Page 128 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 128
Üsküdar Üniversitesi Rektörü Sayın Prof. Dr. Nevzat
Tarhan, günümüzde vizyon çalışmalarının çok önemli
olduğunu vurgulayarak konuşmasına başladı. Gelecekle
ilgili yol haritası olmayan kurumların başarılı olamayacağını
belirten Tarhan, çağa uygun adımlar atmanın önemini ifade
etti. Tarhan, “Günümüzde beklentilerle ilgili planların olması
gerekiyor. Vizyon toplantılarının arama şeklinde yapılması
parlak fikirlere imkân tanır. Dünyada eğitim çok konuşuluyor.
1990’lardan sonra paradigma dönüşümü yaşanıyor. Beyin
temelli öğrenmenin getirdiği yenilikler var. Disiplinli ve
eğlenceli bir öğrenme anlayışı öne çıktı.” dedi.
Hayret ve meraka dikkat çeken Tarhan, öğrenmenin
değişimiyle beraber eğitim anlayışlarının da sorgulandığını
ifade etti. Tarhan, “Sınıf liderliği çok önemli… Lider öğretmen
öğrencilere rol modeli olacaktır. Duyguların harekete geçmesi derslerin sevilmesini sağlar. Öğrencilerin başarısı,
öğretmenini sevmesine bağlı… Rol modeli olmadan eğitimde başarılı olunması imkânsız… Aynı zamanda anne baba
eğitimlerinin de gündeme alınması lazım. Bu popüler kültür şokundan kurtulmayı da beraberinde getirecektir. Eğitim
vizyon çalışmalarında kültürün mutlaka gündeme alınması gerekir.” şeklinde konuştu.
Vizyon Belgesi Çok Kapsamlı
Marmara Üniversitesi Rektörü Sayın Prof. Dr. Erol Özvar, 2023 Vizyonun hayırlara vesile olmasını dileyerek konuşmasına
başladı. Vizyon Belgesi metnine odaklanan Özvar, belgede öne çıkan hususlara değindi. Vizyon Belgesinin kıymetli
olduğunu belirten Özvar, “2023 Vizyon Belgesinde en dikkati çeken husus çok kapsamlı olmasıdır. Eğitimi bütünlüklü bir
şekilde ele alan belge yaşam boyu eğitimi esas alıyor. Gerçekten de her kesime sorumluluklar düşüyor. Vizyonun bir eğitim
felsefesine dayanması da önemli. Türkiye’de felsefeye dayanan bir vizyon perspektifi ile karşı karşıyayız.” dedi.
Eğitim felsefesi üzerinde durmanın gerekli olduğunu vurgulayan Özvar, Vizyon Belgesinin bütüncül ve sistemli olmasına
dikkat çekti. Özvar, “Varlığı kuşatan sistematik bir anlayış var. Dünya ve kâinat tasavvurunu yani ontolojisini paylaşması çok
önemli… Tüm eğitim camiası bunun üzerinde durmalı. İnsanı öne çıkaran bir varlık telakkisi vurgulanıyor. Bu üzerinde
durulmaya değer müstesna bir noktadır. Varlık anlayışının bilgi ve ahlakla tamamlanması da vizyonun sistemli olduğunu
ortaya koyuyor.” ifadelerini kullandı.
Muhakeme Yeteneği ve Yabancı Dil Eğitimi
İstanbul Üniversitesi Rektörü Sayın Prof. Dr. Mahmut Ak ise konuşmasının başında her şeyin öğretmenlik temelinde
geliştiğini ifade etti. Bu vesileyle eğitimin bizlere bir sorumluluk yüklediğini belirten Ak, kuşak ve çağ yaşı bakımından
ülkemizin dünyayı kıskandıracak ölçüde genç bir nüfusa sahip olduğunun altını çizdi. Türkiye’nin 2023 Vizyonu
doğrultusunda eğitim alanında yaptığı ve planladığı çalışmalarla ilgili bilgiler veren Ak, “Otuz dokuz yaşına kadar her yaştan
1 milyon 300 bin insanımız var. Bu bize büyük bir sorumluluk yüklüyor. Bu bakımdan ülkenin geleceğinin planlanması
lazım… Yükseköğretim olarak stratejik plan çalışmalarını
önemsiyoruz. Planlamanın gerektirdiği hassasiyetle hareket
edilmeli. Üniversite öncesi eğitimle üniversite eğitimi ana
amaçları bakımından birbirinden ayrılamaz.” dedi.
Üniversiteler başta olmak üzere tüm eğitim
kurumlarındaki planlama çalışmalarına değinen Ak,
“Millî Eğitim Bakanlığımız çok farklı bir perspektifle
hareket ediyor. Mesleki ve teknik eğitimle ilgili açılım
getiren raporlar bunun göstergesi. Vizyon Belgesinin
uygulanabilmesi için üniversitelerle birlikte çalışılmalı.
Bizler uygulama bakımından sistemin içindeyiz. Sadece
bilgi ile donanmanın yeterli olmadığını gösteren Vizyon
Belgesi öğrencilerimizin muhakeme yeteneği kazanmasını
AR-GE B LTENİ ’19 127