Page 129 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 129
hedefliyor. Eğer ortaöğretim yıllarında gençlerimiz bununla
donanacak olursa, hayatın olumsuzluklarını olumluluğa
dönüştürebilirler. Bu bakımdan ülkemizin önemli
meselelerinden birisi uluslararasılaşmadır. Kendi sınırlarına
hapsolmuş bir birey olmaktan çok dünyaya mâl olmuş
bireyler yetiştirmeyi hedef almalıyız. Tarihimizden gelen
misyonumuz doğrultusunda hareket edeceksek yabancı
dil eğitimini daha farklı bir biçimde tasavvur etmeliyiz. O
hâlde yabancı dilin hem felsefesi hem yöntemi bakımından
ortaöğretimde yeniden ele alınması gerekir. ” ifadelerini
kullandı.
Çalıştayın Yöntemi ve Çıktıları
Panelin ardından, temel eğitimden, erken çocukluk
eğitimine, orta öğretimden meslek tekniğine, özel eğitime, insan kaynaklarına dair eğitime dair tüm alanları içeren
çalıştayın birinci oturumuna geçildi. 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’nde yer alan başlıklar kendi içinde birbirine yakınlığına
dikkat edilerek her birinin hedef kitlesi ve çalışma ortamları birbirinden farklı olan üç küme ve dokuz grupta ele alındı. Her
masada öğretmenler, okul müdürleri, maarif müfettişleri ve il/ilçe eğitim yöneticileri yer aldı. Bazı masalarda öğrenciler
ve veliler de bulundu. Üçerli küme grupları için moderatörlük, davetli öğretim üyeleri tarafından yapıldı, her masa kendi
içinde ayrıca moderatör ve raportör belirledi.
Katılımcılar Millî Eğitim Bakanlığının 2023 Vizyonu doğrultusunda, oluşturulan çalışma grupları ile veriye dayalı yönetim,
ölçme ve değerlendirme, insan kaynaklarının geliştirilmesi ve yönetimi, okulların finansmanı, teftiş ve kurumsal rehberlik
hizmetleri, rehberlik ve psikolojik danışmanlık, özel eğitim, özel yetenek, yabancı dil eğitimi, öğrenme süreçlerinde dijital
içerik ve beceri destekli dönüşüm, erken çocukluk, temel eğitim, ortaöğretim ve teknik eğitim liseleri, hayat boyu öğrenme
konularında sorun ve çözüm önerilerini ele aldı.
Çalıştayda beyin fırtınası yöntemi kullanılarak her bir grup üyesinin görüşlerini paylaşması istendi. Sürenin verimli
kullanılması için programa uyularak moderatörün yönlendirmeleri esas alındı. Çalıştay üç oturum şeklinde ve raporun
sunumu ile sonlandı.
Çalıştay sonrası doldurulan formlar, İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından raporlaştırılacak. Çalıştayda ortaya
çıkan fikirler İstanbul ve ülke adına eğitimin gelişmesinde ve 2023 hedeflerine ulaşılmasında önem arz ediyor.
128 AR-GE B LTENİ ’19