Page 360 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 360
Türkiye’de F klavyenin kullanılması konusunda, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın verdiği desteğin çok büyük
olduğunu vurgulayan Erdem, “Şu anda F Klavye programlara girdi ama bu yeterli değil. Özel sektörün F Klavyeye özellikle
özel bir direnci olduğunu görüyoruz, bu direnci anlamakta zorlanıyorum, bunu da ilerde kolaylıkla aşacağımıza inanıyorum.”
diye konuştu.
F Klavye ve Türkçe
İNTERSTENO Türk Grubu Başkanı Temsilcisi Seçkin Köse yaptığı konuşmada, Türkiye’de bilgisayar klavyesinin, tüm
bilgisayar kullanıcıları tarafından teknik ve bilimsel olarak F Klavye ile bakmadan on parmakla kullanılmasını sağlamak
olduğunu anlattı. Köse, F Klavyenin oluşturulmasını anlatırken de eski şampiyonlardan İhsan Yener’in başkanlığında
uzmanlardan oluşan komisyonun TDK sözlüğündeki toplam 30 bin kök kelimenin içinde hangi harften kaçar tane
bulunduğunu sayıp istatistik hâline getirildiğini aktardı.
Böylece parmaklara düşen yük oranlarının, parmakların fiziki gücüne ve hareket yeteneğine uygun olarak saptandığını
dile getiren Köse, şöyle konuştu: “F klavyede Türkçe’nin en sık kullanılan harfleri, en güçlü ve işlek parmaklara denk
getirildi. On parmak metoduyla kullanıldığında 4-5 kat fazla verim farkı yaratıyor. Böylelikle zamandan önemli bir tasarruf
sağlanmakta ve iş yerlerinde verim artmaktadır. Bilgisayarın, daktilonun da yerini alması üzerine, artık bilgisayar kullanan
herkes kendisinin sekreteri olmuş durumda. O hâlde, bilgisayarı en iyi şekilde, bilimsel kullanmak durumunda. Bunun da
yolu bilgisayarı on parmakla bakmadan öğrenmekten geçiyor. Herkesin, bu seferberlikte eğitim alması mutlaka sağlanmalı.”
Konuşmaların ardından 6 yaş, 10 yaş ve diğer öğrenciler gösterilerini sundu. On parmakla bilgisayara bakmadan
bilimsel kullanan yarışçılar önemli dereceler elde ettiler. Daha sonra değişik kategorilerde madalya kazanan 24 öğrenciye
madalyaları dağıtıldı. Ödül töreni, şampiyonlarla çekilen hatıra fotoğrafıyla sona erdi.
Ardından F Klavye Sempozyumuna geçildi. Burada da F Klavyenin birinci sınıftan itibaren öğrenilmesi ve bu klavyenin
Türkçe bakımından üstünlükleri üzerinde duruldu.
AR-GE B LTENİ ’19 359