İSTANBUL İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Pedagooogia 3000 kitabının yazarı Noemi Paymal Eğitimcilerle Buluştu.

emAne Unesco projesi kapsamında  Pedagooogia 3000 kitabının yazarı Noemi Paymal  Milenyum Çocukları ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar konulu konferans ile kurum müdürlerimiz ve öğretmenlerimiz ile Mall of Istanbul Moisahne sinde buluştu.        
Pedagooogia 3000 kitabının yazarı Noemi Paymal Eğitimcilerle Buluştu.

 Noemi Paymal Pedagooogia 3000’in yaratıcısı ve emAne’nin geliştiricisidir. emAne; dünya çapında bir linktir ve “Link for a New Education”(Yeni Eğitim için bir Link) olarak isimlendirilmektedir. Noemi Paymal bir Fransız vatandaşı ve aynı zamanda bir araştırmacı, antropolog ve yazardır. Kendisi Bolivya’da yaşamakta olup  dünya’da ve Latin Amerika’da 40’dan fazla farklı ülkede uygulamalı antropoloji ve alternatif eğitim konularında çalışmalar yapmıştır.

Almanya, Arjantin, Küba, Kolombiya, Bolivya, Belçika, Brezilya, Bulgaristan, Şili, Ekvator, İspanya, Birleşik Devletler, Gana, Guatemala, Yunanistan, Mısır, Fransa, Finlandiya, Hindistan, İsrail, İngiltere, İtalya, Japonya, Jordan, Kenya, Lübnan, Morokko, Meksika, Yeni Zelanda, Paraguay, Peru, Portekiz, Romanya, Rusya, İsviçre, Tayvan, Venezuella ve Uruguay’da 1200’den fazla konferans ve atölye çalışması gerçekleştirmiştir.

2009’da Deepak Chopra ile Uluslar arası ANH(Alliance for a New Humanity / Yeni İnsanlık için Bir Anlaşma) forumunun eğitim bölümüne katıldı. 2014’te Mısır, Kahire Arap Ligi’nde “Barış için bir Tohum, Eğitim” üzerine bir konuşma yapmak üzere davet almıştır.

2001’den beri çok disiplinli uluslar arası bir takımla birlikte, “Üçüncü Milenyum” olarak da isimlendirilen çocuklar ve gençler üzerine araştırma yapmaktadır. Uygulamalı antropoloji ve alternatif eğitim alanında Pedagooogia 3000, 6 mini kitap olmak üzere uygulamalı öğretimle ilgili 33 kılavuz kitap  yazmış youtube üzerinden ücretsiz olarak indirilebilen 20’den fazla eğitim videosu hazırlamıştır.Bu videoları  www.pedagooogia3000.info adresinden  bulabilirsiniz.

 Neomi Paymal’ın sunumu süresince ;

 

-          Sorun ne?

-          Çocuklar?

-          Eğitim Sistemi?

-          Ya da farklı bir şey mi ortaya çıkmakta?

-          Ne yapmalı?

-          Ve ne yapmamalı? Sorularının cevaplarını aradığımız konferansımızda yazarımızın bizlerle paylaştıkları :

 

Pedagooogia 3000 Nedir?

Pedagooogia 3000; bugünün ve yarının çocuklarına, değişimlerine, özel ihtiyaçlarına ve yeni öğrenme yollarına odaklanmış pedagojik bir hareketliliktir. Pedagooogia 3000’in amacı insanlığın tercih ettiği ana karadaki derin ve içsel barış ortamını desteklemek için çocuklarımızın gerçek ihtiyaçlarını karşılamaktır. Pedagooogia 3000 bilimsel araştırmalar düzenlemektedir. Ayrıca çocukların, gençlerin, ebeveynlerin ve öğretmenlerin karşılıklı ve uyumlu gelişimlerine rehberlik etmek üzere eş-evrene uyumlu holistik eğiitm araçları geliştirmektedir. Geliştirilen bu araçlar esnek, hassas ve üçüncü milenyumun yeni paradigmaları üzerine kuruludur.

 

Tüm bu etkinliklerin genel amaçlarına baktığımız zaman; farkındalığı artırarak ve somut çözümler geliştirerek yeni tamamlayıcı bir Eğitim ve Barış Kültürü’nün temalarını ele alıyor. Bu çerçevede amaçlar:

  • Çocukların ve evrenin ihtiyaçlarını dikkate alarak tüm dünyada farkındalığı artırmak.
  • Bu ihtiyaçları tamamlayıcı bir eğitimle daha iyi şekilde karşılamak.
  • Tüm  dünyada derin bir Barış Kültürü inşa etmek.
  • Günümüz çocuklarındaki fizyolojik, pisko-duygusal ve nörolojik değişimlerin daha iyi anlaşılmasını sağlamak ve bu tür değişimlerin sebeplerini açıklayan doktor, psikolog ve eğitimcilerden güncel bilgi edinmek  
  • Çeşitli ülkelerde yapılan araştırma ve yaşanan tecrübeleri paylaşmak.
  • Günümüz çocukların ihtiyaçlarını karşılama şeklimizi geliştirmek ve çocuklara öğrenmelerinde ve gelişim yolları konusunda yardım etmek.
  • Bir barış kültürüne çok kültürlü bir yaklaşım getirmeye odaklı tamamlayıcı, eğlenceli, kapsamlı ve etkin bir eğitim için kullanışlı araçlar sunmak.
  • “Yeni bir Eğitim ve Barış Kültürü için 5 Kıta” adlı eğitimsel bir proje için temel oluşturmak ve Pedagooogia 3000 ve emAne’yi tanıtmak. 
  • Eğitim ve Barış Kültürü yoluyla kıtaları ve ülkeleri bağlayan dayanışma, özbilinç, sevgi ile yürüyen evrensel bir ağ tesis etmek.

 

Pedagooogia 3000 “Pedagoogia 3000 Enstitüsü” ismiyle bir bilim enstitüsü olarak tescillenmiştir. Bu konuda daha detaylı bilgiyi www.pedagooogia3000.info adresinden edinebilirsiniz.

 

emAne Nedir?

emAne; 2008’de Şili ulusal NGO(Non-Government Organization / Hükümet Dışı Organizasyon) yöneticileri tarafından tasarlanmış, yeni eğitim için global bir linktir. Ulusal bir hükümet dışı organizasyondur ve yöneticileri Şili’dedir. Görevi; toplumun daha şefkatli olmasını, daha sağlıklı bir gezegeni ve toplum dayanışmasıyla gelişmesini amaçlayan insanın içsel gelişimine odaklı eş-yaratıcılık tasarımlarıdır yapmaktır. Daha detaylı bilgiyi  www.emane.info adresinden edinebilirsiniz.

 

Neden Yeni ve Tamamlayıcı bir Eğitim 

Çünkü bu kendiniz ve yeni bir eğitim için önemli bir atılım.

‘Öğrenmek ‘ evet … fakat öğrenmek  mutlu tamamen bir insan olmakla bilgelik ve anlayış açığa çıkmaktadır Buda sürüdürülebilir barışçıl topluma liderlik etmektedir.Araştırmalar Psikoloji, psikoloji ve duygular ve nörolojinin ayrılmaz parçalar olduğunu göstermektedir.

Son zamanlarda metabolizmada ve çocuklardaki davranış değişiklikleri daha belirgin hale geldi. Doktorlar bugün çocukların yeme ve uyku alışkanlıklarını değiştirdiğini söylüyor. Çocukların kültürel olarak edinilmiş sıradan “eski” aktivitelerle bütün enerjilerini değerlendiremedikleri, ailelerin ve öğretmenlerin bu çocukların fazla enerjik hallerini ve psiko-duygusal huzursuzluklarını gidermek için başka tür aktiviteler aramaya giriştikleri gözlemleniyor. Çocukların bilgi edinmeleri için var olan şu anki tekniklerin onlarda gözlemlenen kapasiteler için çok uygun olmadığını da gözlemleyebiliyoruz. Bu, şu an diğer sözde öğrenme bozuklukları arasında yaygın seyreden Dikkat Eksikliği, Hiperaktivite Bozukluğu teşhislerine yol açıyor. Psikologlar da günümüz çocuklarında hızlı psikolojik olgunluk, daha erken ergenlik ve Duygusal Zekada önemli bir artış kaydediyorlar. Pedagojik düzeyde bu ne anlama geliyor? Küresel olarak çocukluk depresyonu, gençlerde intihar oranları, öğretmenlerin işe devam etmemesi, okul şiddeti ve zorbalığı önemli ölçüde arttı.  bullyingenelmundo.blogia araştırmalarına göre çocukların %30’u istismar ediliyor, %25’i hakaret görüyor, %23’ü fiziksel şiddet maruz kalıyor ve %38’i o ya da bu şekilde tecavüze uğruyor.

Çocuk doktorları da “yeni” çocukluk hastalıkları olarak çocukluk depresyonu, çocukluk şizofreni, stres ve çocukluk epilepsisi, tecrit, baskılanma, intihar ve artmakta olan ünlü ve tartışmalı DEHB’yi (Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu) vurguluyorlar. Bunlara okul fobisi, toplumsal bozukluk, otizm, Asperger Sendromu vs… eşlik ediyor.  (2013 ve 2014’te Scientific Alliance 3000 ve Pedagooogia3000 Bilim Kongrelerinden 22 doktorun raporlarına göre)….

Pedagooogia 3000’in kurucusu olan Noemi Paymal diyor ki; “Gelin, geleceği Eğitim yoluyla birlikte inşa edelim! Bu elimizde. Tam zamanı!”

 

Binbirdirek M.İmran Öktem C.No1 Eski Adliye Binası Sultanahmet/Fatih/İSTANBUL - (0212) 384 34 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.