Page 72 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 72

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM İÇİN, HEP BİRLİKTE





























             Mesleki ve teknik eğitim alanındaki yeni iş birliği modeli, okul yönetimi de dâhil olmak üzere tüm eğitim
           sürecini sektörle birlikte yönetmeyi içeriyor.

             2023 Eğitim Vizyonu ile mesleki ve teknik eğitimde yeni bir sayfa açan Millî Eğitim Bakanlığımız, çalışmalarını sürdürüyor.
           Bakanlığımız, bu kapsamda sektörle yaptığı iş birliği sayesinde meslek lisesi öğrencilerine burs, istihdam garantisi gibi
           teşvikler veriyor. Daha önce ASELSAN  İTÜ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi gibi, güçlü kurumlarla iş birliği içerisinde
           mesleki ve teknik eğitim kurumları kuran Millî Eğitim Bakanlığımız çalışmalarını sürdürüyor. Bu bağlamda İstanbul’daki
           mesleki ve teknik eğitimin güçlendirilmesi için İSO-İTO-İTÜ ve Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile ortaklaşa ortak hareket
           etme kararı aldı ve iş birliği protokolü imzaladı.
             Özel Sektörün Durumu

             Millî Eğitim Bakanlığımız, son olarak bu iş birliklerini ülke geneline yaymak için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğiile, “81
           İl 81 Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi” projesini başlattı. Millî Eğitim Bakanlığımızın Mesleki ve Teknik Eğitimden sorumlu
           Bakan Yardımcımız Sayın Mahmut Özer, yaptığı açıklamada “Yeni işbirliği modelimizde okul yönetimi de dâhil olmak üzere
           tüm eğitim sürecini sektörle birlikte yönetmeyi öneriyoruz.” dedi.

             Mesleki ve teknik eğitimde yaşanan dönüşüme dikkat çeken Özer, özel sektörün katılımı hâlâ düşük dedi ve şöyle devam
           etti: “Çoğu ülkede özel sektörün mesleki eğitimdeki payı yüzde 50’nin üzerinde. Ülkemizde 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılında
           yüzde 0,21 olan oran, 2015-2016 Eğitim Öğretim Yılında yüzde 4,76’ya yükseldi. 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı itibarıyla
           mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında eğitim gören öğrencilerin yüzde 5,49’u özel mesleki ve teknik ortaöğretim
           kurumlarında eğitim görmekte. Sonuç olarak tüm desteklere rağmen mesleki ve teknik eğitime özel sektörün katılımının
           hâlâ oldukça düşük ve yetersiz olduğu görülmekte. Bu nedenle mesleki ve teknik eğitime özel sektörün katılımını artırmak
           için yeni bir model geliştirdik.”

             Yeni  Model

             Sektörle ilgili yeni modele vurgu yapan Özer, “Yeni iş birliği modelimizde okul yönetimi de dâhil olmak üzere tüm eğitim
           sürecini sektörle birlikte yönetmeyi öneriyoruz. Bu modelde iş birliğine parçalı değil bütüncül bakıyoruz, yani müfredat
           sektörle birlikte güncelleniyor ve öğrencilerin beceri eğitimlerini ve stajlarını sektörün gerçek iş ortamlarında yapmaları
           sağlanıyor. Mevcut alan öğretmenlerinin işbaşı eğitimlerinin ve mesleki gelişim eğitimlerinin düzenli aralıklarla yapılması
           sektör tarafından destekleniyor. Okulların yöneticileri de birlikte belirleniyor. Yani sektör, yönetimde de söz sahibi oluyor.
           Sektör, işbirliği yaptığı okullardaki öğrencilere burs desteği sağlıyor ve mezun olanlara da istihdam önceliği sunuyor.”
           ifadelerini kullandı.







                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  71
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77