İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Yetenekten Kariyere Yetenek Çalıştayı

Yetenek Sıralama Testi değerlendirme çalıştayı gerçekleştirildi.
Yetenekten Kariyere Yetenek Çalıştayı

Eğitimle ilgili çalışmalarda son yıllarda yetenek kavramı daha çok öne çıkmaya başladı. Yetenek deyince de daha çok hep üstün zekâlı çocuklar akla geliyor. Oysa konu ele alınırken sadece buna odaklanmamak gerekir. Özünde potansiyeli ifade eden yetenek kavramı,  beceriyle açığa çıkar, ilgiyle ise daha da gelişir. Yetenekler belirginleştiğinde hem çocukların bireysel mutlulukları artacak hem de kariyer gelişimleri daha sağlıklı bir hâl alacaktır.

Çocukların her biri özelinde yetenek haritalarının çıkarılmasını ve velilerimizin çocuklarının yetenekleri hakkında farkındalıklarının artması amacıyla çeşitli çalışmalar yürütülüyor. Bu bağlamda Yetenek Odaklı Eğitim ve Yetenekten Kariyere Yolculuk Projesi kapsamında İstanbul'da 6 ilçemizde toplam 24 okulda 14 bin 395 öğrencimize Yetenek Sıralama Testi uygulandı.

İlgi, Beceri ve Yetenek

Projenin temel amacı çocuklarımızın anaokulundan liseye kadar baskın yetenek alanlarını analiz etmek, onları yeteneklerinin götürdüğü yere götürmek.  Aslında elde edilen verilen ilimizde genele yaygınlaştırılabilecek bir uygulamaya da zemin teşkil edebilecek nitelikte. Bu sebeple testin değerlendirmesi içeren bir çalıştay düzenlendi. Doğuş Üniversitesi Çengelköy Yerleşkesi'ndeki çalıştaya akademisyen ve öğretmenlerimiz katıldı.

Çalıştayın açılışında konuşan İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Levent Yazıcı, çalıştayın çok önemli olduğunu belirtti.  Eğitimde süreçlere dikkat çeken Yazıcı, "mutlu çocuklar ve güçlü Türkiye" hedefiyle yola çıkan 2023 Eğitim Vizyonu'nda çocuklarımızın ilgi, beceri ve yetenekleri doğrultusunda eğitim görmelerinin hedeflendiğini vurguladı. Güçlü ve heyecan verici yarın hayalleri kurmaya değinen Yazıcı, dört temel dil becerisinin ölçülmesi ile 81 ilde kurulan Ölçme Değerlendirme Merkezlerinin bu çerçevede anılabileceğini ifade etti.

Gelişim Haritası

Çocuklarla ilgili elde edilen verileri hatırlatan Yazıcı, "Yetenek Sıralama Testi ile çocuklarımızın yeteneklerini keşfe çıkıyoruz; bu test kapsamında uygulanan farklı sorularla çocuklarımızı yetenekleri doğrultusunda yönlendirebilecek bilgilere erişiyoruz." şeklinde konuştu. Çocukların yeteneklerinin izlenmesine dikkati çeken Yazıcı, "Öğrenci çok kişiye özgü bir tarzda öğreniyor. Zaten öğrenme kavramı biriciktir. Her çocuk biricik olduğu gibi öğrenme de gerçekten kişiye özgüdür.  Aslında öğrenme insanın parmak izi kadar kendine hastır. Bu yönüyle bakıldığında her öğrencinin bireysel öğrenmesini merkeze almak son derece değerli? Çocuklarımızın doğuştan getirdiği yeteneklerin tanınmasında doğru araçlarının kullanılması aynı zamanda geleceğe ilişkin bir gelişim haritası oluşturacaktır.  Burada zekâdan bahsetmiyoruz, yetenekten söz ediyoruz. Doğuştan getirdikleri ile kazanabileceklerini ve ilgilerini bütünleştiriyoruz. Yetenek yönetimi politikası ileçocuklarımızın erken çocukluk döneminden lise mezuniyetine kadar yetenek taramalarının yapılmasıyla çok daha iyi bir yere geleceğimize inanıyorum. Bu çalıştaydaki sonuçların ümit verici olacak, bundan eminim. Üniversitemize ev sahipliğinden dolayı ayrıca müteşekkirim. Çalışmaya katkı sunan herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum." ifadelerini kullandı.

Çalıştaya, 148 eğitimci katıldı. Dört çalışma grubunda projenin sürdürülebilirliği, uygulama ortamları, ölçme değerlendirme kriterleri ve öğrencilerin gelişimlerine/geleceklerine katkısı üzerinde duruldu. Ardından bu  başlıklarda değerlendirme ve raporlama çalışmaları yapıldı.

10-12-201910-12-201910-12-201910-12-2019

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.