Page 205 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 205

Okul Dergileri Atölyesi

                                                         Okul  Dergileri  Fuarı  Projesi  kapsamında  öğretmenlerimize
                                                       yönelik  dergi  atölyesi  açıldı.  Atölye  kapsamında  İl  Millî  Eğitim
                                                       Müdürlüğümüzün İstanbul Salonundaki toplantıya İl Millî Eğitim
                                                       Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, İl Millî Eğitim Müdür Yardımcımız
                                                       Zübeyir  Gökhan  Doğan,  proje  koordinatörü  Mahmut  Bıyıklı  ve
                                                       öğretmenlerimiz katıldı.

                                                           Atölyenin  açılışında  konuşan  İl  Millî  Eğitim  Müdürümüz
                                                       Sayın  Levent  Yazıcı,  kültür  dünyamıza  katkı  sunan  dergilerin
                                                       kültürel hafızamızı şekillendirdiğini belirtti. Yazıcı, “Okullarımızda
                                                       çocuklarımızın ve gençlerimizin kendilerini, eserlerini ve okullarını
          tanıtmalarına  fırsat  vermek,  onların  kültürel  ve  kurumsal  aidiyet  duygularını  ve  özgüvenini  geliştirmek  amacıyla
          yayımladıkları  dergileri  daha  nitelikli  hâle  getirmek  istiyoruz.  Ayrıca  temel  okuryazarlığa  dayalı  çoklu  okuryazarlığın
          geliştirilmesi ve okuma kültürünün yaygınlaştırılmasını hedefliyoruz. Bu amaçla Okul Dergileri Fuarı Projesini başlattık.”
          ifadelerini kullandı.

            Okul dergilerinin öğrencilerin kişilerarası becerilerini geliştirmenin yanında birlikte iş yapma kültürü kazandırdığını da
          belirten Yazıcı şunları söyledi: “Öğrencilerin dergi okuma kültürünün geliştirilmesine yönelik faaliyetlerinin planlanması
          ve oluşturulması önemli. Çünkü okul dergileri, grup bilinci edinimi, görüş alışverişi, sosyal etkileşim, sorumluluk paylaşımı
          gibi becerilerle öğrencilerimizi aynı zamanda geleceğe hazırlar. Onları gazetecilik, fotoğrafçılık başta olmak üzere çeşitli
          mesleklerle tanıştırır.”

            Bireylerin  okuma  eylemiyle  ilgili  olarak  edindikleri  becerilerin,
          toplumda  bir  yaşama  biçimine  dönüşmesine  değinerek  atölyelerin
          önemine  dikkat  çeken  Yazıcı,  “Atölye  çalışmaları  bir  yanıyla  dergi
          çıkarma pratiği ve dergilerde yer alan metin türleri etrafında geliştiği
          için okul dergilerimizin niteliğini ciddi ölçüde yükseltecektir. Bütün
          okullarımızda süreli yayınların takip edilmesi süreli yayın köşelerinin
          oluşturulması  noktasında  çalışmalarımızı  sürdürüyoruz.  Okul
          Dergileri  projesi  kapsamında  her  okulumuzda  en  az  bir  derginin
          çıkmasını  önemsiyoruz.  Çünkü  bu  dergilerden  geleceğin  yazarları
          ve  düşünürleri  çıkacak.  Öğretmenlerimizin  rehberliğinde  okuyan,
          düşünen  ve  üreten  nesiller  yetişecek.  Projenin  bütün  katmanları
          öğretmen ve öğrencilerimizin bu alanda kendilerine geliştirmelerine
          büyük imkânlar sunuyor, bu vesileyle projeyi başarıyla yürüten arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.  Bunun için projede
          emeği geçen herkese ve katılımlarınız için sizlere teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.

             Proje Koordinatörü Mahmut Bıyıklı da “Her Okulda Bir Dergi Her Dergi Bir Okul” sloganıyla projeyi yürüttüklerini ifade
          etti. Projenin nasıl yürütüleceğini detaylarıyla anlatan Bıyıklı, kültürel mirasımıza katkı sunmanın önemine dikkat çekti.

              İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz tarafından başlatılan Okul Dergileri Fuarı Projesi kapsamındaki dergi atölyesi her hafta
          birbirinden önemli konukları ağırladı. Atölyede okul dergileri baskı, içerik oluşturma, tasarım, sunuş ve benzeri açılardan
          ele alındı. Ayrıca dergicilik deneyimi bulunan yazar ve şairlerle bir araya gelindi. Sene sonunda düzenlenen sergide her okul
          dergisi için ayrı bir stant yer aldı. Böylece dergilere kendilerini en doğru şekliyle ifade etme imkânı sunuldu.
















     204      AR-GE B LTENİ ’19
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210