Page 112 - 05131613_2019_Ocak_BYlten
P. 112
Çok Çaba Sarf Ediyoruz
Murat Yoğurtçu, İl Millî Eğitim Müdürlüğünün Temel Fi-
kirlerden Temel Bilimlere Projesi kapsamında ve İstan-
bul Öğretmen Akademileri Bilim Olimpiyatları Enstitüsü
çatısı altında yürütülen faaliyetlere işaret ederek, “Bilim
Olimpiyatları Takımımızın çalışmaları her geçen gün daha
nitelikli hale geliyor. Öğrencileri matematik, fizik, kimya
başta olmak üzere temel bilimler alanına yönelten en
önemli unsurlardan biri takım çalışmasıdır. Takımımızın
Moskova’daki başarısı bilim olimpiyatları faaliyetlerinin
daha çok desteklenmesi ve diğer süreçlerin geliştirilmesi
açısından oldukça önemli…” diye konuştu. Murat Yoğurt-
çu temel bilimler alanında yol alınması gerektiğine işaret
ederek, “Bu meyanda bizi hedefe götürecek tek yöntem
bilim olimpiyatları değil. Çalışmalarımıza yeni yol ve yön-
temler ilave ederek devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı.
,
Önce Medeniyet Sonra Matematik
Bilim Olimpiyatları Enstitüsü danışmanlarından Prof. Dr.
Mehmet Hamitoğlu, medeniyetlerin bütünlüklü olarak
değerlendirilmesi gerektiğinin altını çizerek şunları kay-
detti: “Köklerine bağlı tarihine sahip çıkan bir nesil yetiş-
tirmedikçe bilim ve matematikte ilerlememiz mümkün
değildir. Önce medeniyet gelir sonra matematik. Shakes-
peare olmasa Newton olmazdı, Puşkin olmasa Kolmogo-
rov olmazdı.”
Bilim Olimpiyatlarının Kıymeti
Hem enstitüye hem de bilim olimpiyatlarına katkı sunan Prof. Dr. Recep Dimitrov ise eğitim sistemi bakımından
bilim olimpiyatlarının önemine dikkat çekerek, “Bilim Olimpiyatlarının amacı bilim adamı yetiştirmektir. En önemli
fonksiyonlarından biri eğitim sistemindeki eksikleri ve yanlışları ortaya çıkarmak olan bilim olimpiyatlarının kıymeti
anlaşılamadı.” dedi.
Şehrimizin olduğu gibi ülkemizin de Bilim Olimpiyatları Millî Takımında olan Nurullah Giray Kuru ve Alkın Kaz ise bilim
olimpiyatlarının kendilerine neler kazandırdığını anlatarak, tecrübelerini paylaştılar. Nurullah Giray Kuru olimpiyat
çalışmaları süresince problem çözme becerilerinin çok geliştiğini, akademik hayatımızın ötesinde hayatın her alanın-
da karşılaşılan problemler karşısında daha güçlü olunduğunu söyledi. Alkın Kaz ise, analitik düşünme becerisini çok
geliştirmesi bakımından her öğrencinin başlangıç düzeyinde bile olsa bilim olimpiyatlarıyla ilgilenmesi gerektiğini
söyledi.
Kitapseverlerin yanı sıra birçok öğretmen, öğrenci yazar ve akademisyenin de takip ettiği program soru cevap kısmıy-
la sona erdi.
AR-GE B LTENİ ’19 111