Page 10 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 10
“Kütüphanede Hayat Var Projemiz”, “İstanbul Öğretmen Akademilerimiz”, “Fuat Sezgin’in İzinde Projemiz”
Türkiye’de sanata, kültüre, bilime emeği geçmiş önemli isimlerle öğrenci ve öğretmenlerimizi buluşturdu. Şiirden
hikâyeye, müzikten bilim tarihine, masaldan sinemaya uzanan geniş bir yelpazede kültürü konuşmak ve paylaşmak
hakikaten değerli bir süreçti. Eğitim faaliyetlerimizin her biri duygu ve düşünce açısından sayısız imkânlar sunuyor.
“Müzik Akademisi” örneğin, bir yandan duygulara hitap eden besteleri paylaşırken, diğer taraftan müzik tarihimizde
yaşananları düşünce bakımından irdeleyen çalışmalarıyla da kendi fark ettirdi.
“Okulumda Bir Ses İki Hareket Projemiz” kendine has bir estetik atmosferle öğrencilerimizin sporla ve müzikle
buluşmasını sağladı. Kültür birimimizin birbirinden değerli projeleri tam manasıyla yurdumuzun değerlerini
fark edilebilir kılan bir yol haritası sundu. Gelişen teknolojiler ve sosyal medyadaki yeni iletişim biçimleriyle
projelerimizin çalışmaları daha görünebilir hâle geldi.
Her edim gibi eğitim adına yapılan her şeyin bir konumu, duruşu, bakışı vardır; temelinde ise insan psikolojisi.
Bunu göz ardı ettiğinizde başarıyı yakalamak mümkün olmaz. Bilimin, kültürün, kitapların, araştırmanın
birbirleriyle bağlarını ve hayatımıza etkilerini düşündüren çalışmalarımız okul-kütüphane-müze gibi mekânlar
arası geçişlerle yakından alakalı. Eğitim mekânlarının farklılaşması sürecinde kültürel ortamların arasındaki bağın
çok kuvvetlendiği; hatta günümüzde birbirlerinden ayrılamayacak ölçüde yeniden tasarlandığı da söylenebilir. Bu
bakımdan önümüzdeki dönemde, kütüphane, müze, teknopark, konser ve spor salonu gibi öğrenme mekânları
arasındaki ilişkiyi daha ileri noktalara taşıyacağız.
Etkilediği alanlarla muazzam bir çeşitlilik gösteren projelerimiz, eğitim bağlamındaki özellikleri
ve duygu-duyarlık-düşünce yoğunluklarıyla öne çıktı.
Farklı alanların etkileşimine katkıda bulunacak şekilde yapılandırılan “İstanbul’u Okuyorum Projesi”, İstanbul’a
özgü bir geçmişe pencereler açan, İstanbul ile kurulmuş bir bağın izlerini takip etti. Gezilerden sanatsal çalışmalara,
kişisel deneyimlerden hareketle söylenecek çok sözün olduğunu örnekleyen deneyim paylaşım günlerinden
tiyatroya bir dizi etkinliğiyle göz dolduran “Öğretmeniyle Güzel İstanbul Projesi” ise öğrenmenin, öğretmenin,
sanatın ve hayatın bin bir renginin ve farklılıklarla zenginliğinin göstergesi oldu. Hemen belirtmek gerekir ki,
projelerimizin dönüştüren ve sürekli sorgulayan bir işlevi olması bizim için olmazsa olmaz bir özellik.
Eğitim ve iş dünyasının aktörlerini çeşitli iş birliği projeleriyle bir araya getirerek mesleki ve teknik eğitimi sürekli
bir eğitim-üretim-etkileşim alanına dönüştürmek de diğer bir amacımız oldu. Üreten okul anlayışını hayata geçiren
bu çerçevedeki projelerimiz, mesleki ve teknik eğitimle ilgili toplumsal algının değiştirilmesi, kariyer gelişimi,
mesleki rehberlik, atölye buluşmaları, yeni mesleki alanlar, kurumsal kültür gibi pek çok hususu içermesiyle de
dikkat çekti.
Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda eğitim alanındaki genel ve yerel iş birlikleri hangi amaçlarla ve
nasıl oluşturulmalı? Mevcut sorunlar nelerdir, neler yapılabilir, gibi sorular eğitimin bütün alt sistemlerini yeniden
düşünmek için sorulması gerekenler arasında yer alır. Bu doğrultuda süregelen çalışmaları gözden geçirmek,
meseleleri tartışmak ve cevaplar aramak için bir dizi etkinlik yaptık. Özel eğitimden erken çocukluk eğitimine,
müzede eğitimden tasarım beceri atölyelerine, eğitim koçluğundan temel okuryazarlık becerilerine uzanan
geniş bir yelpazedeki çeşitli panel, konferans, sempozyum ve çalıştaylar ise eğitim alanında yaşadığımız olayları,
bildiklerimizi, aklımızda kalanları, düşüncelerimizi tartışmak ve değerlendirmek için bize önemli bir zemin sağladı.
Eğitimde ilgili meseleleri tüm boyutlarıyla irdelemeye devam ediyoruz. 2023 Eğitim Vizyonu, öğretme, paradigma
değişimi, toplum, geçmiş, şimdi, gelenek ve yenilik gibi son derece geniş kavramların yelpazesi altında varlık
kazanan çalışmalardı bunlar.
AR-GE B LTENİ ’19 9