Page 10 - Arge Bülteni Temmuz 2019
P. 10

“Kütüphanede  Hayat  Var  Projemiz”,  “İstanbul  Öğretmen  Akademilerimiz”,  “Fuat  Sezgin’in  İzinde  Projemiz”
           Türkiye’de sanata, kültüre, bilime emeği geçmiş önemli isimlerle öğrenci ve öğretmenlerimizi buluşturdu. Şiirden
           hikâyeye, müzikten bilim tarihine, masaldan sinemaya uzanan geniş bir yelpazede kültürü konuşmak ve paylaşmak
           hakikaten değerli bir süreçti. Eğitim faaliyetlerimizin her biri duygu ve düşünce açısından sayısız imkânlar sunuyor.
           “Müzik Akademisi” örneğin, bir yandan duygulara hitap eden besteleri paylaşırken, diğer taraftan müzik tarihimizde
           yaşananları düşünce bakımından irdeleyen çalışmalarıyla da kendi fark ettirdi.

              “Okulumda Bir Ses İki Hareket Projemiz” kendine has bir estetik atmosferle öğrencilerimizin sporla ve müzikle
           buluşmasını  sağladı.    Kültür  birimimizin  birbirinden  değerli  projeleri  tam  manasıyla  yurdumuzun  değerlerini
           fark  edilebilir  kılan  bir  yol  haritası  sundu.  Gelişen  teknolojiler  ve  sosyal  medyadaki  yeni  iletişim  biçimleriyle
           projelerimizin çalışmaları daha görünebilir hâle geldi.

              Her edim gibi eğitim adına yapılan her şeyin bir konumu, duruşu, bakışı vardır; temelinde ise insan psikolojisi.
           Bunu  göz  ardı  ettiğinizde  başarıyı  yakalamak  mümkün  olmaz.  Bilimin,  kültürün,  kitapların,  araştırmanın
           birbirleriyle bağlarını ve hayatımıza etkilerini düşündüren çalışmalarımız okul-kütüphane-müze gibi mekânlar
           arası geçişlerle yakından alakalı. Eğitim mekânlarının farklılaşması sürecinde kültürel ortamların arasındaki bağın
           çok kuvvetlendiği; hatta günümüzde birbirlerinden ayrılamayacak ölçüde yeniden tasarlandığı da söylenebilir. Bu
           bakımdan önümüzdeki dönemde, kütüphane, müze, teknopark, konser ve spor salonu gibi öğrenme mekânları
           arasındaki ilişkiyi daha ileri noktalara taşıyacağız.

                Etkilediği alanlarla muazzam bir çeşitlilik gösteren projelerimiz, eğitim bağlamındaki özellikleri

                                      ve duygu-duyarlık-düşünce yoğunluklarıyla öne çıktı.



             Farklı alanların etkileşimine katkıda bulunacak şekilde yapılandırılan “İstanbul’u Okuyorum Projesi”,  İstanbul’a
           özgü bir geçmişe pencereler açan, İstanbul ile kurulmuş bir bağın izlerini takip etti. Gezilerden sanatsal çalışmalara,
           kişisel  deneyimlerden  hareketle  söylenecek  çok  sözün  olduğunu  örnekleyen  deneyim  paylaşım  günlerinden
           tiyatroya bir dizi etkinliğiyle göz dolduran “Öğretmeniyle Güzel İstanbul Projesi” ise öğrenmenin, öğretmenin,
           sanatın  ve  hayatın  bin  bir  renginin  ve  farklılıklarla  zenginliğinin  göstergesi  oldu.  Hemen  belirtmek  gerekir  ki,
           projelerimizin dönüştüren ve sürekli sorgulayan bir işlevi olması bizim için olmazsa olmaz bir özellik.
             Eğitim ve iş dünyasının aktörlerini çeşitli iş birliği projeleriyle bir araya getirerek mesleki ve teknik eğitimi sürekli
           bir eğitim-üretim-etkileşim alanına dönüştürmek de diğer bir amacımız oldu. Üreten okul anlayışını hayata geçiren
           bu  çerçevedeki  projelerimiz,  mesleki  ve  teknik  eğitimle  ilgili  toplumsal  algının  değiştirilmesi,  kariyer  gelişimi,
           mesleki rehberlik, atölye buluşmaları, yeni mesleki alanlar, kurumsal kültür gibi pek çok hususu içermesiyle de
           dikkat çekti.
             Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda eğitim alanındaki genel ve yerel iş birlikleri hangi amaçlarla ve
           nasıl oluşturulmalı? Mevcut sorunlar nelerdir, neler yapılabilir, gibi sorular eğitimin bütün alt sistemlerini yeniden
           düşünmek  için  sorulması  gerekenler  arasında  yer  alır.  Bu  doğrultuda  süregelen  çalışmaları  gözden  geçirmek,
           meseleleri tartışmak ve cevaplar aramak için bir dizi etkinlik yaptık. Özel eğitimden erken çocukluk eğitimine,
           müzede  eğitimden  tasarım  beceri  atölyelerine,  eğitim  koçluğundan  temel  okuryazarlık  becerilerine  uzanan
           geniş bir yelpazedeki çeşitli panel, konferans, sempozyum ve çalıştaylar ise eğitim alanında yaşadığımız olayları,
           bildiklerimizi, aklımızda kalanları, düşüncelerimizi tartışmak ve değerlendirmek için bize önemli bir zemin sağladı.
           Eğitimde ilgili meseleleri tüm boyutlarıyla irdelemeye devam ediyoruz. 2023 Eğitim Vizyonu, öğretme, paradigma
           değişimi,  toplum,  geçmiş,  şimdi,  gelenek  ve  yenilik  gibi  son  derece  geniş  kavramların  yelpazesi  altında  varlık
           kazanan çalışmalardı bunlar.






                                                                          AR-GE B LTENİ ’19                  9
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15