Mart, nisan, mayıs aylarını kapsayan derginin 6. sayısı okurunu, Çocuk Edebiyatının önemli yazarlarından Gülten Dayıoğlu ile yapılan bir söyleşiyle selamlıyor. Yasemin Başlantı'nın yaptığı ve yıllar sonrasında da iyi bir kaynak oluşturabilecek söyleşi, Dayıoğlu'nun yayımlanan ilk romanı Fadiş üzerine Keziban Özcan Yıldırım'ın kaleme aldığı bir inceleme yazısı ile devam ediyor.
Dergide Türk sinemasının önemli isimlerinden Türkan Şoray ile eğitim ve sinema ilişkisi üzerine yapılan kapsamlı bir söyleşi de yer alıyor. Oğuz Akyol'un yaptığı söyleşi Türk sinema tarihi açısından önemli bilgiler içeriyor.
Derinlikli ropörtajların yer aldığı bu sayıda Seda Karakaşoğlu'nun Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Engin Deniz ile dijitalleşen dünyada öğretmenlik mesleği üzerine yaptığı röportajda hızla değişen dünyada eğitimi nasıl yakaladığımıza dair bilgiler yer alıyor.
Tarihi anma günleri açısından zengin olan mart ayında hem 12 Mart İstiklal Marşı'nın Kabulü'ne hem de 18 Mart Çanakkale Şehitlerini Anma Günü'ne vurgu yapmak için bu sayıda büyük şair ve fikir insanı Mehmet Akif üzerine Şeyh Şamil Yılmaz'ın bir denemesi yer alıyor. Dergi, 23 Nisan 1920 tarihindeki TBMM'nin açılışını anlatan Dr. Selçuk Osmanoğlu'nun kaleme aldığı "İşgaller ve Yokluklar İçinde Açılmış Bir Gazi Meclisi" makalesi ile devam ediyor.
Çalıkuşu romanının 100. yılı anısına...
Dergide, Reşat Nuri Güntekin'in ünlü romanı Çalıkuşu'nun yayınlanışının 100. yılı anısına çalışılmış bir dosya da mevcut. Nilay Çelik "100 Yaşında Genç Bir Öğretmen: Çalıkuşu" makalesiyle, bu romanın dönüştürücü gücünü anlatıyor. Sinema yazarı Mehmet Neşet Turgut, yönetmen Osman Seden'in 1966'da bu romandan yola çıkarak çektiği Çalıkuşu filmi üzerine yazdı. Vural Yıldırım ise yine Osman Seden'in otuz yıl aradan sonra, 1986 yılında, bu defa TRT için çektiği Çalıkuşu dizisinin unutulmaz müziği ve bu müziği besteleyen Esin Engin üzerine kapsamlı bilgiler içeren yazısında edebiyat ve müziğin romantik birlikteliğini anlatıyor. Çalıkuşu dosyasının son yazısında "Haşarı Bir Kızdan Cevval Bir Öğretmene" denemesi ile Ali Oktay Özbayrak ülkemizin yeni Feridelere ihtiyacı olduğunun altını çiziyor.
Dergi merak edilen pek çok ayrıntıya açıklık getiren araştırma ve makalelerle devam ediyor. Araştırmacı yazar Tahsin Yıldırım'ın ortaya çıkardığı şair Cahit Sıtkı Tarancı ile geçmiş yıllarda yapılmış iki röportajı da derginin 6. sayısında okuyucuya sunuluyor.
Sanatın kitleler üzerindeki etkisine dikkati çeken bir denemeyi de Dr. Filiz Kara Bilgin "İnsan ve Meta İlişkisinde Yok Sayılan İnsan" başlıklı yazısı ile dile getiriyor.
Eğitimin öznesi öğretmenler
Tiyatro yazarı Mehmet Konuk, Shakespeare'in ünlü oyunu Othello'daki kıskançlık duygusunu inceliyor. Dr. Gökşen Üçüncü, doğa temelli öğrenme uygulamaları üzerine yazdığı makalesi ile bize mutlu çocuklarlarla daha kaliteli bir eğitimin nasıl olacağını anlatırken psikolojik danışman Enes Çelik "Eğitimin Öznesi Öğretmenler" makalesi ile ailenin çocuğa sunduğu ilk eğitimin okullarda nasıl filizlendiğini anlatıyor. Elmira İskenderova Baş ise "İlim, Bilmek, Farkında Olmak" denemesi ile insanın kendini nasıl fark etmesi gerektiğinin ipuçlarını veriyor. Derginin bu sayısında Seda Karakaşoğlu, Otizm ile ilgili çok önemli bilgiler veren "Aileler İçin Otizm Rehberi" kitabı üzerine bir yazı da kaleme aldı.
Her sayısında bilimsel yazılarla sanatı buluşturan İstanbul Akademi dergisi, bu sayısında da çok değerli şiirlere, hikâyelere yer veriyor. Kadir Kakcı'nin "El Emeği Göz Nuru", Gökhan Bilici'nin "Köstekli Takım", Nilüfer Turhan'ın "Sürme Gibidir Umut, Çektikçe Güzelleşir İnsan" isimli hikâyeleri, Aysel Kaymaz'ın "23 Nisan" ve Ziya Karatekin'in "Toprak" şiirleriyle edebiyatın ruhumuzu güzelleştiren tarafının altını çiziyor.
Dergiyi okumak için tıklayınız.