislik alanındaki
bilgi birikimini lisedeki öğrencilerine aktaracak olmasıdır. Dolayısıyla burada okuyacak öğrencilerimiz diğer liselerden bir
adım daha önde hayata açılacak. İTÜ’nün, bilgi, birikim ve vizyonunu meslek liseli gençlere, seminerler şeklinde ulaştırması,
‘eğitimcilerin eğitimi’ şeklinde de zaman zaman gelip meslek lisesi öğretmenlerinin eğitime katılmaları önemli bir
gelişmedir. Diğer liselerimizin de İTÜ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ndeki metotlardan kademe kademe faydalanacağını
düşünüyorum. İTÜ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin eğitim metodu, ülkemiz için bir dalga hareketidir. Burada elde
edilen güzel kazanımlar, peyderpey diğer liselerimize aktarılacak, dolayısıyla diğer liselerimiz de bundan kazanacaklardır.”
“Denizcilik”, “elektrik-elektronik” ve “bilişim” olmak üzere üç farklı alanda İTÜ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin
kapılarını gençlere açacağını aktaran Toros, “Öncelikle bütün öğrencilerin, bu fırsattan hangi şehirde olsun, haberdar olması
ve ilgi duyuyorsa bu mesleği ve okulumuzu seçmesi birinci derece önceliklidir. Biz sunduğumuz bütün fırsatlardan bütün
öğrencilerimizin istifade etmesini istiyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.
Başarabiliriz
Toros, öğrencileriyle “Dünyanın gidişatı ne yönde seyrediyor ve neler yapmak istiyorlar?” sorularının titizlikle
netleştirildiğini ve mesleki araştırmaların yapıldığını belirterek, öğrenciler için yol haritası çizip geleceğin girişimcisi, iş
insanları, akademisyenleri, bilim insanları, yöneticileri olmaları hedefiyle gerekli altyapının sunulacağını anlattı.
Öğrencilerin öncelikle kendilerine güvenmelerini ve kendilerine “Yapabilir ve başarabilirim.” telkininde bulunmasını
öneren Toros, şunları aktardı:
“Öğrencilerimizin, kendilerine bir yol haritası ve bir hedef koyması gerekiyor. Bir akademisyen olarak, çocuklarımıza bir
hedef koydurabilirsek, onlara öz güven verebilirsek bütün çocuklarımızın dünyanın en önemli işlerini yapabilecek kabiliyette
ve yetenekte olduğuna inanıyorum. Biz burada bu yeteneği aşikâr kılıp, kabiliyetlerini ortaya çıkarmaya, aynı zamanda
da çocuklarımızı ve eğitimcilerimizi heveslendirmeye çalışacağız. Mesleklerinde daha yetkin olmaları için İTÜ öğretim
görevlileriyle öğrencilerimizi kaynaştıracağız ve ne gerekiyorsa altyapısını sağlamaya çalışacağız.”
Hem Meslek Hem Akademik Başarı
Prof. Dr. Hüseyin Toros, anne-babalara da şu önerilerde bulundu: “Ebeveynlere diyorum ki lütfen çocuklarımızın okul
seçiminde dikkat edelim, bulunduğumuz il ve ilçelerde rehberlik öğretmenleriyle birebir iletişim hâlinde olalım. Hayat,
sadece akademik başarıdan ibaret değildir. Bugün ülkemizde eğitimin önündeki en büyük engel, akademik başarıya odaklı
olmamızdır. Bütün veliler, öğretmenler ve toplum, akademik başarı ve sınava odaklı bir hâlde ve bu durum da çocuklarımızın
yeteneklerini törpülüyor. Onun için meslek liselerini araştırıp, meslek liseleriyle beraber de akademik başarıyı düşünmeleri
gerekiyor.”
84 AR-GE B LTENİ ’19