Page 204 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 204
OKUL DERGİLERİ FUARI PROJESİ
Okul Dergileri Fuarı Projesi kapsamında dergi atölyesi açıldı.
Okul dergileri, yazılı kültür, kültürel miras ve müşterek kültür doğrultusunda okuma kültürü kazanımını nitelikli
hâle getirir. Bu yönüyle öğrencilerin yaratıcılıklarını sergileyebilmeleri, kendilerini ifade edebilmeleri ve bilgiyi özgürce
yorumlayabilmelerine imkân veren bir platformdur. Öğrenci, okul dergisine dokunduğunda kendini bir organizasyonun
içinde bulur. Dergi sürecinde öğrenci koordinatör, yazı işleri sorumlusu, yazar, çizerdir; başka bir ifadeyle ekibin bir parçasıdır.
Aslında böylece öğrencinin ilk iş deneyimi gerçekleşmiş olur.
Okul Dergileri Fuarı Projesi
Fuarlar ise, sektördeki gelişmelerin takip edildiği, bireylerin içinde bulunduğu sektörle ilgili daha büyük bir kitleyle
tanıştığı, görüş alışverişinde bulunduğu, etkileşim alanlardır. Bu çerçevede İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğümüz, 2023
Vizyonu doğrultusunda Okul Dergileri Fuarı Projesi başlattı. Proje sayesinde okullarımızda yayınlanan yüzlerce derginin bir
araya gelmesiyle bir kültür şöleninin oluşması hedeflenmektedir.
Pek çok söyleşi ve oturumlarda bireysel olarak ya da toplu olarak dergiler ve yazarları kendilerini ifade etme imkânı
buldular. Projeyle, okullarımızda öğretmen ve öğrencilerimizin çabalarıyla yayımlanan okul dergilerinin ilgili kurum ya da
ilçesi dışında da tanıtımını sağlamak, okul dergilerinin daha nitelikli hâle getirilmesi, geleceğin yazar ve dergicilerine hem
akademik hem de deneyim bağlamında destek olmak, nitelikli çalışmaları ödüllendirmek amaçlandı.
Ayrıca okullarımızın yayımladıkları okul dergilerini
fuar alanında sergileme, yarışmalara katılma gibi yollarla
paylaşabilecekleri bir ortam teşekkül ettirmek, dergilerin
güzel ve nitelikli yönlerinin örnek alınmasına zemin
teşkil ederek, matbu okul yayınlarının kalitesini artırmak
hedeflendi. Fuar alanında düzenlenen etkinlikte dergicilik
sahasında gerek hâlen faaliyet yürüten ya da dergi çıkararak
kültür dünyamıza katkı sunan kişilerce dergicilik ile ilgili
söyleşiler ve atölye çalışmalarına yer verildi.
AR-GE B LTENİ ’19 203