Page 52 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 52
MÜZE EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI
Millî Eğitim Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı arasında imzalanan iş birliği protokolü kapsamında,
Müze Eğitimi Sertifika Programı başlatıldı.
Millî Eğitim Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı arasında imzalanan iş birliği protokolü kapsamında, öğretmenlerin,
müzeleri eğitim ortamı olarak kullanmaları, çocukların sınıf içi öğrenmelerini daha sahici öğrenme ortamlarına taşıyarak
farkındalık, bilinç ve beceriye ilişkin kazanımlarını birleştirmek için Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünce
Müze Eğitimi Sertifika Programı başlatıldı.
Ülkemizde müzecilik alanında başlayan yeni anlayışlara paralel olarak yaşam boyu öğrenme anlayışı ile müzeleri
eğitimin bir parçası hâline getirmek, çocuklarda, toplum ve tarih bilinci oluşturma, sanatsal yetenek ve yaratıcı güçlerini
ortaya çıkarmak amacıyla bir dizi çalışma yapılıyor. Müze Eğitimi Sertifika Programı, çocukların hem sosyal ve kültürel
gelişimine katkıda bulunabilecek ideal ortamlar oluşturmayı hem de çeşitli faaliyetlerle onların zihinsel, bedensel, duyuşsal,
bilişsel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı, hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını geliştirmeyi hedefliyor.
Program çerçevesinde başta tarih eğitimi olmak üzere farklı derslerin kazanımları, müzelerin tarihsel, arkeolojik
ikliminde öğrencilere aktarılacak. Müze eğitimi, Ankara’da gerçekleştirilen pilot uygulamanın ardından Millî Eğitim
Bakanımız Sayın Ziya Selçuk ve Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Mehmet Nuri Ersoy’un katılımıyla Topkapı Sarayı Müzesi’nde
gerçekleştirilen toplantı ile kamuoyuna tanıtıldı. Toplantıya ayrıca tarihçi Sayın Prof. Dr. İlber Ortaylı, Ankara Üniversitesi
Öğretim Üyesi Sayın Prof. Dr. Ayşe Çakır, Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi Sayın Prof. Dr. Ayşe Okvuran İlhan, İl Millî
Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, İl Kültür ve Turizm Müdürü Sayın Coşkun Yılmaz, akademisyenler, öğrenciler ve
öğretmenler katıldı.
Sistemin Bir Alt Sistemi
Millî Eğitim Bakanımız Sayın Ziya Selçuk, toplantıda, tarih ve coğrafya bilincini sadece kitaplardaki metinler olarak
görmediklerini vurgulayarak, şöyle konuştu: “Biz tarih şuurunu ya da tarih bilincini sadece kitaplardaki metinler olarak,
paragraflar olarak görmüyoruz. Biz tarihi yaşamak, coğrafyayı yaşamak, sosyolojiyi yaşamak için müze ve benzeri
ortamların yaşayarak, yaparak değerlendirilmesinin önemini ortaya koymak istiyoruz. Birkaç sene içerisinde 100 binin
üzerinde öğretmenimiz eğitim alma çabası içerisinde olacak. Bu eğitimin uluslararası bir şekilde genişlemesi konusunu da
önemsediğimizi ifade etmek isterim.” dedi.
Millî Eğitim Bakanlığının 2023 Vizyonu kapsamında yaptığı çalışmaları hatırlatan Bakanımız Selçuk, “Millî Eğitim
Bakanlığı’nın 2023 Vizyonu doğrultusunda yaptığı bütün çalışmaların her birinin birbirini destekleyici ve tamamlayıcı bir
mahiyette olduğunu vurgulamak isterim. Biz bir eğitim sistemini bütün alt sistemleriyle senkronize bir şekilde eş güdümlü
AR-GE B LTENİ ’19 51