PROJE GEÇMİŞİ
Müdürlüğümüz ile Garanti Emeklilik iş birliğinde yürütülen İşimiz Okumak Projesi,2010 yılından bu yana sürdürülen kurumsal bir sosyal sorumluluk projesidir. Protokolün yenilenmesinin ardından 2016-17 Eğitim Öğretim yılında İstanbul´da belirlenen 5 ilçede ve 5-6-7 ve 8. sınıflarda okuyan ve aynı zamanda para kazanmak amacıyla çalışan çocukların sayısının en fazla olduğu 6 ortaokulda uygulandı. Rehberlerin, öğrencilere uyguladığı çalışan öğrenci tespit formları sonucunda 832 öğrenci tespit edilmiş, 777 öğrencinin ailesinden projeye katılması ile ilgili gerekli izin belgeleri alınmıştır.
2016-17 Eğitim Öğretim yılında projenin uygulandığı okullar ve ulaşılan öğrenci sayıları şöyledir:
Okula dönen öğrenci:
2016-17 Eğitim Öğretim yılını kapsayan proje döneminde toplam 81 öğrenci çalışmayı bırakmıştır. Okullara göre dağılımı;
Kanarya Ortaokulu: 24 öğrenci
75. Yıl Ortaokulu: 3 öğrenci
Münir Nurettin Selçuk Ortaokulu: 16 öğrenci
İncirlibahçe Ortaokulu: 22 öğrenci
Orhangazi Ortaokulu: 14 öğrenci
Sururi Ortaokulu: 2 öğrenci
Projenin hayata geçirildiği 2010 yılından bu yana, 13 ilçede, 44 okulda, 290 öğretmenle 5707 öğrenciye ulaşılmıştır. Yapılan eğitimler neticesinde zorunlu eğitim çağındaki öğrencilerin 842’si çalışmayı bırakarak eğitim ve öğretim hayatına dönmüştür.
2017-2018 Eğitim Öğretim yılında da proje Müdürlüğümüzle yenilenen protokolün ardından Güngören, Bağcılar ve Beyoğlu’nda belirlenen aşağıda isimleri yer alan 6 ortaokulumuzda uygulanmaya devam edecektir.
Güngören- 75.Yıl Ortaokulu Bağcılar- Münir Nurettin Selçuk Ortaokulu
Güngören- İncirlibahçe Ortaokulu Beyoğlu- Piri Reis Ortaokulu
Güngören- Gaziler Ortaokulu Beyoğlu- Sururi Ortaokulu
PROJE PAYDAŞLARIMIZ
Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi ve Garanti Emeklilik iş birliği ile gerçekleştirilmektedir.
PROJENİN HEDEF KİTLESİ
Müdürlüğümüze bağlı dezavantajlı bölgelerde, çalışan çocuk sayısının en fazla olduğu okullar.
PROJE AMACI
İşimiz Okumak, Garanti Emeklilik’in okul saatleri dışında para kazanmak amacıyla çalışan ortaokul öğrencilerini, başta sokaklar olmak üzere çalıştıkları iş yerlerinden uzaklaştırmak, çocukların okula devamlılıklarını, akademik başarılarını ve sosyal gelişimlerini artırarak eğitimlerine devam etmelerini sağlamak amacıyla 2010 yılından bu yana sürdürdüğü bir sosyal sorumluluk projesidir. Projenin amacı, çocukların zaman içerisinde tamamen okullarına döndürülmesidir.
PROJE UYGULAMA ADIMLARI
Akademik Kurslar ve Sosyal/Sportif/Kültürel Etkinlikler:
Hafta içi 2 saat, hafta sonu 2 saat olacak şekilde haftada 4 saat öğrenciler akademik kurslar, sosyal/kültürel/sportif etkinlikler programlanmıştır. Bu kurslarla; evinde ders çalışabilecek ortama sahip olmayan çocukların, düzenli ders çalışabilme alışkanlıklarının gelişmesi için ortam ve bilgi desteği sağlanması, okul ile bağlarının güçlendirilmesi amacıyla derslerin oyun ve etkinliklerle zenginleştirilmesi ve eğlenceli hale getirilmesi, çocukların çalışarak geçirecekleri saatlerin belirli bir bölümünü okulda geçirmelerinin sağlanması amaçlanmıştır.
Yaratıcı Drama Atölyesi:
Drama Atölyesi çalışmaları ile uzman drama eğitmenleri çocuklar ile her ay iki kez okullarında bir araya gelmektedir. İstanbul Drama Sanat Akademisi iş birliğinde gerçekleştirilen etkinliklerle, çocukların empati kurma ve kendini toplum içerisinde ifade etme yeteneklerini geliştirmesi; kendilerini, hayallerini ve hedeflerini daha iyi tanıyarak okul ile bağlarını güçlendirmesi amaçlanmaktadır.
Drama Uygulamalı Aile İçi İletişim Seminerleri:
Uzman Psikolojik Danışman Kadir Akbulut ve Yaratıcı Drama Eğitmeni Hasan Nami Güner ile gerçekleştirilen ve proje kapsamındaki çocukların velilerinin katıldığı seminerlerde, velilerin çocukları ile sağlıklı ve doğru iletişim kurmalarının sağlanması, çocukların hakları hakkında bilgi paylaşımında bulunarak çocukların birey olduğunun ebeveynlere hatırlatılması amaçlanmaktadır. 2016-17 Eğitim Öğretim yılında seminerlere toplamda 293 veli katılmıştır.
Proje Ölçme Değerlendirme:
İşimiz Okumak temelini oluşturan ölçme değerlendirme metodolojisi ve yöntemleri akademisyenler ve konusunda uzman araştırmacılar tarafından hazırlanıp uygulanmaktadır.
Hazırlanan ölçme değerlendirme formları uluslararası alanda kabul görmüş ve öğrencilerin yaş ve algılarına uygun olarak hazırlanmaktadır.
Bu kapsamda öğrenci ve ailelerin demografik ve sosyoekonomik düzeyi bilgileri, bununla birlikte okul içinde uygulanan tüm çalışmaların haftalık takip ve değerlendirme raporları hazırlanarak başta projenin tüm paydaşları ile paylaşılmaktadır.