Page 205 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 205
Okul Dergileri Atölyesi
Okul Dergileri Fuarı Projesi kapsamında öğretmenlerimize
yönelik dergi atölyesi açıldı. Atölye kapsamında İl Millî Eğitim
Müdürlüğümüzün İstanbul Salonundaki toplantıya İl Millî Eğitim
Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız
Zübeyir Gökhan Doğan, proje koordinatörü Mahmut Bıyıklı ve
öğretmenlerimiz katıldı.
Atölyenin açılışında konuşan İl Millî Eğitim Müdürümüz
Sayın Levent Yazıcı, kültür dünyamıza katkı sunan dergilerin
kültürel hafızamızı şekillendirdiğini belirtti. Yazıcı, “Okullarımızda
çocuklarımızın ve gençlerimizin kendilerini, eserlerini ve okullarını
tanıtmalarına fırsat vermek, onların kültürel ve kurumsal aidiyet duygularını ve özgüvenini geliştirmek amacıyla
yayımladıkları dergileri daha nitelikli hâle getirmek istiyoruz. Ayrıca temel okuryazarlığa dayalı çoklu okuryazarlığın
geliştirilmesi ve okuma kültürünün yaygınlaştırılmasını hedefliyoruz. Bu amaçla Okul Dergileri Fuarı Projesini başlattık.”
ifadelerini kullandı.
Okul dergilerinin öğrencilerin kişilerarası becerilerini geliştirmenin yanında birlikte iş yapma kültürü kazandırdığını da
belirten Yazıcı şunları söyledi: “Öğrencilerin dergi okuma kültürünün geliştirilmesine yönelik faaliyetlerinin planlanması
ve oluşturulması önemli. Çünkü okul dergileri, grup bilinci edinimi, görüş alışverişi, sosyal etkileşim, sorumluluk paylaşımı
gibi becerilerle öğrencilerimizi aynı zamanda geleceğe hazırlar. Onları gazetecilik, fotoğrafçılık başta olmak üzere çeşitli
mesleklerle tanıştırır.”
Bireylerin okuma eylemiyle ilgili olarak edindikleri becerilerin,
toplumda bir yaşama biçimine dönüşmesine değinerek atölyelerin
önemine dikkat çeken Yazıcı, “Atölye çalışmaları bir yanıyla dergi
çıkarma pratiği ve dergilerde yer alan metin türleri etrafında geliştiği
için okul dergilerimizin niteliğini ciddi ölçüde yükseltecektir. Bütün
okullarımızda süreli yayınların takip edilmesi süreli yayın köşelerinin
oluşturulması noktasında çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Okul
Dergileri projesi kapsamında her okulumuzda en az bir derginin
çıkmasını önemsiyoruz. Çünkü bu dergilerden geleceğin yazarları
ve düşünürleri çıkacak. Öğretmenlerimizin rehberliğinde okuyan,
düşünen ve üreten nesiller yetişecek. Projenin bütün katmanları
öğretmen ve öğrencilerimizin bu alanda kendilerine geliştirmelerine
büyük imkânlar sunuyor, bu vesileyle projeyi başarıyla yürüten arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Bunun için projede
emeği geçen herkese ve katılımlarınız için sizlere teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.
Proje Koordinatörü Mahmut Bıyıklı da “Her Okulda Bir Dergi Her Dergi Bir Okul” sloganıyla projeyi yürüttüklerini ifade
etti. Projenin nasıl yürütüleceğini detaylarıyla anlatan Bıyıklı, kültürel mirasımıza katkı sunmanın önemine dikkat çekti.
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz tarafından başlatılan Okul Dergileri Fuarı Projesi kapsamındaki dergi atölyesi her hafta
birbirinden önemli konukları ağırladı. Atölyede okul dergileri baskı, içerik oluşturma, tasarım, sunuş ve benzeri açılardan
ele alındı. Ayrıca dergicilik deneyimi bulunan yazar ve şairlerle bir araya gelindi. Sene sonunda düzenlenen sergide her okul
dergisi için ayrı bir stant yer aldı. Böylece dergilere kendilerini en doğru şekliyle ifade etme imkânı sunuldu.
204 AR-GE B LTENİ ’19