İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

TIMSS 2019 ve Türkiye

TIMSS sonuçlarını değerlendirmek üzere İl Millî Eğitim Müdürlüğü Ölçme Değerlendirme Merkezimiz tarafından "TIMSS 2019 ve Türkiye"  konulu bir panel düzenlendi.
TIMSS 2019 ve Türkiye

Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS), Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA) tarafından dört yıllık periyotlarla gerçekleştiriliyor. 4'üncü ve 8'inci sınıf düzeyindeki öğrencilerin matematik ve fen alanlarındaki başarılarını değerlendirildiği TIMSS araştırmasına 4'üncü sınıf düzeyinde 58 ülke, 8'inci sınıf düzeyinde ise 39 ülke katıldı. Ülkemiz, TIMSS 2019 döngüsüne 4'üncü sınıf düzeyinde 180 okul ve 4.028 öğrenci ile 8'inci sınıf düzeyindeki uygulamaya ise 181 okuldaki 4.077 öğrenci katıldı.

Türkiye TIMSS 2019 uygulamasında şu ana kadar katıldığı tüm uygulamalara göre en yüksek performansı gösterdi. Türkiye'nin 4'üncü sınıf matematik alanında 2015 yılında 483 olan ortalama puanı 2019 yılında 40 puanlık artışla 523 oldu. 2015 yılında 483 olan 4'üncü sınıf fen puanı 43 puanlık artışla 526'ya yükseldi.  Benzer şekilde 2015 yılında 458 olan 8'inci sınıf matematik puanı 38 puanlık artışla 496 oldu. 2015 yılında 493 olan 8'inci sınıf fen puanı 22 puanlık artışla 515'e yükseldi.

Madde Analizleri ve Yeterlik Belirleme Yöntemleri

Bu doğrultuda TIMSS sonuçlarını değerlendirmek üzere İl Millî Eğitim Müdürlüğü Ölçme Değerlendirme Merkezimiz tarafından  "TIMSS 2019 ve Türkiye"  konulu bir panel düzenlendi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Öğretim Üyesi Sayın Prof. Dr. Mustafa Yavuz'un yönettiği Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Sayın Dr. Serkan Arıkan ve Aydın Üniversitesi Öğretim Üyesi Sayın Prof. Dr. Rahime Nükhet Çıkrıkcı katıldı.

Dr. Serkan Arıkan, TIMSS 2019 ile ilgili ölçme çerçevesi, e-TIMSS uygulaması, test eşitleme yöntemi, uygulamada madde analizlerinin nasıl yapıldığı ve yeterlik belirleme yöntemleri ile ilgili önemli bilgiler paylaştı. Arıkan, TIMSS uygulamalarında uygulamanın genel yapısı gereği ülkelerin öğretim programları ile örtüşen soruların sorulduğunun ve ayrıca yeterlik tanımları sayesinde mutlak değerlendirme yapmaya da olanak sağladığının altını çizdi.

TIMSS Uygulamasının Genel Özellikleri ve Farkındalığın Önemi

Ardından Prof. Dr. Rahime Nükhet Çıkrıkcı, TIMSS uygulamasının genel özellikleri, uygulamada ölçülen akademik başarı alanlarına değindi. Ardından TIMSS matematik ve fen bilimleri başarı sonuçlarını değerlendirdi. Türkiye'nin TIMSS 2019'da matematik ve fen bilimleri yeterliklerini daha da artırabilmek için alt yeterlik gruplarının sahip olmadıkları becerilerin edinilmesine yönelik ve öğretmenlerin öğretim etkinliklerine kaynaklık edecek kılavuz kitapların hazırlanması gerektiğini vurguladı.

Son olarak Prof. Dr. Yavuz Doğan, TIMSS 2019'un Türkiye'de yankıları ve başarının daha da artırılması için yapılması gerekenler üzerinde durdu. Başarımızı daha da artırmak için veli eğitimine odaklanıp ailelerin desteklenmesinin önemli olduğunu, okul öncesinden başlanarak sayışmalı oyunlara ağırlık verilmesi gerektiğini belirtti. Her bir öğrencinin kendi zirvesi çıkarılması gerekliliğinden bahsetti.  Panelin sonunda öğretmenlerimizin soruları cevaplandı.

06-01-2021

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.