Page 305 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 305

SANA ÜSKÜDAR’DAN BAKTIK AZİZ İSTANBUL

































            İl  Fotoğrafçılık  Kulübündeki  öğretmenlerimiz,  Öğretmeniyle  Güzel  İstanbul  Projemiz  kapsamında
          önemli çalışmalar yaptı.

            Öğretmeniyle Güzel İstanbul Projemiz, hem yaşadığımız, hem de öğretmenlik mesleğini icra ettiğimiz İstanbul’un
          çeşitli  kültürel  özelliklerini  ve  sanatsal  iklimini  tanımayı  içeren  faaliyetler  yürütüyor.  Hiç  şüphesiz  proje  kapsamında
          sürdürülen  çalışmalar  arasında  fotoğrafçılığın  ayrı  bir  yeri  var.  Hatta  diğerlerine  nazaran  bir  adım  önde.  Zira  şehrin
          sokaklarını adımlıyorlar, labirenti andıran kurmaca bir metni hep beraber okurcasına.

            Öğretmenlerimiz şimdiye kadar şehrin sokaklarında pek çok fotoğraf çekti. Fotoğrafçılığını konuşturan öğretmenlerimiz,
          gözlerinin önündeki manzarayı kaydetme tutkusuyla şekillenen bir çalışmayla, Boğaz’ın, Karaköy’ün,  Haliç’in, Marmara
          Denizi’nin, gemilerin, insanların, kuşların, sonsuz bir ışık ve ortam etkisiyle çerçevelendiği yoğun bir panoramik manzara
          oluşturmayı başardılar.

            Fotoğrafçılık  tutkusunu  İstanbul’un  gözlerimizin  önünde  akıp  giden  güzelliğine  tanıklık  etmekle  açıklayan
          öğretmenlerimiz şehrin sürekli değişen hatlarını belirginleştirmekten hayli memnunlar.  Aslında şehrin fotoğraflarını hep
          aynı noktadan, aynı mekândan değil çok farklı yerlerden heyecanla ve inançla çektiler. Böylece İstanbul’u tamamen başka
          bir bakışla ve başka hikâyelerle yeniden kurdular.

            Hâlâ sürekli fotoğraf çekme çalışmalarını sürdüren öğretmenlerimiz, Üsküdar Belediyesinin ev sahipliğinde insanı
          sükûnete ve içe bakmaya davet eden “İstanbul’un Fethini Gören Üsküdar”ın incelikli manzarasının güzelliklerini fotoğrafladı.
          Ardından bir öyküyü ve romanı andıran Beylerbeyi Sarayı’nı gezerek aynı zamanda tarifi zor derin ânlar yaşadılar.





















     304      AR-GE B LTENİ ’19
   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310