Page 129 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 129

hedefliyor.  Eğer ortaöğretim yıllarında gençlerimiz bununla
                                                            donanacak  olursa,  hayatın  olumsuzluklarını  olumluluğa
                                                            dönüştürebilirler.   Bu   bakımdan   ülkemizin   önemli
                                                            meselelerinden birisi uluslararasılaşmadır. Kendi sınırlarına
                                                            hapsolmuş  bir  birey  olmaktan  çok  dünyaya  mâl  olmuş
                                                            bireyler  yetiştirmeyi  hedef  almalıyız.    Tarihimizden  gelen
                                                            misyonumuz  doğrultusunda  hareket  edeceksek  yabancı
                                                            dil  eğitimini  daha  farklı  bir  biçimde  tasavvur  etmeliyiz.  O
                                                            hâlde yabancı dilin hem felsefesi hem yöntemi bakımından
                                                            ortaöğretimde  yeniden  ele  alınması  gerekir.  ”  ifadelerini
                                                            kullandı.

                                                               Çalıştayın Yöntemi ve Çıktıları

                                                               Panelin  ardından,  temel  eğitimden,  erken  çocukluk
          eğitimine,  orta  öğretimden  meslek  tekniğine,  özel  eğitime,  insan  kaynaklarına  dair  eğitime  dair  tüm  alanları  içeren
          çalıştayın birinci oturumuna geçildi.  2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’nde yer alan başlıklar kendi içinde birbirine yakınlığına
          dikkat edilerek her birinin hedef kitlesi ve çalışma ortamları birbirinden farklı olan üç küme ve dokuz grupta ele alındı. Her
          masada öğretmenler, okul müdürleri, maarif müfettişleri ve il/ilçe eğitim yöneticileri   yer aldı. Bazı masalarda öğrenciler
          ve veliler de bulundu.  Üçerli küme grupları için moderatörlük, davetli öğretim üyeleri tarafından  yapıldı, her masa kendi
          içinde ayrıca moderatör ve raportör belirledi.
            Katılımcılar Millî Eğitim Bakanlığının 2023 Vizyonu doğrultusunda, oluşturulan çalışma grupları ile veriye dayalı yönetim,
          ölçme ve değerlendirme, insan kaynaklarının geliştirilmesi ve yönetimi, okulların finansmanı, teftiş ve kurumsal rehberlik
          hizmetleri, rehberlik ve psikolojik danışmanlık, özel eğitim, özel yetenek, yabancı dil eğitimi, öğrenme süreçlerinde dijital
          içerik ve beceri destekli dönüşüm, erken çocukluk, temel eğitim, ortaöğretim ve teknik eğitim liseleri, hayat boyu öğrenme
          konularında sorun ve çözüm önerilerini ele aldı.

            Çalıştayda beyin fırtınası yöntemi kullanılarak her bir grup üyesinin görüşlerini paylaşması istendi. Sürenin verimli
          kullanılması için programa uyularak moderatörün yönlendirmeleri esas alındı. Çalıştay üç oturum şeklinde ve raporun
          sunumu ile sonlandı.

            Çalıştay sonrası doldurulan formlar, İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından raporlaştırılacak. Çalıştayda ortaya
          çıkan fikirler İstanbul ve ülke adına eğitimin gelişmesinde ve 2023 hedeflerine ulaşılmasında önem arz ediyor.



































     128      AR-GE B LTENİ ’19
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134