PROJENİN AMACI
· Öğrencilerimizin okudukları okula ve aldıkları mesleki eğitime ilişkin saygılarını artırmak.
· Hem sektör hem de öğrenciler açısından geleceğe dair umut veren/farkındalık yaratan bir tablo oluşturmak.
· Davet edilen konuşmacı üzerinden sektördeki ve toplumdaki meslek lisesi, mesleki eğitim ve öğrencilerimize ilişkin algıları olumlu yönde geliştirmek.
· Yeni sektörel bağlantılar kurmak ve okul-sanayi işbirliklerini güçlendirmek.
· Okullarımızın kurumsal kimlik çalışmalarına katkıda bulunmak.
· Sektörde kariyer yapmış meslek lisesi mezunlarından ortak bir envanter oluşturmak ve oluşan veritabanından tüm okullarımızın istifade etmesini sağlamak.
· 9. ve 12. Sınıfta okuyan öğrencilerin mesleki yönelimlerini tespit etmek.
· 9. sınıf öğrencilerinin alana yönlendirme sürecinin bilimsel yaklaşıma dayalı tespitlerle daha isabetli yürütülmesini sağlamak.
· 12. sınıf öğrencilerinin üniversite tercihlerine yön verecek bulgulara ulaşmak.
· 12. sınıf öğrencilerinden farklı meslek gruplarına geçişlerde referans noktası oluşturmak.
· 12. sınıf öğrencilerine yürütülecek rehberlik faaliyetlerini şekillendirmek.
· Her ne kadar öğrencilerimiz belirli alanlarda mesleki eğitimlerini almış olsalar da icra edecekleri mesleklerin seçimi noktasında özgürdürler. Alanlara yerleştirme sürecinde sağlıklı ve bilinçli verilmemiş kararlar öğrencinin tüm hayatını etkilememeli ve her zaman yeni alternatifleri olduğu düşüncesi hâkim kılınmalıdır.
· Mesleki Yaklaşım Envanterine göre aynı grupta yer alan öğrencileri ilgili meslek grubundan kariyer sahibi kişilerle bir araya getirerek nokta atış paylaşım ortamı oluşturmak.
· Öğrencileri doğru kitleye hitap eden rol-modellerle tanıştırmak.
· Öğrencilerimizin üniversite tercihleri noktasında daha bilinçli kararlar vermelerine katkı sağlamak.
· Üniversitelerin ev sahipliği yapacağı etkinlikler ile öğrencilerimizin üniversite ortamlarını tanımalarına ve sosyal anlamda gelişimlerine katkıda bulunmak.
PROJENİN GEREKÇESİ
Mesleki ilgi ve eğilim ile ilgili yapılan çalışmalardan en bilineni Holland (1959; 1966) tarafından geliştirilen Mesleki Tercih Teorisidir. Holland (1959), insanların kişilik tiplerinin birbirinden farklı olduğunu belirtmiş ve kişilerin sahip olduğu kişilik tipleriyle uyumlu mesleki çevrelerde daha başarılı ve mutlu olacağını belirtmiştir.
Dr. John Holland tarafından geliştirilmiş olan RIASEC modeli, kariyer planlamada dünyada en çok kullanılan model olma özelliğine sahiptir. 25'i aşkın ülkede30 milyon kişiye uygulanmıştır. Mesleki Yaklaşım Envanteri, Dr. John L. Holland'ın Mesleki Gelişim Teorisine dayalı olarak geliştirilmiştir.
Bu model dünyada kariyer seçimi ile bireylerin kişilik özelliklerini ilişkilendirmekte ve buna bağlı olarak altı kariyer eğilimi tanımlamaktadır.
Meslek Liselerinin 9., 10., 11. ve 12. Sınıflarında öğrenim gören öğrenciler.
MEETKAP PROJESİ FAALİYET PLANI