Page 85 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 85

Toros, İTÜ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin pek çok alanda önemli farklılıklara sahip olduğunu dile getirerek, şunları
          söyledi:
            “İTÜ’nün  en  önemli  özelliği,  liseye  katkı  sağlayacak  öğretmenlerin,  İTÜ’nün  bilim,  teknoloji,  mühendislik  alanındaki
          bilgi birikimini lisedeki öğrencilerine aktaracak olmasıdır. Dolayısıyla burada okuyacak öğrencilerimiz diğer liselerden bir
          adım daha önde hayata açılacak. İTÜ’nün, bilgi, birikim ve vizyonunu meslek liseli gençlere, seminerler şeklinde ulaştırması,
          ‘eğitimcilerin  eğitimi’  şeklinde  de  zaman  zaman  gelip  meslek  lisesi  öğretmenlerinin  eğitime  katılmaları  önemli  bir
          gelişmedir. Diğer liselerimizin de İTÜ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ndeki metotlardan kademe kademe faydalanacağını
          düşünüyorum. İTÜ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin eğitim metodu, ülkemiz için bir dalga hareketidir. Burada elde
          edilen güzel kazanımlar, peyderpey diğer liselerimize aktarılacak, dolayısıyla diğer liselerimiz de bundan kazanacaklardır.”

              “Denizcilik”,  “elektrik-elektronik”  ve  “bilişim”  olmak  üzere  üç  farklı  alanda  İTÜ  Mesleki  ve  Teknik  Anadolu  Lisesi’nin
          kapılarını gençlere açacağını aktaran Toros, “Öncelikle bütün öğrencilerin, bu fırsattan hangi şehirde olsun, haberdar olması
          ve ilgi duyuyorsa bu mesleği ve okulumuzu seçmesi birinci derece önceliklidir. Biz sunduğumuz bütün fırsatlardan bütün
          öğrencilerimizin istifade etmesini istiyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.
            Başarabiliriz

            Toros,  öğrencileriyle  “Dünyanın  gidişatı  ne  yönde  seyrediyor  ve  neler  yapmak  istiyorlar?”  sorularının  titizlikle
          netleştirildiğini  ve  mesleki  araştırmaların  yapıldığını  belirterek,  öğrenciler  için  yol  haritası  çizip  geleceğin  girişimcisi,  iş
          insanları, akademisyenleri, bilim insanları, yöneticileri olmaları hedefiyle gerekli altyapının sunulacağını anlattı.
            Öğrencilerin  öncelikle  kendilerine  güvenmelerini  ve  kendilerine  “Yapabilir  ve  başarabilirim.”  telkininde  bulunmasını
          öneren Toros, şunları aktardı:

            “Öğrencilerimizin, kendilerine bir yol haritası ve bir hedef koyması gerekiyor. Bir akademisyen olarak, çocuklarımıza bir
          hedef koydurabilirsek, onlara öz güven verebilirsek bütün çocuklarımızın dünyanın en önemli işlerini yapabilecek kabiliyette
          ve yetenekte olduğuna inanıyorum. Biz burada bu yeteneği aşikâr kılıp, kabiliyetlerini ortaya çıkarmaya, aynı zamanda
          da  çocuklarımızı  ve  eğitimcilerimizi  heveslendirmeye  çalışacağız.  Mesleklerinde  daha  yetkin  olmaları  için  İTÜ  öğretim
          görevlileriyle öğrencilerimizi kaynaştıracağız ve ne gerekiyorsa altyapısını sağlamaya çalışacağız.”

            Hem Meslek Hem Akademik Başarı

            Prof. Dr. Hüseyin Toros, anne-babalara da şu önerilerde bulundu:  “Ebeveynlere diyorum ki lütfen çocuklarımızın okul
          seçiminde dikkat edelim, bulunduğumuz il ve ilçelerde rehberlik öğretmenleriyle birebir iletişim hâlinde olalım. Hayat,
          sadece akademik başarıdan ibaret değildir. Bugün ülkemizde eğitimin önündeki en büyük engel, akademik başarıya odaklı
          olmamızdır. Bütün veliler, öğretmenler ve toplum, akademik başarı ve sınava odaklı bir hâlde ve bu durum da çocuklarımızın
          yeteneklerini törpülüyor. Onun için meslek liselerini araştırıp, meslek liseleriyle beraber de akademik başarıyı düşünmeleri
          gerekiyor.”




























       84     AR-GE B LTENİ ’19
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90