Page 37 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 37

nılamasını sağlayalım. Bu öğrencilerimiz, velilerimiz ve ülkemizin geleceği için gerçekten çok önemli. Bu konuda her
          üçüncü sınıf öğrencimizin yetenek taramasından geçmesi için hepimizin özel bir gayret göstermesi gerekiyor. Her
          çocuğumuz bu taramadan geçmeli. Bununla ilgili sorunlarınız varsa, ilçe yöneticilerinizde mutlaka destek isteyin.

          İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara
          Eğitimde yürüttüğümüz iyi örnekler özgün uygulamalar şeklinde devam edecek. Ara sınıflarda okuma yazma bilme-
          yen öğrencilere dokunacağımız projeler, özel eğitimde aylık farkındalık etkinlikleri, kaynaştırma çalışmalarımız süre-
          cek. Okullarımızda her öğrencimizin mutlaka bir spor, sanat ve müzik alanında karşılık bulacağı, kendini yetiştireceği
          kurs ve etkinlik merkezi oluşturacağız. Her öğrencinin başarı hikâyesi yazabileceği farklı alanlar açmaya çalışacağız.
          Her öğrencinin öğrenme hızının, türünün, kapasitesinin birbirinden farklı olduğuna inanarak, çocuklarımızı bu bağ-
          lamda çok yönlü yetiştirmeye gayret edeceğiz.”

          Millî Eğitim Bakanlığının hayata geçirdiği Ölçme Değerlendirme Merkezleri’nden birinin İstanbul’da kurulduğunu be-
          lirten Yazıcı, süreç odaklı çalışmaların çok yönlü olarak uygulanacağını ifade etti. Ayrıca ölçme değerlendirme çerçe-
          vesinde e-portfolyo sisteminin getirdiğini yeniliklere dikkat çekti.

          Yeni Projeler Hayata Geçirilecek
           İl Millî Eğitim Müdürümüz Levent Yazıcı, sosyal, kültürel, sportif;  akademik, değerler eğitimi ile mesleki ve teknik
          eğitim odaklı olmak üzere bir dizi yeni proje başlatacaklarını anlattı. Öğretmen akademilerinin daha etkin ve farklı bir
          yapıya dönüştürüleceğini çeşitli örnekler üzerinden anlattı. Mesleki teknik eğitimde, Fen ve Sosyal Bilimler Liselerine,
          beceri atölyelerinden artırılmış gerçeklere kadar vizyonun getirdiği yeniliklere dikkat çekti.
          Öğretmen odalarında mutlaka bir öğretmen/eğitim kitaplığının bulunması gerektiğini belirten Yazıcı, öğrencilerin
          süreli yayınlarla buluşturulmasının önemine değindi. Bu çerçevede okul kütüphanelerinin okul gelişim planı çerçeve-
          sinde niteliğini artıracak stratejiler oluşturulması gerektiğini hatırlattı.


          Paydaş kurumlarla vizyonumuz doğrultusunda bütünleşik uygulamalara hız kazandırmak gerektiğine dikkat çeken Ya-
          zıcı, okul öncesinden ilkokula, ortaokuldan ortaöğretime, özel eğitimden hayat boyu öğrenmeye, mesleki eğitimden
          din öğretimine yaptıkları çalışmaların hepsini farklı boyutlara taşıyacaklarına dikkati çekerek;
          “Millî Eğitim Bakanlığımızın eğitim-öğretimdeki atılım ve şahlanış stratejisinin yol haritasını oluşturan 2023 Vizyo-
          nu’nun önemine ve ortaya koyduğu hedeflerle ulaşmak çok önemli.  Uzun soluklu bir çalışmayı gerektiren bu hedef-
          lere ulaşmak için, hazırlıklarımızı belli bir aşamaya getirdik. Bugün sizlere bu çerçevede bilgiler vermeyi amaçladık.
          Müdürlüğümüz bünyesinde yürütülen çalışmalar ve oluşturulan eylem planı netleşti. Önümüzdeki günlerden itiba-
          ren hayata geçirilecek projelerimize ilişkin öneri ve katkılarınızı bekliyoruz” dedi.

          Toplantının öğleden önceki kısmı, 2023 Vizyonu doğrultusunda İstanbul’da hayata geçirilecek projelerin bilgilendir-
          me sunumlarına dair soru-cevapların ardından sona erdi.






       36     AR-GE B LTENİ ’19
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42