Pera Müzesi Ziyareti
380
15:03
07.01.2021

Her geçen gün önemi artan müzeler, gerçek nesnelerin yer aldığı, tarihe tanıklık etmiş ya da gelecekteki gelişmelerin kurgulandığı eşsiz laboratuvarlardır. Türkiye'de müzelerin eğitimdeki yeri özellikle 2000'lerden beri daha etkin biçimde ele alınıyor. Çünkü müzeler, öğretimin gerçekleşmesinde eğitim ortamı olması bakımından son derece önemli.  Özellikle öğrenmede, yaratıcı düşüncenin gelişmesinde, görsel ve düşünsel algının içselleştirilmesine büyük katkı sağlıyor. Uygulamalı çalışmalarla pekiştirilen atölyeler, müzeyi sosyal hayatın bir parçası kılıyor.

Pera öğrenme, Pera Müzesindeki sergilere paralel, temel eğitim öğrencilerine yönelik, yaratıcı ve eğlenceli çevrim içi öğrenme programları düzenliyor. Öğrenciler; Zoom Meeting uygulaması üzerinden gerçekleşen etkinliklerde, rehber eşliğinde yapılan çevrimiçi sergi turundan sonra, sergiye yönelik atölye çalışmaları gerçekleştiriyorlar.

Öğrencilerimiz İl Millî Eğitim Müdürlüğümüzün Bir Harf Bin İstanbul Projesi kapsamındaPera Müzesinde çeşitli etkinliklere katıldılar. Müzedeki süreli sergileri kapsamında, farklı temalar üzerinden ya da sergide yer alan sanatçıların eserlerinden yola çıkarak tasarlanan bu çevrimiçi atölyelerde çocuklar sergileri interaktif bir şekilde deneyimleyerek keşfettiler. Ardından yaratıcılıklarını ortaya koyarak kendi sanat eserlerini ürettiler.

 "Kesişen Dünyalar: Elçiler ve Ressamlar" sergisi ve Osman Hamdi Bey Bölümü'nü dijital ortamda rehberli tur ile gezen öğrencilerimiz, Osman Hamdi Bey'in ünlü eseri "Kaplumbağa Terbiyecisi"nden ilhamla temel çizim yönergeleri eşliğinde kaplumbağa resmi yaptılar.

Kütahya Çini ve Seramikleri Koleksiyonu "Kahve Molası" sergisine yönelik dijital rehberli turun ardından ise çocuklarımız kahve fincanlarını tasarladı Çizimlerini hayal güçleri aracılığıyla boyalarla renklendirirdiler. Böylece öğrencilerimiz; eleştirel ve yaratıcı düşünme, sorgulama, kendilerini doğru biçimde ifade edebilme becerilerini geliştirdiler.

07-01-202107-01-202107-01-202107-01-202107-01-202107-01-2021

Yayın Tarihi: 07.01.2021