Page 12 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 12

ÖNSÖZ


































             2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı,  2023 Eğitim Vizyonu belgesi doğrultusunda bir dizi projeyi hayata geçirdiğimiz
           dolu dolu bir yıl oldu. Okullarımız, öğrenci, öğretmen ve velilerimiz ile paydaşlarımız, koordinatörlerimiz çok aktifti.
           Yoğun hareketlilik sayesinde kurumsal iş birliklerimiz arttı, yeni bir dinamizm sağlandı, duygular netleşti, düşünceler
           damıtıldı.  Zaten eğitimde kalıcı izler, özverili çalışmalarla mümkün olur. Hem bugünü, hem dünden kalanları ve
           bugünün özünü bize bilinç akışıyla aktaran, duyularla hissettiren, gelecektekileri işaret eden önemli çalışmalarımız
           oldu. İyi örneklerin, özgün uygulamaların, deneyimlerin, kent kültürünün, akademik paylaşımın,  temel ve ekolojik
           okuryazarlığın, beraberliğin umutla ve özgüvenle yayılmasına katkı sunarak eğitim yolculuğumuzu sürdürdük.

             Bilindiği üzere eğitimle ilgili her konu, akla gelebilecek her tema, her düşünce süreç takibi yapılarak rahatlıkla
           bir projeye dönüştürülebilir. Güzelliği de burada zaten. Çeşitlilik, eğitim projelerinin doğasında mevcuttur. Millî
           Eğitim Bakanlığımızın, İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzün, İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerimizin, okullarımızın çeşitli
           ve merak uyandırıcı projelerle öne çıkmasının temelinde de bu yatıyor. Hayal etme yetisi, kurgulama becerisi ve
           dünyayı, insanı algılama gücü diyebileceğimiz özellikler projelerin vazgeçilmezleri.

             Hiç şüphesiz bir projenin kullandığı araçlar, işaret ettiği kavramlar, getirdiği yenilikler, birbirine eklemlenen,
           uygulamayla veya destekle güçlenen çalışmalarla ortaya çıkıyor. Projenin meselesini aktardığı dil, iş birlikleri, aylık
           faaliyetleri, araçları, mekânlarla ve hedef kitlesiyle iletişimi çok önemli… Eğer projeler koro gibi bir ses verebiliyorsa
           ve o ses duyuluyorsa; bulunduğu yer kadar ilgilendiği meseleyi, eğitimde dünü, bugünü ve geçmişi anlamışsa ve
           anlatabiliyorsa; birebir değil, bir başka hisle, zekâyla gösterebiliyorsa; tek başına değil bir beraberlikler dünyasının
           parçası olabilmişse amacına ulaşmış demektir.

             Her  zaman  olduğu  gibi  bültenimizin  bu  sayısı  da  çerçevesini  çizmeye  çalıştığım  dinamizmi  ve  iç  içelikleri
           yansıtıyor: Bilim, kültür, sanat, mesleki gelişim, sağlık, spor, müzik, kütüphane, müze, bilim olimpiyatları,  şehir,
           öğrenci  liderleri,  kültürler  arası  ilişkiler,  temel  okuryazarlık  becerileri,  materyal  tasarımı,  özgün  uygulamalar
           odaklı çalışmalarımızı hemen anmalıyım.  Bu dönemde projelerimizin çalışmalarının canlı olduğu ve umut verici
           bir büyüme gösterdiği söylenebilir. Aslında tüm projelerimiz, 2023 Eğitim Vizyonu çerçevesinde çoklu kurumsal
           iş birlikleriyle eğitimin ne anlama geldiğini birebir uygulayan örnekler.  Zaten bu sayıda yer alan heyecan verici,
           merak uyandırıcı, düşündürücü, ilham verici sayfalar arasında yerel projelerimizin faaliyetlerinin önemli bir yer
           tutması da bunun göstergesi.

             Eğitim ortamlarımızın ayrıntılarını görünür kılma gibi zihne ve göze hitap eden özellikleriyle belirginlik kazanan


                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  11
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17