Page 9 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 9

TAKDİM






































            Eğitim, bütüncül bir yaklaşımla ele alındığında besleyici, ilham verici, düşündürücü, farkındalık yaratıcı bir
          uğraştır. Meselesi çocuklarımız, gençlerimiz, velilerimiz, öğretmenlerimiz, değerlerimiz;  bilgi, bilim, sanat, spor ve
          kültür kısacası her şey. Zaten ancak böylesine kapsamlı bir entelektüel yaklaşım sayesinde herkese sorumluluklarını
          hatırlatan  bir  anlam  ifade  edebiliyor.  Ayrıca  insanın  varlığı,  değerleri,  davranışları,  bilgi  ve  becerileri  hakkında
          olduğu için zamanla, dönemle, farklıklarla, beraberliklerle yakından ilişkili aslında. Bu çerçevede, birleştirici eğitim
          süreçlerinin ilham verici kapsayıcılığı hepimiz için büyük bir şanstır.

            Dönüştürücü  rol  üstlenen  2023  Eğitim  Vizyonu,  dünyada  ve  ülkemizde  eğitimin  içinde  bulunduğu  güncel
          durumu ortaya koyarken, felsefi temele dayanan yeni düşünce biçimlerinin gerekliliğini de beraberinde getirdi.
          Çünkü doğru kavramlarla ve kapsamlı şekilde eğitimi “yeniden” düşünmenin önemini vurgularken, hem uygulama
          modelleri sunuyor hem de eğitimin Türkiye’nin sorunu değil çözümü olduğunu ileri sürüyordu. Bu yüzden geride
          bıraktığımız eğitim-öğretim yılında, çocuklarımızla ilgili her uygulama, her tartışma ve tabii ki her yazı referansını
          2023 Eğitim Vizyonu belgesinden aldığı ölçüde etkileyici oldu. Denilebilir ki,  eğitimi yeniden düşünmenin esas
          gücü vizyon belgesiydi.

             Hepimizin yakından bildiği ve takip ettiği üzere Ekim ayından itibaren Millî Eğitim Bakanlığımız sağlam bir
          altyapıya dayanan kapsamlı bir dönüşüm süreci başlattı. Bizler de projelerimiz başta olmak üzere geniş kapsamlı
          etkinliklerimizi, bizlere yeni bir bakış açısı sunan 2023 Eğitim Vizyonu doğrultusunda planladık.

            Proje odaklı eğitimin öğrencilerin ve eğitimin tüm paydaşlarının hayatında ne denli önemli olduğuna ilişkin
          birçok  bilimsel  makale  bulmak  mümkündür.  Yapılan  araştırmalara  ve  elde  edilen  deneyimlere  dayanarak
          hazırlanan bu yayınlar bize, çok çeşitli durumlardan dolayı projelerin çocukların yetişkin bir bireye dönüşmesinde
          ve topluma iyi bir insan, iyi bir vatandaş olarak katılmasında önemli görevleri yerine getirdiğini iletmektedir.

            Eğitim ortamlarımızdaki projelerin her türünün iyi örnekleri bilişsel, harekete dayalı, ritmik, görsel, sözel ve/
          veya yazılı dilin duyguları, düşünceleri kavrayışları ve uygulamalarıyla ortaya çıkıyor.  Uygulamalarımız zihnimizi
          açarken, merakımızı sürekli besliyor; böylece bir arada keyifle çalışmayı, verimli olmayı, millet ödevimiz eğitimin
          temel amaçlarına bağlılığı teşvik eden bir ortam teşekkül ediyor. Örnek olarak birkaç başlık vereyim:


          8   AR-GE B LTENİ ’19
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14